8,4 milioane de români au, în prezent, cont de Facebook; 1,9 milioane sunt din Bucureşti
Publicat de , 29 februarie 2016, 05:35 / actualizat: 29 februarie 2016, 9:40
Numărul conturilor de Facebook deţinute de utilizatorii din România a ajuns, în prezent, la 8,4 milioane, din care 1,9 milioane erau consemnate în Bucureşti, arată datele contorizate de portalul Facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor româneşti create pe reţeaua de socializare.
Din totalul numărului de utilizatori, 90,61% (7,61 milioane de persoane) şi-au setat oraşul de reşedinţă, iar cei mai mulţi deţinători de cont Facebook provin din Bucureşti, respectiv 1,90 milioane de persoane (24,97% din total), urmaţi de cei din Timişoara (300.000 persoane, 3,94%%), Cluj-Napoca (240.040 persoane, 3,15%) şi Iaşi (220.000 persoane, 2,89%).
La polul opus, cu numărul cel mai mic de utilizatori Facebook, se situează oraşele Gherla şi Huşi (cu câte 11.000 de persoane, 0,14% din total), respectiv Tg. Secuiesc (10.500 persoane, 0,14%).
Potrivit statisticii Facebrands, persoanele cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani (28,5% din total) deţin supremaţia la capitolul accesării cu frecvenţă ridicată a Facebook. Pe locurile următoare se situează persoanele cu vârste între 18 şi 24 de ani (22,6%), cele între 35 şi 44 ani (20,5%), respectiv utilizatorii cu vârste între 45 şi 54 de ani (10,8%).
Raportul dintre persoanele care utilizează reţeaua de socializare Facebook este net în favoarea bărbaţilor, cu 58,82% din totalul conturilor. Femeile utilizează Facebook în proporţie de 41,18%, în timp ce, din punct de vedere al stării civile, persoanele căsătorite sunt pe primul loc (63,12%), urmate de persoanele singure, cu 25,25% din total, şi persoanele aflate într-o relaţie (10,22%).
În ceea ce priveşte clasamentul celor mai accesate pagini înregistrate pe Facebook de către vedetele din România, pe prima poziţie se clasează Inna, cu 12,07 milioane de fani, urmată de trupa Akcent (3,64 milioane de fani) şi Alexandra Stan (3,46 milioane fani).
Facebrands.ro este site-ul care monitorizează paginile create pe Facebook de persoane şi instituţii (companii, ONG-uri etc.) şi arată creşterea numărului de fani al acestora pe zile şi săptămâni, împreună cu alte pagini din aceeaşi categorie. (Agerpres/ FOTO business24.ro)