Centrul de suport tehnic al STS va monitoriza în permanenţă procesul de vot
Publicat de gabrielarotaru, 9 iunie 2024, 08:08
Centrul de suport tehnic al Serviciului pentru Telecomunicaţii Speciale va monitoriza în permanenţă procesul de vot, atât în ţară, cât şi în străinătate, iar specialiştii instituţiei vor oferi ajutor prin telefon operatorilor din secţiile de votare, dar şi asistenţă la faţa locului pentru situaţii speciale.
În fiecare judeţ există câte un centru de suport, iar în Capitală, unul pentru Bucureşti, Ilfov şi străinătate, cu o capacitate maximă de 120 de specialişti, care pot remedia eventuale probleme tehnice legate de înregistrarea votului în cel mult 45 de minute. Toate cele aproape 19.000 de secţii de votare din ţară, dar şi cele peste 900 din străinătate sunt echipate cu tablete care introduc automat codul numeric personal al alegătorului în sistemul de vot, iar astfel se evită frauda electorală.
Remi Manda, coordonatorul Centrului de suport tehnic al STS: Conform atribuţiilor, preşedinţii secţiilor de votare pot suna aici, în call center, pentru a face legătura cu biroul electoral de circumscripţie locală, dar şi cu preşedinţii secţiilor de votare, în cazul în care sistemul semnalează că este posibil un vot multiplu. Şi când o persoană se prezintă la vot şi sistemul semnalează că această persoană în sistem a mai fost validată într-o secţie de votare, preşedintele secţiei de votare va suna în call center, i se va face legătura cu preşedintele secţiei de votare unde sistemul semnalează că alegătorul a fost validat înainte. După ce facem această legătură, operatorul din call center iese din convorbire şi cei doi preşedinţi discută între ei. (Rador/ FOTO Centrul de suport tehnic al STS/ sts.ro)