(VIDEO) Radio România, radioul numărul 1 în România în 2015! Întâlnire cu presa – principalele declaraţii
Publicat de Lucian Bălănuţă, 3 decembrie 2015, 15:20 / actualizat: 3 decembrie 2015, 19:31
2015 a fost cel mai bun an din ultimii 25 din istoria radioului public, a declarat Preşedintele Director General al SRR, Ovidiu Miculescu. La o conferinţă de presă în care a prezentat bilanţul activităţii Radio România, Ovidiu Miculescu a subliniat că radioul public continuă să-şi păstreze credibilitatea fapt demonstrat de cei aproape 5 milioane de ascultători care aleg zilnic frecvenţele postului public.
Preşedintele Director general Ovidiu Miculescu a spus că în 2016 Radio România se va concentra asupra dezvoltării componentei online , modernizarea arhivei de aur a posturtilor naţionale şi regionale precum şi a instituţiei. Totodată Ovidiu Miculescu a precizat că Radio România este unul dintre cele mai stabile servicii publice din Europa, pregătit să-şi îndeplinească menirea în orice condiţii şi că nu este admisibil ca imaginea şi credibilitatea instituţiei să fie compromise de persoane interesate şi lipsite de reprezentativitate în interiorul SRR.
Acesta a precizat, într-o întâlnire cu presa desfăşurată la sediul SRR, că aproape 5 milioane de ascultători aleg zilnic unul dintre cele 14 posturi Radio România – Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor, Radio România Internaţional, Radio 3Net Florian Pittiş şi Reţeaua Studiourilor Regionale, la care se adaugă Radio Chişinău, în Republica Moldova.
Ovidiu Miculescu a subliniat că Radio România este unul dintre cele mai stabile servicii publice din Europa, acest fapt determinând ‘apariţia unor invidii’.
„Cu alte cuvinte, cred că Radio România performează, iar acest lucru s-ar putea la un moment dat să deranjeze sau să genereze invidie. În ultima perioadă au apărut o serie de atacuri punctuale cei drept ale unor foşti sau actuali salariaţi. Suntem deschişi oricăror abordări. În comunicare nimic nu este interzis. Ne interesează opiniile tuturor, încercăm şi oferit feedback, pentru că dincolo de toate lucrurile acestea permanent avem ceva de învăţat şi cred că este un lucru bun că lucrurile astea se întâmplă. În schimb, nu pot fi de acord cu faptul că anumite neîmpliniri personale, pierderea unor privilegii, ştiu eu neconfirmări profesionale, sunt, se transformă în atacuri la persoane – şi aici nu vorbesc doar de mine, ci şi de membri ai conducerii executive a oamenilor cu responsabilităţi în această societate mare şi complicată, iar treptat, vehiculându-se generalităţi, jumătăţi de adevăruri sau neadevăruri se produce un transfer de la o luptă aparent sau real personală spre instituţii. Şi ce se atacă? Se atacă unul dintre elementele cele mai importante pe care Radio România îşi construieşte existenţa şi anume credibilitatea.
Radio România este un serviciu public extrem de credibil încă de când s-a înfiinţat în 1928, or atacul la credibilitate este un lucru extrem de rău. Resping toate aceste acuze, accept, eu pot să fiu acuzat persona de anumite lucruri sau întrebat, este absolut normal să se întâmple aşa, dar nu pot fi de acord cu acest transfer de atac la imagine şi la credibilitate a instituţiei. Se mai încearcă acreditarea unei idei foarte periculoase, după părerea mea. Radio România este, dacă vreţi, un serviciu public strategic pentru România. Într-o perioadă în care Europa traversează momente complicate şi regiuna în care trăim traversează situaţii complicate se încearcă acreditarea că într-o posibilă situaţie de criză Radio România nu ar putea să-şi îndeplinească misiunea pe care o are faţă de cetăţenii acestei ţări, lucru absolut fals. Suntem pregătiţi pentru orice situaţie, pentru că această organizaţie funcţionează, pe de-o parte, în respectul legii, a regulamentelor interne care ne guvernează, în respectarea misiunii publice, dar în acelaşi timp cu sentimentul responsabilităţii majore pe care o înţelegem şi ne-o asumăm în fiecare moment. Or, faptul că reuşim să performăm şi reuşim să convingem ascultătorii prin programele noastre să ne aleagă frecvenţele înseamnă, de fapt, confirmarea majoră pe care Radio România o primeşte zi de zi, şi aici vorbim de aproape cinci milioane de ascultători care sunt zilnic, zi de zi pe frecvenţele noastre. Or, aceste atacuri sunt lansate de persoane care au, mă rog, sau nu au o reprezentativitate în organizaţie.”, a completat Ovidiu Miculescu.
PDG al SRR arată că oferta culturală a posturilor publice este cea mai complexă din întreaga piaţă de media românească, Radio România fiind singurul post public de radio care organizează de 22 de ani un târg de carte de anvergură europeană: Târgul internaţional de carte Gaudeamus (peste 125.000 de vizitatori la ediţia din acest an) şi Caravana Gaudeamus (89 de târguri organizate în întreaga ţară în cei 22 de ani, cu milioane de vizitatori).
https://www.facebook.com/RadioIasi/posts/1273222626037357
(Radio Iaşi/ RADOR/ Agerpres/ FOTO Alexandru Dolea)