Ascultă Radio România Iași Live

Aeroportul Iași

(AUDIO) Noi zboruri interne de pe Aeroportul din Iași

(AUDIO) Noi zboruri interne de pe Aeroportul din Iași
3 martie 2025, 14:40

Directorul Anima Wings, Antonio Stoian: Am pornit la Iași cu o frecvență de trei ori pe săptămână – sunt două curse pe zi, deci luni, miercuri și vineri, o cursă dimineață, o cursă seara – pentru a asigura conectivitate optimă, ulterior urmând, în funcție de cerere, să le suplimentăm. Referitor la cursele externe, după ce se maturizează rețeaua internă, vom pune în capătul rețelei aeronave cu baza pe Aeroportul Iași, beneficiind și de zona tehnică pe care o oferă Aerostarul, împreună cu Aeroportul și factorii locali, urmând să analizăm fiecare rută și unde s-ar potrivi cel mai bine aeronavele din dotarea Animawings.

Reprezentantul AnimaWings a adăugat că firma pe care o reprezintă dorește să deschidă la Iași o bază aeriană.

Directorul aeroportului ieșean, Romeo Vatră a precizat, la rândul său, că firma românească a introdus pe aceste curse avioane noi de tipul Airbus 220, cu 137 de locuri.

Romeo Vatră: Au început zborurile cu avioane noi Airbus 220 către București, cu o frecvență de 6 ori pe săptămână și sperăm ca acest început să fie continuat cu consolidare a frecvențelor și, de ce nu, așa cum au declarat și astăzi, o deschidere a unei baze la Iași, Iașiul fiind unul dintre aeroporturile unde doresc să-și consolideze prezența.

(Radio Iași/Constantin Mihai/FOTO radioiasi.ro)

Galaţi: Exerciţii de tragere cu muniţie reală în poligonul Centrului de instrucţie pentru luptă Smârdan
Prim plan luni, 3 martie 2025, 12:43

Galaţi: Exerciţii de tragere cu muniţie reală în poligonul Centrului de instrucţie pentru luptă Smârdan

Prefectura Galaţi informează că, în perioada 3-28 martie, vor avea loc exerciţii de tragere cu muniţie reală în poligonul Centrului de...

Galaţi: Exerciţii de tragere cu muniţie reală în poligonul Centrului de instrucţie pentru luptă Smârdan
Ministrul Sănătăţii doreşte crearea unui registru naţional pentru copiii cu deficienţe de auz
Prim plan luni, 3 martie 2025, 12:35

Ministrul Sănătăţii doreşte crearea unui registru naţional pentru copiii cu deficienţe de auz

Problema nu este numai una medicală, ci şi de inserţie socială, de dezvoltare, de evoluţie a copiilor care au nevoie de protezare auditivă, dar...

Ministrul Sănătăţii doreşte crearea unui registru naţional pentru copiii cu deficienţe de auz
Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este funcţională
Prim plan luni, 3 martie 2025, 11:14

Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este funcţională

Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este funcţională, iar serviciile pentru pacienţi se acordă, de la începutul acestei luni,...

Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este funcţională
Restricţii de circulaţie pe Valea Oltului
Prim plan luni, 3 martie 2025, 11:00

Restricţii de circulaţie pe Valea Oltului

Pe Valea Oltului vor fi din nou restricţii de circulaţie, în contextul în care de mâine se reiau lucrările de protecţie pe versanţi. Astfel,...

Restricţii de circulaţie pe Valea Oltului
Prim plan luni, 3 martie 2025, 10:21

De astăzi, 3 martie, începe postul Paștelui, care va dura 40 de zile, până la 19 aprilie

A început postul Paștelui, care va dura 40 de zile, până la 19 aprilie. Denumit și Postul Mare este considerat cel mai aspru din an. Anul...

De astăzi, 3 martie, începe postul Paștelui, care va dura 40 de zile, până la 19 aprilie
Prim plan luni, 3 martie 2025, 10:19

Iasi: S-a lansat programul „Pas cu pas către excelență”. Roxana Țugui și Șerban Vornicu în Matinal Radio Iași

O inițiativă cu finanțare privată, dedicată încurajării cadrelor didactice din mediul rural. În Bună Dimineața cu Adina Șuhan, Roxana...

Iasi: S-a lansat programul „Pas cu pas către excelență”. Roxana Țugui și Șerban Vornicu în Matinal Radio Iași
Prim plan luni, 3 martie 2025, 07:44

Președintele interimar Ilie Bolojan despre summit-ul de la Londra

Întâlnirea la nivel înalt, convocată de premierul britanic Keir Starmer, cu participarea a 19 lideri, reuniţi la a Lancaster House, pentru a...

Președintele interimar Ilie Bolojan despre summit-ul de la Londra
Prim plan luni, 3 martie 2025, 07:35

Noi titluri de stat Fidelis

Persoanele care vor să investească în titluri de stat Fidelis o vor putea face de vineri, 7 martie şi până pe 14 martie. Este a doua ediţie...

Noi titluri de stat Fidelis

#InfoEconomic: Romeo Vatră, director general al Aeroportului Iași: ”în lipsa unei autostrăzi, aeroportul e principala poartă de intrare și de ieșire pentru oameni de afaceri. Există o legătură strânsă între conectivitatea Iașului cu Europa și facilitarea de investiții în regiune. Dezvoltarea de activități cargo pe aeroportul de la Iași va aduce un plus la sprijinirea mediului de afaceri, de a putea transporta și mărfuri pe calea aerului”

#InfoEconomic: Romeo Vatră, director general al Aeroportului Iași: ”în lipsa unei autostrăzi, aeroportul e principala poartă de intrare și de ieșire pentru oameni de afaceri. Există o legătură strânsă între conectivitatea Iașului cu Europa și facilitarea de investiții în regiune. Dezvoltarea de activități cargo pe aeroportul de la Iași va aduce un plus la sprijinirea mediului de afaceri, de a putea transporta și mărfuri pe calea aerului”

Publicat de hdaraban, 5 februarie 2025, 12:02

Studiul de caz poate fi Aeroportul Internațional Iași. De altfel, potrivit unei autoevaluări, ca număr de călători, aerogara se situează pe locul doi în topul aeroporturilor regionale, având al doilea cel mai mare terminal din România. Este vorba despre finalizarea terminalului patru anul trecut, cel mai important proiect cu fonduri europene din istoria entității, în valoare totală de 90 de milioane de euro.

La #InfoEconomic, Horia Daraban l-a avut partener de dialog pe domnul Romeo Vatră, directorul general al Aeroportului Internațional Iași. În răspunsurile oferite, invitatul a vorbit despre bilanțurile lui 2024, care înseamnă, 2,2 milioane de pasageri, dar și un profit de peste un milion de euro.

Directorul Aeroportului Iași a vorbit și despre proiectele de dezvoltare care includ transformarea celor patru terminale în doar două: unul pentru pasageri cu zone separate Schengen și non Schengen și unul, în premieră  pentru transport marfă, cu accent pe coletărie. Pe lângă acestea, ”vrem să extindem și platforma de parcare pentru aeronave cu încă 10 locuri și să construim o nouă cale de rulare paralelă cu pista.”

De altfel, managerul aeroportului de la Iași subliniază că ”e important să punem un picior în prag în zona de transport mărfuri, unde nu existăm absolut deloc, urmând ca într-o etapă ulterioară să dezvoltăm o zonă cargo ca la carte, în partea de est a aeroportului.”

Legat de importanța aeroportului pentru mediul de afaceri regional, Romeo Vatră precizează că ”în lipsa unei autostrăzi, avem aeroportul ca fiind principală poartă de intrare și de ieșire pentru oameni de afaceri. Există o legătură strânsă între conectivitatea Iașului cu Europa și facilitarea de investiții în oraș, dar nu doar în oraș, în județ, ci în întreaga regiune, pentru că Aeroportul Iași este cel mai important aeroport din această regiune de nord est a României. Drept urmare, dezvoltarea de activități cargo pe aeroportul Iași va aduce un plus la sprijinirea mediului de afaceri, de a putea transporta și mărfuri pe calea aerului.


Horia Daraban: În ideea bilanțurilor, cum a încheiat Aeroportul Iași anul 2024? Ne puteți oferi câteva cifre reprezentative?

Romeo Vatră: Desigur, unele cifre sunt clare la ora aceasta, altele sunt previzibile. Cifre clare avem, evident, cel mai așteptat indicator este traficul pe 2024, care se situează la nivelul aproximativ de 2,2 milioane de pasageri. E un rezultat bun, pe de o parte, mai puțin bun, pe de altă parte, în sensul că e foarte bun pentru că am reușit să depășim pragul de 2 milioane de pasageri pentru al  doilea an consecutiv. Mai puțin bun, dacă e să ne raportăm față de 2023, pe care noi îl considerăm ca fiind un an atipic pentru Aeroportul Iași, pentru că în 2023 am avut un trafic de 2,3 milioane. Diferența nu este foarte mare, dar există o explicație, ținând cont de creșterea de trafic de pe aeroporturile din Bacău și Chișinău, care, evident, ne-au vizat și perspectivele sunt bune. Sperăm ca anul acesta să depășim pentru treia oară pragul de 2 milioane de pasageri, dar să avem o creștere față de 2024.

Din punct de vedere economic, vă pot spune cu certitudine că suntem pe zonă de profitabilitate. Nu pot să estimez în mod concret acum, la această oră, cât a fost profitul, dar undeva cred că la peste un milion de euro. Urmează să finalizăm situațiile financiare, ceea ce iarăși este un lucru bun pentru dezvoltarea aeroportului.

Horia Daraban: Plecând de la aceste cifre, vin cu întrebarea: în ce direcție se îndreaptă dezvoltarea aeroportului? Mai mulți călători, există o strategie și care sunt obiectivele ce se regăsesc în aceasta?

Romeo Vatră: Avem stabilite foarte clar o serie de investiții pe care va trebui să le atacăm în această perioadă. Una dintre ele deja o putem considera finalizată: extinderea spațiul de procesare a pasagerilor prin construire a unui nou terminal, terminalul T4, și extinderea parcării. De asemenea, am reușit să construim un nou parc fotovoltaic, ceea ce ne face singurul aeroport care are o astfel de facilitate, să devenim mai prietenoși cu mediul. Pe agendă, ca și puncte de investiții pe care dorim să le atacăm în acest an și anul viitor, avem transformarea terminalului T2 într-unul cargo, reconfigurarea terminalului T3 astfel încât să asigurăm același aspect interior și exterior al terminalul T3 cu cel al terminalului T4; adică să nu mai existe o diferențiere între cele două terminale din punct de vedere estetic și funcțional.

Și, din acest punct de vedere, este o prioritate pentru noi extinderea spațiului de așteptare în zona de îmbarcare a terminalului T3, care este o zonă pentru zboruri non Schengen. Acum, mai avem în plan să construim un turn nou de control pentru care vom începe în acest an studiu de fezabilitate, iar terminalul T1 va fi reconfigurat și transformat în clădire de birouri, ceea ce și este în momentul de față. Deci, pe viitor, nu vom mai avea terminale T1,T2,T3,T4. Ne propunem să avem o clădire administrativă, un terminal cargo și un terminal de pasageri cu zonă pentru Schengen și cu zonă pentru non Schengen. De asemenea, vrem să extindem și platforma de parcare pentru aeronave cu încă 10 locuri și să construim o nouă cale de rulare paralelă cu pista. Aș mai adăuga pe lista de investiții, construirea unei noi parcări pentru mașini, pentru pasageri, dedicată parcării pentru lungă durată.

Horia Daraban: În ce măsură aceste planuri de investiții, aceste direcții de dezvoltare se întâlnesc cu viitoarea desfășurare a autostrăzii A8? Aeroportul, cumva, să fie conectat la această autostradă.

Romeo Vatră: Există această perspectivă și sunt antamate mai multe discuții de a se construi o bretea de legătură cu viitoare autostrada opt, o bretea care va conecta Spitalul de Urgență și aeroportul cu A8. Acum, evident, e un proiect, să zicem, pentru termen mediu. Mi-aș dori să fie cât mai scurt. Ne-ar ajuta foarte mult, pentru că această bretea ar putea deschide zona de est a aeroportului, unde Consiliul Județean deține 70 de hectare de teren, unde putem dezvolta, pe viitor aeroportul, în special pentru transportul de mărfuri. Și, așa cum spuneam, T2 îl transformăm în terminal cargo, dar pentru că trebuie să ținem cont de particularitățile pe care le are, va fi un terminal mai mult pentru coletărie, cross-docking, mai puțin pentru depozitare, pentru că nu este potrivit pentru așa ceva.

Dar e un început, pentru că e important să punem un picior în prag în zona de transport mărfuri, unde nu existăm absolut deloc, urmând ca într-o etapă ulterioară să dezvoltăm o zonă cargo ca la carte, în partea de est a aeroportului.

Horia Daraban: Există o evaluare a impactului economic asupra județului și asupra celor învecinate și care să plece din funcționarea aeroportului?

Romeo Vatră: Evident, în lipsa unei autostrăzi, avem aeroportul ca fiind principală poartă de intrare și de ieșire pentru oameni de afaceri. Există o legătură strânsă între conectivitatea Iașului cu Europa și facilitarea de investiții în oraș, dar nu doar în oraș, în județ, ci întreaga regiune, aș putea spune, pentru că Aeroportul Iași este cel mai important aeroport din această regiune de nord est a României. Drept urmare, dezvoltarea de activități cargo pe aeroportul Iași va aduce un plus la sprijinirea mediului de afaceri, de a putea transporta și mărfuri pe calea aerului.

Am avut mai multe discuții cu mediul de afaceri, există un interes ridicat vizavi de creșterea conectivității aeroportului, care, în momentul de față, asigură legături externe pe 23 de destinații în toată Europa și nu doar. Aceasta este una dintre prioritățile noastre să continuăm această extindere a conectivității, lucru care, în momentul de față, este puțin dificil din cauza problemelor pe care operatorii aerieni le au cu aeronavele. Ele sunt ținute la sol pentru a se face o mentenanță obligatorie la motoarele Pratt & Whitney, unde s-a depistat o problemă și, astfel, de exemplu, unul dintre operatorii aerieni trebuie să țină 25% din flotă la sol, până se verifică motoarele; ceea ce, evident, ne afectează, dar nu atât de mult. În schimb, au pus, cumva, în așteptare anumite planuri de dezvoltare.

Horia Daraban: Revenind la zona cargo, există un orizont în ceea ce privește realizarea terminalului pentru mărfuri?

Romeo Vatră: Avem niște constrângeri vizavi de lipsa căilor de acces. Aici,  aș menționa faptul că cele două proiecte de căi de acces sunt în derulare, să zic, în anumite faze ale proiectului. Vorbim de calea de acces către Tătărași, cartierul Tătărași și cea către Aroneanu, iar pentru T2 va trebui să facem reconfigurare și a zonei de parcare pentru a putea permite accesul mașinilor cu marfă pentru a le descărca la T2. Începem anul acesta cu proiectul și sper că anul viitor putem să spunem că avem facilități pentru transportul de mărfuri pe aeroport. Iași, să inaugurăm acest nou terminal de cross-docking.

Horia Daraban: Ați pomenit dumneavoastră de accesul la aeroport, accesul rutier. Pe lângă aceasta, aș insista cu întrebarea: care este provocarea, problema principală pentru viitoarea dezvoltare a aeroportului? Vizăm și timpul prezent și merg cu această întrebare și pe ideea curselor aeriene deviate din cauza ceții. Se poate face ceva în acest sens?

Romeo Vatră: Trebuie să spunem că, dacă ținem cont de episodul de ceață densă pe care l-am avut în decembrie și care a afectat pe parcursul  a șase zile activitatea de pe Aeroportul Iași, acest episod a mai avut loc abia în 2014, adică vorbim de o perioadă de zece ani în care nu s-a întâmplat acest lucru, să avem mai multe zile în care nu se poate zbura de pe Aeroportul Iași.  Trebuie de spus că nu s-a întâmplat acest lucru din cauza lipsei posibilităților tehnologice. Noi suntem pregătiți să avem toate echipamentele și toată tehnologia necesară pentru a se putea naviga pe ceață. Problema o reprezintă acele obstacole din Aroneanu, care nu ne permit să aplicăm procedurile atât de necesare pentru a putea și zbura pe o astfel de vreme.

Suntem în curs de rezolvare, pentru că, da, reprezintă un impediment, nu reprezintă un impediment major din punct de vedere al operațiunilor privind dezvoltare aeroportului, dar asta nu înseamnă că trebuie tratată cu superficialitate acest fenomen și, de câțiva ani, luăm măsuri pentru a rezolva. Din păcate, nu e o soluție care s-o putem aplica imediat. Trebuie parcurse niște etape legale și trebuie identificate soluții care să fie cu un termen concret, tangibil de rezolvare.

Horia Daraban: Dezvoltarea aeroportului poate atinge și acest plan al unor noi curse aeriene și în acest sens vă întreb există planuri pentru acest an de deschidere a unor noi rute?

Romeo Vatră: Noi suntem în contact permanent cu companiile aeriene. Anul trecut, în martie, am organizat Adunarea Generală a Aeroporturilor din România, la Iași. Săptămâna trecută, am avut o întâlnire cu CEO de la Wizz Air Malta, domnul Mauro Peneda, în care am discutat și aspectele de performanță operațională și, aici, aș vrea să adaug că am fost felicitați. Aeroportul Iași este cea mai performantă bază din rețeaua Wizz Air din România. Săptămâna viitoare, vin la Iași reprezentanții importanți Ryanair pentru a discuta perspectivele dezvoltări operațiunilor Ryanair la Iași. Adică, perspective avem. Evident, lucrurile nu se întâmplă peste noapte, să zic așa, cărămidă cu cărămidă punem.

Mai multe etape trebuie parcurse pentru a putea să concretizăm dezvoltarea bazelor, pentru că asta ne interesează, a celor mai importante companii. Pe de altă parte, am avut întâlniri și cu cei de la Turkish Airlines, cu cei de la LOT. Anul trecut, am fost și la Târgul de Rute, unde am avut întâlniri cu vreo zece companii aeriene din Europa și am prezentat oportunitățile de pe Aeroportul Iași. Suntem într-o permanentă căutare și comunicare cu companiile aeriene pentru a reuși să, așa cum am spus, să ne atingem obiectivul de a crește conectivitatea aeroportului.

Horia Daraban: Când spuneți dezvoltarea bazelor de la aeroportul din Iași, ce înseamnă acest lucru?

Romeo Vatră: Însemna, de exemplu, dacă acum trei ani Wizz Air avea trei aeronave în bază, acum au cinci cu perspectivă de a o aduce și pe a șasea, iar din discuțiile pe care le am cu ei, în următorii patru ani, mă aștept să avem opt sau nouă aeronave baza de la Iași, ceea ce înseamnă automat și frecvențe crescute, dar și rute noi. De asemenea, discuțiile cu Ryanair vor viza deschiderea unei baze la Iași, dar, iarăși, știți cum e, să nu ne facem așteptări, pentru că nimeni nu vine să ofere decât în condițiile în care și cere ceva. Va trebui să vedem dacă, într-adevăr, putem să ajungem la o soluție de mijloc.

Horia Daraban: De ce anume depinde ajungerea la o înțelegere?

Romeo Vatră: N-aș vrea să intru în detalii, că până la urmă aceste lucruri țin de aspectul comercial al negocierilor pe care le purtăm cu ei.

Horia Daraban: Ca o concluzie la dialogul nostru, domnule director, cum se vede Aeroportul Internațional de la Iași peste 5 ani?

Romeo Vatră: Peste cinci ani, va fi unul dintre aeroporturile care va oferi servicii moderne, începând de la servicii de îmbarcare, de parcare, pasageri cu mobilitate redusă, serviciile de bridge pe care vrem să le deschidem în perioada imediat următoare și, de asemenea, vrem să fim un aeroport care să inspire mișcarea, așa cum e și sloganul nostru, să facem să se simtă bine pasageri. Și suntem într-o continuă preocupare și efort de a face ca serviciile oferite de Aeroportul Iași să fie din ce în ce mai profesioniste.

Varianta audio a interviului:

#InfoEconomic (EXCLUSIV): profesor universitar doctor Bogdan Glăvan, economist: ”SUA au un deficit impresionant, deoarece exportă un lucru ce reprezintă cauza fundamentală a problemei: banii. Dacă, într-o bună zi, nu ar mai avea acest deficit comercial, am constata că nici dolarul nu mai este monedă de rezervă pe plan global”
Life miercuri, 19 februarie 2025, 17:32

#InfoEconomic (EXCLUSIV): profesor universitar doctor Bogdan Glăvan, economist: ”SUA au un deficit impresionant, deoarece exportă un lucru ce reprezintă cauza fundamentală a problemei: banii. Dacă, într-o bună zi, nu ar mai avea acest deficit comercial, am constata că nici dolarul nu mai este monedă de rezervă pe plan global”

Statele Unite ale Americii sunt principalul partener comercial al Uniunii Europene, comerțul total cu bunuri și servicii depășind 1,5 trilioane...

#InfoEconomic (EXCLUSIV): profesor universitar doctor Bogdan Glăvan, economist: ”SUA au un deficit impresionant, deoarece exportă un lucru ce reprezintă cauza fundamentală a problemei: banii. Dacă, într-o bună zi, nu ar mai avea acest deficit comercial, am constata că nici dolarul nu mai este monedă de rezervă pe plan global”
#StareaEducației (INTERVIU) Genoveva Farcaș, profesor de pedagogie: “Numărul orelor pentru fiecare disciplină nu este un indicator neapărat confirmat, într-o calitate superioară a rezultatelor învățării. Încremenirea curriculumului, a conținuturilor, în general, este cel mai mare pericol pe care îl avem noi în zona educațională”
Life vineri, 14 februarie 2025, 10:01

#StareaEducației (INTERVIU) Genoveva Farcaș, profesor de pedagogie: “Numărul orelor pentru fiecare disciplină nu este un indicator neapărat confirmat, într-o calitate superioară a rezultatelor învățării. Încremenirea curriculumului, a conținuturilor, în general, este cel mai mare pericol pe care îl avem noi în zona educațională”

Publicarea de către Ministerul Educației, la sfârșitul lunii ianuarie, a proiectelor de planuri-cadru pentru liceu, în vederea consultării...

#StareaEducației (INTERVIU) Genoveva Farcaș, profesor de pedagogie: “Numărul orelor pentru fiecare disciplină nu este un indicator neapărat confirmat, într-o calitate superioară a rezultatelor învățării. Încremenirea curriculumului, a conținuturilor, în general, este cel mai mare pericol pe care îl avem noi în zona educațională”
Rectorul UNAGE Iași, prof. univ. dr. Aurelian Bălăiță: Prin studierea disciplinelor artistice în liceu, „se pun bazele a ceea ce numim noi discernământ în ceea ce privește lumea care ne înconjoară” – INTERVIU
Life joi, 13 februarie 2025, 09:45

Rectorul UNAGE Iași, prof. univ. dr. Aurelian Bălăiță: Prin studierea disciplinelor artistice în liceu, „se pun bazele a ceea ce numim noi discernământ în ceea ce privește lumea care ne înconjoară” – INTERVIU

Rectorul Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași, prof. univ. dr. Aurelian Bălăiță a promovatat un demers, inclusiv o...

Rectorul UNAGE Iași, prof. univ. dr. Aurelian Bălăiță: Prin studierea disciplinelor artistice în liceu, „se pun bazele a ceea ce numim noi discernământ în ceea ce privește lumea care ne înconjoară” – INTERVIU
#InfoEconomic: Cecilia Țugulia, președintele Asociației Producătorilor Locali ”Produs în Iași”: ”pentru noi, importante sunt schemele de calitate, calitatea produsului pe care îl punem pe piață”
Life miercuri, 12 februarie 2025, 12:10

#InfoEconomic: Cecilia Țugulia, președintele Asociației Producătorilor Locali ”Produs în Iași”: ”pentru noi, importante sunt schemele de calitate, calitatea produsului pe care îl punem pe piață”

Potrivit unui studiu ”iSense Solutions” realizat în 2022, pentru 37% dintre românii din mediul urban, un producător se încadrează în...

#InfoEconomic: Cecilia Țugulia, președintele Asociației Producătorilor Locali ”Produs în Iași”: ”pentru noi, importante sunt schemele de calitate, calitatea produsului pe care îl punem pe piață”
Life sâmbătă, 8 februarie 2025, 09:10

#StareaEducației (INTERVIU) Lect.dr. Magda Samoilă: “Portofoliul educațional introdus la grupa mijlocie este o carte de identitate educațională. Ar fi o măsură salutară ca rezultatul unei evaluări externe standardizate, să fie dublat de un astfel de portofoliu, care oferă și alte informații decât cele ce țin de educația formală”

Educația timpurie reprezintă fundația pe care se construiesc abilitățile cognitive, emoționale și sociale ale unui copil, având un impact...

#StareaEducației (INTERVIU) Lect.dr. Magda Samoilă: “Portofoliul educațional introdus la grupa mijlocie este o carte de identitate educațională. Ar fi o măsură salutară ca rezultatul unei evaluări externe standardizate, să fie dublat de un astfel de portofoliu, care oferă și alte informații decât cele ce țin de educația formală”
Life sâmbătă, 1 februarie 2025, 07:55

Prof. univ. dr. Mircea Onofriescu: România, pe primul loc în Europa ca incidență și ca mortalitate prin cancerul de col uterin (INTERVIU)

Cancerul de col uterin reprezintă un pericol pentru sănătatea și viața femeilor. Deși există un vaccin împotriva acestei maladii, disponibil...

Prof. univ. dr. Mircea Onofriescu: România, pe primul loc în Europa ca incidență și ca mortalitate prin cancerul de col uterin (INTERVIU)
Life joi, 23 ianuarie 2025, 17:59

#InfoEconomic: Alexandru Holicov, fondator și CEO Adservio: ”până ce produsul pe care l-ai conceput nu întâlnește piața, tu nu ai de unde să știi ce se întâmplă și ce își doresc clienții cu adevărat.”

Cu o cifră de afaceri în 2023 de aproape 9 milioane de lei și un profit de aproape 800 de mii delei, compania Adservio Social Inovation din Iași...

#InfoEconomic: Alexandru Holicov, fondator și CEO Adservio: ”până ce produsul pe care l-ai conceput nu întâlnește piața, tu nu ai de unde să știi ce se întâmplă și ce își doresc clienții cu adevărat.”
Life joi, 23 ianuarie 2025, 10:52

#StareaEducației (INTERVIU) Performanță pentru două eleve de clasa pregătitoare de la Școala “Carol I” din Iași! Acestea vor reprezenta România la Campionatul Mondial de Șah din Serbia. Claudia Cărăușu, director al instituției: „Este de datoria noastră, a școlii actuale, atunci când descoperim valoarea, să o șlefuim și să o valorizăm.”

Șahul, sportul minții, așa cum este cunoscut, depășește cu mult limitele unui simplu joc, fiind recunoscut ca un instrument valoros în...

#StareaEducației (INTERVIU) Performanță pentru două eleve de clasa pregătitoare de la Școala “Carol I” din Iași! Acestea vor reprezenta România la Campionatul Mondial de Șah din Serbia. Claudia Cărăușu, director al instituției: „Este de datoria noastră, a școlii actuale, atunci când descoperim valoarea, să o șlefuim și să o valorizăm.”

(AUDIO) Traficul aerian pe Aeroportul Iași, grav afectat de condițiile meteorologice

(AUDIO) Traficul aerian pe Aeroportul Iași, grav afectat de condițiile meteorologice
20 decembrie 2024, 14:12

De două zile, traficul aerian pe Aeroportul Iaşi a fost grav afectat.

Au mai fost înregistrate și câteva întârzieri spune purtătorul de cuvânt al Aeroportului Iași, Elena Troia: În condiții de vizibilitate scăzută, 100m sub nivelul de siguranță pentru aterizări și decolări, programul de zbor a suferit mai multe modificări. Începând de ieri și până astăzi, 13 zboruri spre și dinspre Aeroportul Iași au fost anulate, alte opt au fost deviate pe aeroportul din Suceava, trei pe Otopeni, un zbor pe Bacău și un altul la Timișoara. Au mai fost înregistrate și câteva întârzieri, dar având în vedere că ceața este un fenomen imprevizibil, este important ca cei care au programate călătorii în cursul zilei de astăzi să țină legătura permanent cu operatorii.

(Radio Iași/Constantin Mihai/FOTO radioiasi.ro)

Luna martie aduce temperaturi peste valorile normale pentru această perioadă în toată ţara
Prim plan luni, 3 martie 2025, 12:49

Luna martie aduce temperaturi peste valorile normale pentru această perioadă în toată ţara

Vremea va fi mai caldă decât în mod obişnuit luna aceasta, arată meteorologii ANM, în prognoza pe patru săptămâni. În săptămâna care...

Luna martie aduce temperaturi peste valorile normale pentru această perioadă în toată ţara
Galaţi: Exerciţii de tragere cu muniţie reală în poligonul Centrului de instrucţie pentru luptă Smârdan
Prim plan luni, 3 martie 2025, 12:43

Galaţi: Exerciţii de tragere cu muniţie reală în poligonul Centrului de instrucţie pentru luptă Smârdan

Prefectura Galaţi informează că, în perioada 3-28 martie, vor avea loc exerciţii de tragere cu muniţie reală în poligonul Centrului de...

Galaţi: Exerciţii de tragere cu muniţie reală în poligonul Centrului de instrucţie pentru luptă Smârdan
Ministrul Sănătăţii doreşte crearea unui registru naţional pentru copiii cu deficienţe de auz
Prim plan luni, 3 martie 2025, 12:35

Ministrul Sănătăţii doreşte crearea unui registru naţional pentru copiii cu deficienţe de auz

Problema nu este numai una medicală, ci şi de inserţie socială, de dezvoltare, de evoluţie a copiilor care au nevoie de protezare auditivă, dar...

Ministrul Sănătăţii doreşte crearea unui registru naţional pentru copiii cu deficienţe de auz
Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este funcţională
Prim plan luni, 3 martie 2025, 11:14

Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este funcţională

Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este funcţională, iar serviciile pentru pacienţi se acordă, de la începutul acestei luni,...

Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este funcţională
Prim plan luni, 3 martie 2025, 11:00

Restricţii de circulaţie pe Valea Oltului

Pe Valea Oltului vor fi din nou restricţii de circulaţie, în contextul în care de mâine se reiau lucrările de protecţie pe versanţi. Astfel,...

Restricţii de circulaţie pe Valea Oltului
Prim plan luni, 3 martie 2025, 10:21

De astăzi, 3 martie, începe postul Paștelui, care va dura 40 de zile, până la 19 aprilie

A început postul Paștelui, care va dura 40 de zile, până la 19 aprilie. Denumit și Postul Mare este considerat cel mai aspru din an. Anul...

De astăzi, 3 martie, începe postul Paștelui, care va dura 40 de zile, până la 19 aprilie
Prim plan luni, 3 martie 2025, 10:19

Iasi: S-a lansat programul „Pas cu pas către excelență”. Roxana Țugui și Șerban Vornicu în Matinal Radio Iași

O inițiativă cu finanțare privată, dedicată încurajării cadrelor didactice din mediul rural. În Bună Dimineața cu Adina Șuhan, Roxana...

Iasi: S-a lansat programul „Pas cu pas către excelență”. Roxana Țugui și Șerban Vornicu în Matinal Radio Iași
Prim plan luni, 3 martie 2025, 07:44

Președintele interimar Ilie Bolojan despre summit-ul de la Londra

Întâlnirea la nivel înalt, convocată de premierul britanic Keir Starmer, cu participarea a 19 lideri, reuniţi la a Lancaster House, pentru a...

Președintele interimar Ilie Bolojan despre summit-ul de la Londra