Ascultă Radio România Iași Live

Iaşi: 13 februarie, de la ora 19.00, Ziua îndrăgostiților de…muzică

Publicat de dvlad, 12 februarie 2015, 16:39


Filarmonica „Moldova” din Iaşi prezintă vineri, 13 februarie, de la ora 19.00, în Sala de Festivităţi a Colegiului Naţional de Artă „Octav Băncilă”, concertul intitulat „Ziua îndrăgostiților de…muzică”. Dirijor: Cristian Oroșanu. Solist: Răzvan Dragnea, pian, Laureat al Concursului Internațional George Enescu 2003. Din program: Serghei Rahmaninov – Poemul simfonic Die Toteninsel op.29, Franz Liszt – Totentanz pentru pian și orchestră S 126, Piotr Ilici Ceaikovski – Simfonia nr. 4, în fa minor, op. 36.

Născut în anul 1972, dirijorul Cristian Oroșanu a studiat la Liceul de Artă Octav Băncilă din Iaşi, apoi la Universitatea de Muzică din Bucureşti, cu Cristian Brâncuşi şi Constantin Bugeanu. A mai studiat cu Helmuth Rilling, la Internationale Bachakademie din Stuttgart (1996). A desfăşurat o activitate intensă de dirijor în ţară, colaborând îndeaproape cu Orchestra Naţională Radio, cu Opera Naţională din Bucureşti şi Opera Română din Cluj-Napoca. Este de asemenea dirijor permanent la Filarmonica din Braşov şi cadru didactic asociat la catedra dirijat de la Universitatea de Arte din Iaşi. În anul 2003 a participat la Festivalul Internaţional de la Aix en Provence (Franţa), iar în august 2005, a câştigat Premiul al II lea la Concursul Internaţional de Dirijat Malko de la Copenhaga. A dirijat Orchestre de Paris şi Orchestre National Bordeaux Aquitaine; de asemenea Deutsches Symphonie Orchester din Berlin – unde a fost asistent principal în stagiunea 2007–2008 –, Orchestra Tonhalle din Zürich sau Orchestra PAC din Hyogo (Japonia).

Pianistul Răzvan Victor Dragnea a studiat la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti şi la Hochschule der Künste din Berlin. A obţinut de asemenea bursa DAAD – Deutsche Akademische Austauschdienst – la Stuttgart şi München, în 2001. Este distins cu diverse premii naţionale şi internaţionale, între care: premiul Jeunesses musicales (Bucureşti, 1993), premiul Mozart (Paris, 1994), Remember Enescu (1999), George Enescu (Bucureşti, 2003) ş.a. Răzvan Dragnea deţine un repertoriu divers şi reprezentativ – de la Bach la Beethoven şi Enescu – susţinând concerte şi recitaluri în România şi în străinătate: Africa de Sud, Japonia, Coreea de Sud, Ungaria, Germania, Franţa, Italia, Portugalia. Răzvan Dragnea a devenit un obișnuit la scenei ieșene de concert, făcând cu fiecare apariție a sa, dovada unei uimitoare performanțe tehnice și expresive. E suficient să amintim Fantezia pentru pian, cor și orchestră de Beethoven (octombrie 2012), recitalul cu Hammerklavier de Beethoven, Ciaccona de Bach-Busoni și Sonata nr. 8 de Prokofiev (mai 2012), Concertul nr. 3 de Prokofiev (februarie 2011), Numărul 4 de Rahmaninov (iunie 2011) sau Numărul 1 de Liszt (martie 2010).

13-februarie-2015 Filarmonica Moldova

Etichete:
#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”
Life vineri, 5 decembrie 2025, 11:45

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”

Ministerul Educației a publicat în transparență noile programe școlare pentru liceu, care ar urma să fie aplicate începând cu toamna anului...

#StareaEducației (INTERVIU) Marian Staș, consultant în educație: ”Ar fi sănătos să se facă pilotări de programe școlare alternative. E păcat să începem să proiectăm planuri cadru alternative deștepte și, pe urmă, să le blocăm, să ne înțepenim în restul pașilor, cum ar fi, de pildă, programe școlare care nu sunt suficient de flexibile și de deschise.”
#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
Life miercuri, 3 decembrie 2025, 08:50

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc

Tot mai mulți români care au ales calea străinătății decid astăzi să revină pe meleagurile natale. Deși pentru cei din țară...

#StareaEducației – REMIGRANT ÎN ROMÂNIA – Povestea unei familii revenite din Grecia după aproape două decenii și provocările integrării celor doi copii în sistemul de învățământ românesc
#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
Life marți, 2 decembrie 2025, 09:01

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”

Bullyingul nu este o problemă a copiilor, este o responsabilitate a adulților, a celor care îi însoțesc, le creează mediul de creștere și le...

#StareaEducației (INTERVIU) Programul „Să fim prieteni fără bullying”, al Organizației Salvați Copiii România, implementat în 15 grădinițe din județul Iași. Eliza Bucureșteanu, educatoare: ”Comunicarea clară cu părinții și copiii ne face o echipă puternică. E important să construim un cerc al siguranței și astfel de comportamente pot fi prevenite.”
#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”
Life luni, 1 decembrie 2025, 12:09

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”

Istoria nu trebuie să fie doar despre date și evenimente memorate, ci despre povești, oameni și lecții care ne inspiră. Cu această viziune s-a...

#StareaEducației (INTERVIU) Cosmin Florea, profesor de istorie, creatorul platformei ”Ora de Istorie”: ”La noi în țară, istoria nu este tratată serios. Este văzută ca o disciplină de mână a doua și apoi ne mirăm de ce tinerii cad pradă teoriilor conspiraționiste.”
Life vineri, 28 noiembrie 2025, 15:57

(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură

Profesorii, elevii și părinții sunt invitați până pe 12 decembrie să completeze chestionarele privind noile programe școlare pentru liceu,...

(AUDIO) Controverse în jurul noilor programe pentru clasa a IX-a la Limba și literatura română. Profesorii ieșeni, Camelia Gavrilă și Emil Munteanu, avertizează că elevii riscă să se îndepărteze de lectură
Life miercuri, 26 noiembrie 2025, 09:00

#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”

Ordinul de ministru, referitor la regulamentul după care se vor desfăşura olimpiadele şcolare, ar putea fi publicat săptămâna aceasta....

#StareaEducației: (INTERVIU) Regulamentul olimpiadelor, în pragul schimbării: experții cer flexibilitate și coerență în metodologia națională. Prof. Adrian Panaete, vicepreședinte SEPI: ”Este nefericită alegerea formulării din metodologia cadru care propune ridicarea pragului minim de calificare la etapa națională de la 40 la 60% din punctajul maxim.”
Life luni, 24 noiembrie 2025, 10:36

#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”

În ultimele săptămâni, discuția despre analfabetismul funcțional din școlile românești a reizbucnit, odată cu declarațiile Ministrului...

#StareaEducației (INTERVIU) Andreea Archip, redactor șef Scena9: ”Pentru a rezolva problema analfabetismului funcțional este nevoie ca toți actorii din sistem să stea la aceeași masă, fără gâlceavă. Profesorii au nevoie de o altă formare, astfel încât ei să poată toți, indiferent de disciplină, să predea literație și numerație.”
Life vineri, 21 noiembrie 2025, 18:34

#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”

Săptămâna viitoare, pe 25 noiembrie, în Aula Magna a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași se va desfășura Forumul Educației...

#StareaEducației (INTERVIU) Forumul Educației România – Republica Moldova, VI-a ediție. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație: ”Informația este foarte aproape de noi, dar a avea acces la aceasta nu este egal cu învățare sau cunoaștere. Nu trebuie să interzicem elevilor utilizarea AI, însă e necesar ca noi, profesorii, să ne schimbăm modul de predare și evaluare.”