Ascultă Radio România Iași Live

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024, în creştere, (studiu)
Foto: bani 250 lei

Publicat de Andreea Drilea, 5 noiembrie 2024, 05:39 / actualizat: 5 noiembrie 2024, 6:42

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024 este de 3.116 lei, în creştere cu 231 lei faţă de anul trecut, televizoarele, electrocasnicele mici, hainele, telefoanele mobile şi maşinile de spălat fiind în topul preferinţelor, potrivit unui studiu de specialitate, remis luni AGERPRES.

Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizaţi cu acest eveniment de shopping, iar dintre aceştia aproximativ 60% şi-au planificat achiziţii cu această ocazie, potrivit studiului realizat de Kantar România, pe un eşantion naţional reprezentativ de adulţi din mediul rural şi urban.

Bugetele alocate pentru cumpărăturile de Black Friday continuă, de asemenea, să crească. Şi, în mod special, se observă o creştere semnificativă a procentului celor care îşi propun să cheltuiască peste 3.000 de lei. Dacă în 2022 procentul cumpărătorilor cu bugete peste acest prag era de 21%, în 2024 a crescut la 30%.

Conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES, studiul mai arată că, în ceea ce priveşte categoriile de produse preferate, televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) şi maşinile de spălat (19%) conduc topul achiziţiilor planificate de Black Friday. Preferinţele variază, însă, în funcţie de vârstă: faţă de nivelul general, tinerii între 18 şi 24 de ani se orientează mai ales către haine (40%) şi telefoane mobile (40%) sau laptopuri (17%).

Pentru segmentul 25 – 34 de ani, se evidenţiază un interes mai mare decât media pentru haine (34%) şi cosmetice (15%). Cei cu vârsta între 35 – 44 de ani îşi doresc mai mult electrocasnice mari, pe când cei din intervalul 45-55 de ani se gândesc mai mult să cumpere televizoare (42%) şi aragaze (13%). Cei din segmentul 56 – 65 ani ‘vânează’ mai mult decât restul articole de home & deco (16%), dar şi produse alimentare şi băuturi (14%).

‘Black Friday continuă să fie un fenomen de amploare în România, 9 din 10 persoane cu vârsta între 18 şi 55 de ani sunt familiarizate cu acest eveniment şi mai mult de jumătate doresc să cumpere ceva. Acest lucru subliniază importanţa evenimentului pentru economie şi pentru sectorul de e-commerce, care beneficiază de pe urma acestei perioade de vârf în vânzări. Studiul nostru arată că televizoarele şi electrocasnicele mici sunt în topul preferinţelor de Black Friday, urmate de telefoane mobile şi haine. Aceste categorii de produse sunt esenţiale pentru consumatorii români, ce caută să îşi îmbunătăţească nivelul de trai (confort şi funcţionalitate sporită pentru locuinţele lor, divertisment şi conexiune cu ceilalţi prin tehnologii noi) şi felul în care se exprimă, se prezintă pe ei în lume. Black Friday reprezintă o oportunitate unică pentru companii de a-şi creşte semnificativ vânzările şi expunerea brandului. Dar acestea trebuie să fie pregătite să gestioneze eficient creşterea cererii din această perioadă (cu toate provocările operaţionale) şi să se concentreze pe crearea unor experienţe care să fie diferite în mod semnificativ pentru cumpărători, astfel încât aceştia să dezvolte asocieri pozitive cu brandul’, a susţinut Gabriela Georgescu, Senior Client Service, Kantar România, citat în comunicat.

Interesul pentru produse cosmetice a înregistrat cea mai mare creştere din ultimii ani, în special în rândul femeilor şi în cadrul segmentelor cu vârste cuprinse între 25 – 34 şi 45 – 55 de ani şi al persoanelor din mediul rural, unde accesul la magazine fizice cu produse de acest tip este mai redus.

Studiul a fost realizat în perioada 14 – 21 octombrie 2024, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 2001 respondenţi, cu vârste între 18 şi 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI, cu marja de eroare maximă admisă la nivel total de 2,2%, la un nivel de încredere la 95%.

Kantar este liderul mondial în domeniul analizelor de marketing (insights & analytics) şi un partener indispensabil în materie de insight-uri de brand pentru companiile de top din lume. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

TAROM oferă preţuri promoţionale pentru şase destinaţii din Europa, renumite pentru târgurile de Crăciun
Fapt divers vineri, 1 noiembrie 2024, 10:37

TAROM oferă preţuri promoţionale pentru şase destinaţii din Europa, renumite pentru târgurile de Crăciun

Operatorul naţional de transport aerian, TAROM, pune la dispoziţia călătorilor, în perioada 1 – 3 noiembrie, bilete cu preţuri începând...

TAROM oferă preţuri promoţionale pentru şase destinaţii din Europa, renumite pentru târgurile de Crăciun
„Studio Deschis” – Dansul dă viață fiecărui spațiu pe care îl atinge
Fapt divers luni, 28 octombrie 2024, 11:05

„Studio Deschis” – Dansul dă viață fiecărui spațiu pe care îl atinge

„Studio Deschis” – Dansul dă viață fiecărui spațiu pe care îl atinge „Studio Deschis”, un proiect cultural care revitalizează scena...

„Studio Deschis” – Dansul dă viață fiecărui spațiu pe care îl atinge
TUIASI – A fost realizat „Copacul Cunoașterii”, pictura murală spectaculoasă, de 220 de metri pătrați, care marchează intrarea în Campusul „Tudor Vladimirescu”
Fapt divers luni, 28 octombrie 2024, 10:23

TUIASI – A fost realizat „Copacul Cunoașterii”, pictura murală spectaculoasă, de 220 de metri pătrați, care marchează intrarea în Campusul „Tudor Vladimirescu”

Artistul Harcea Pacea a realizat o spectaculoasă pictură murală, de 220 de metri pătrați, pe fațada căminului T18 din Campusul „Tudor...

TUIASI – A fost realizat „Copacul Cunoașterii”, pictura murală spectaculoasă, de 220 de metri pătrați, care marchează intrarea în Campusul „Tudor Vladimirescu”
Peste două milioane de turişti străini sunt aşteptaţi în Bulgaria în sezonul de iarnă
Fapt divers luni, 28 octombrie 2024, 06:38

Peste două milioane de turişti străini sunt aşteptaţi în Bulgaria în sezonul de iarnă

Ministrul bulgar interimar al turismului, Evtim Miloşev, a declarat că peste două milioane de turişti străini sunt aşteptaţi în Bulgaria, în...

Peste două milioane de turişti străini sunt aşteptaţi în Bulgaria în sezonul de iarnă
Fapt divers luni, 28 octombrie 2024, 06:23

INS: Numărul conexiunilor de Internet a crescut cu 2,4% în 2023

Numărul conexiunilor de Internet a crescut, în 2023, cu 2,4% comparativ cu anul anterior, cel al conexiunilor în reţeaua telefonică mobilă s-a...

INS: Numărul conexiunilor de Internet a crescut cu 2,4% în 2023
Fapt divers vineri, 25 octombrie 2024, 12:35

Cinci evenimente cu invitați speciali în luna Noiembrie la Ateneul ieșean

Ateneul Național din Iași pregătește un program diversificat și pătrunzător pentru luna lui brumar. Astfel, cinci dintre evenimentele...

Cinci evenimente cu invitați speciali în luna Noiembrie la Ateneul ieșean
Fapt divers miercuri, 23 octombrie 2024, 10:42

Concert Extraordinar: Violoncellissimo – Clasic la puterea a treia la Sala Unirii

Ateneul Național din Iași vă invită duminică, 3 noiembrie 2024, de la ora 19:00, la Sala Unirii, să luați parte la un eveniment muzical de...

Concert Extraordinar: Violoncellissimo – Clasic la puterea a treia la Sala Unirii
Fapt divers luni, 21 octombrie 2024, 12:32

Au început înscrierile pentru Concursul Internațional Cangurul Lingvist – Limba Engleză

În cadrul concursului, sunt propuse elevilor 6 niveluri de competenţe. Fiecare elev, indiferent de clasă, poate să aleagă nivelul la care...

Au început înscrierile pentru Concursul Internațional Cangurul Lingvist – Limba Engleză