Noutăți la Direcția Locală de Evidența a Persoanelor Iași. Bună Dimineața cu Adina Șuhan
Publicat de Andreea Drilea, 9 ianuarie 2025, 09:38
Noutăți la Direcția Locală de Evidența a Persoanelor Iași.
Programarea on-line, obligatorie în 2025.
Marius Bodoga, directorul instituției, în direct în Bună Dimineața cu Adina Șuhan:
Din 8 ianuarie 2025 înregistrarea faptelor de stare civilă se va face în România doar în noul SISTEM INFORMATIC INTEGRAT PENTRU EMITEREA ACTELOR DE STARE CIVILĂ(S.I.I.E.A.S.C) proiect implementat de către Ministerul Afacerilor Interne (Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației și Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor) în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și Autoritatea pentru Digitalizarea României.
Din acest motiv, începând cu data de 08.01.2025 activitatea de lucru cu publicul a Serviciului de stare civilă Iași se reorganizează în totalitate.
Accesul la serviciile directiei se face doar pe bază de programare online.
NOUTĂȚI
ÎNREGISTRAREA NAȘTERII
Din anul 2025, ÎNREGISTRAREA NAȘTERII SE POATE FACE ÎN LOCALITATEA DE DOMICILIU SAU REȘEDINȚĂ A UNUIA DINTRE PĂRINȚI și nu doar la locul unde s-a produs nașterea cum se întâmpla în trecut.
Exemplu: Copil născut în municipiul Iași, mama are domiciliul în Bacău iar tatăl în Miroslava – înregistrarea nașterii se poate face și la SPCLEP Bacău sau la Primăria Miroslava(compartimentul Stare Civilă). Anterior, nașterea putea fi înregistrată doar la Starea Civilă Iași.
Înregistrarea nașterii la Starea Civilă Iași se va face DOAR pe bază de programare online pe siteul dlep – click aici
ÎNREGISTRAREA CĂSĂTORIEI
Programarea datei și orei de oficiere a căsătoriei civile se face pe bază de programare online pe siteul dlep – click aici doar pentru LUNA IANUARIE 2025. În momentul confirmării programării online viitorii soți vor primi o notificare cu privire la data și ora depunerii Declarației de căsătorie.
Din motive tehnice oficierea căsătoriei se va face doar la sediul Serviciului de stare civilă.
ELIBERAREA CERTIFICATELOR DUPLICAT, ANEXA 9, EXTRASE MULTILINGVE
Din anul 2025 depunerea cererii pentru duplicat/extras/Anexa 9 se poate face la oricare SPCLEP sau stare civilă din România. În trecut, cererea se putea depune doar în localitatea de domiciliu sau acolo unde a fost întocmit actul.
Activitatea de primire cereri pentru duplicate/extrase sau formulare multilingve/Anexa 9 se va face DOAR pe bază de programare online pe siteul dlep – click aici