Iaşi: Poliţiştii de frontieră şi jandarmii au prezentat noile reglementări care se aplică odată cu intrarea României în Schengen
Publicat de Andreea Drilea, 31 martie 2024, 06:49
Toți angajații Poliției de Frontieră, Transporturi și Jandarmerie de la Inspectoratele Botoșani, Iași, Vaslui și Galați, sunt pregătiți pentru ziua de 31 martie, momentul intrării României în spațiul Schengen cu frontierele aeriene și maritime.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Județean al Poliției de frontieră Botoșani, Minodora Răcnea, a precizat că, de astăzi, pasagerii nu vor mai opri pentru control, ci se vor îndrepta direct spre porțile de îmbarcare, atunci când destinația lor va fi una din țările din spațiul european de liberă circulație.
Copiii care vor fi însoțiți de un părinte au nevoie de acordul scris al părții lipsă că pot călători iar în cazul în care minorul este singur, trebuie acordul scris al ambilor părinți, a precizat Minodora Răcnea: ”Pasagerii vor trece de controlul de securitate, după care se vor îndrepta direct către poarta de îmbarcare, nemaifiind nevoiți să prezinte documente la filtrul poliției de frontieră. Și cei care sunt însoțiți de către minori procedează exact la fel, se deplasează către partea de îmbarcare. Obligația lor este, ca și până acum, să aibă asupra lor documentele necesare pentru a pleca în statul de destinație.”
Totuși, autoritățile române vor fi prezente în aeroporturi și vor face verificări inopinate atât pentru a cerceta identitatea și situația legală a persoanelor, cât și pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale.
Prim adjunctul Inspectoratului Județean de Jandarmi Iași, Dragoș Chirilă: ”Jandarmii ieșeni participă alături de Polițiștii de Transporturi Aeriene și Polițiștii de Frontieră în zona publică a Aeroportului Internațional Iași pentru menținerea climatului de ordine publică, pentru a legitima și a identifica persoanele care nu justifică prezența în zona aeroportului și cele care au anumite interdicții de circulație în spațiul Schengen. Vom fi zilnic, prezenți, în principal pe momentele aterizărilor și decolării aeronavelor și oricând va fi necesar, la solicitarea colegilor de la Poliția Transporturi și a colegilor de la Poliția de Frontieră.”
Pentru a simplifica interacțiunea cu cetățenii și a reduce timpul de verificare, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne s-a îmbunătățit mecanismul de control prin dotarea personalului cu dispozitive electronice care conțin sisteme de scanare și de verificare a actelor într-o formă digitală.
Pe aceste dispozitive este instalată o aplicație care permite verificarea simultană, în toate bazele de date operative ale Ministerului Afacerilor Interne.
Care este noutatea acestui sistem, ne spune reprezentantul Inspectoratului Județean al Poliției Transporturi Iași, Robert Radu: ”Nu mai este necesară conducerea persoanei la un sediu de poliție pentru verificarea acestuia în bazele de date ale Poliției Române. Această aplicație are acces la mult mai multe din aceste aplicații și le selectăm la fața locului, aplicația, verificăm toate bazele date Poliției Române și acolo unde avem un ”hint” nu este semnalat aceasta.”
(Radio Iaşi/Constantin Mihai/FOTO radioiasi.ro)