Documentaţia pentru secţiunea Târgu Neamţ-Leţcani din A8, finalizată
17 decembrie 2024, 17:58
Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a finalizat documentaţia pentru licitaţia de proiectare şi execuţie aferentă secţiunii Târgu Neamţ – Leţcani, de 55,6 kilometri, parte a Autostrăzii Unirii (A8), aceasta urmând să fie analizată miercuri în şedinţa Consiliului de Administraţie.
Potrivit unei postări pe pagina de Facebook a CNIR, după primirea aprobării din partea CA, până la sfârşitul săptămânii, documentaţia pentru proiectarea şi execuţia lotului 1 va fi transmisă, spre validare, către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP).
Pentru tronsonul 1 (27 km), CNIR a inclus în documentaţie (Cerinţele Beneficiarului) acordarea punctajului suplimentar constructorului care îşi asumă finalizarea înainte de termen a sectorului de autostradă de aproximativ 5 kilometri între Moţca şi Autostrada Moldovei A7 (nodul turbion de lângă Paşcani), iar pentru tronsonul 2 (28,6 km) a segmentului din autostrada A8 care va deservi ca variantă ocolitoare localitatea ieşeană Podu Iloaiei.
‘Pentru a asigura corelarea proiectului Autostrăzii Unirii cu Podul peste Prut de la Ungheni, CNIR lucrează la o nouă lotizare, care să permită conexiunea podului la viitoarea autostradă şi la reţeaua rutieră existentă’, se arată în postare.
Secţiunea A8 Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni are o lungime de 89 de kilometri, o valoare estimată de peste 25 miliarde lei şi prezintă o complexitate tehnică ridicată. Pe traseu sunt prevăzute peste 110 poduri şi pasaje cu o lungime de 26 kilometri şi 16 tuneluri cu o lungime totală de 6,7 km.
‘Având în vedere complexitatea proiectului pentru secţiunea Leţcani – Iaşi – Ungheni (33 km), analizăm şi pregătim temeinic documentaţiile pentru lansarea licitaţiilor de proiectare şi execuţie. Dorim să prezentăm antreprenorilor un caiet de sarcini riguros întocmit care să asigure dezvoltarea proiectului autostrăzii la cele mai înalte standarde de calitate’, a afirmat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
(AGERPRES/FOTO radioiasi.ro – imagine ilustrativă)