Autorităţile române vor să transforme Portul Constanţa într-un punct important pentru reconstrucţia Ucrainei

Publicat de gabrielarotaru, 5 martie 2025, 06:06 / actualizat: 5 martie 2025, 7:57
Autorităţile române vor să transforme Portul Constanţa într-un punct important pentru reconstrucţia Ucrainei.
În perioada următoare se vor semna o serie de contracte în valoare de aproximativ 500 de milioane de euro, care vor îmbunătăţi infrastructura rutieră, energetică şi maritimă a portului.
Finanţarea este asigurată din fonduri europene şi surse proprii.
Marţi s-a aflat la Constanţa ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, care s-a întâlnit cu conducerea administraţiei portului. Descinderile procurorilor anticorupţie de acum câteva zile în port sunt un semnal dat investitorilor că statul român este preocupat în a crea un mediu sănătos în Portul Constanţa, a spus ministrul.
Corespondentul RRA Sorin Cealera transmite: Ministrul Sorin Grindeanu a cerut conducerii Portului Constanţa să elaboreze o nouă organigramă, la 10 zile după ancheta DNA în care mai mulţi angajaţi din administraţie au fost acuzaţi de luare de mită. O organigramă care să servească şi unei dezvoltări mai eficiente a portului în perioada următoare, când sunt în plan investiţii majore în mărirea capacităţii de operare a Portului Constanţa.
Sorin Grindeanu: În maxim două luni vor fi semnate contracte de aproape jumătate de miliard de euro, pentru că vom intra rapid, la cum se arată, în zona de reconstrucţie pentru Ucraina. Constanţa trebuie să devină principalul hub logistic în reconstrucţia Ucrainei.
Investiţiile vizează extinderea capacităţii de trafic, a reţelei de energie electrică, a celei de apă şi canalizare, dar şi dragajul – foarte important pentru creşterea adâncimii portului şi operarea navelor de mare tonaj.
Mihai Teodorescu, directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa: Vrem să fim absolut pregătiţi în momentul în care va începe reconstrucţia, să putem oferi capacitate maximă şi adecvată în operarea cât mai rapidă a tranzitului de mărfuri către Ucraina, pe toate canalele disponibile, atât fluvial pentru că noi suntem şi un port fluvial, cât şi pe tot ce înseamnă CF sau rutier. (Rador/FOTO Sorin Cealera)