(AUDIO) Cum studiem istoria. Despre reforma didacticii istoriei. Ora de Istorie cu Radu Lipovan
Publicat de radulipovan, 11 octombrie 2016, 16:57 / actualizat: 12 octombrie 2016, 17:54
Dedicăm ediția de astăzi istoriei ca obiect de studiu, felului în care ea este sau ar trebui predată, astfel încât cunoștințele asimilate de elevi să se ridice la nivelul așteptărilor și la nevoia pe care o avem, în societatea în care trăim, de a ne cunoaște trecutul.
După o bună perioadă în care prestigiul istoriei a avut de suferit – este vorba despre perioada regimului comunist în care tendințele de „adaptare” a acestei discipline la interesele de partid a cunoscut cote ridicate – didactica istoriei a intrat, după 1990, într-un proces de reformă. Încercările de a găsi metodele optime de predare a istoriei și de reconstruire a prestigiului ei continuă și în ziua de astăzi.
Chiar recent, la Cluj Napoca, peste 450 de istorici au participat la primul Congres Național al Istoricilor Români, pentru a defini locul pe care istoria îl ocupă în societatea actuală și direcțiile ei viitoare. Pentru că, așa cum arăta academicianul Ioan Aurel Pop, rectorul Universității „Babeș-Bolyai”, „istoria se află, în acest moment, la răscruce”.
De altfel, istoricul Ioan Aurel Pop a acceptat să ne ofere un interviu pe care îl vom difuza în ediția de astăzi.
Un alt interviu, pe aceeași temă, ne-a fost oferit de domnul profesor doctor Doru Dumitrescu, inspector de specialitate în cadrul Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice.
Alături de noi, în studio, va fi doamna prof. dr. Lăcrămioara Iordăchescu, de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Iași.
Vă așteptăm la Ora de Istorie, astăzi, 11 octombrie, începând cu ora 21:03!
Ascultă integral emisiunea ORA DE ISTORIE cu Radu Lipovan: