Programele ‘Rabla Clasic’ şi ‘Rabla Plus’ deja demarate. Andrei Iorgulescu la ”Bună dimineața”, cu Mihai Florin Pohoață – 10.05.2021.
Publicat de mihaipohoata, 10 mai 2021, 07:01 / actualizat: 10 mai 2021, 9:25
Listele cu producătorii care au semnat contracte de participare cu AFM sunt publicate pe site-ul instituţiei www.afm.ro, la secţiunile dedicate programelor respective.
Potrivit datelor Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), ediţia din acest an a programului ‘Rabla Clasic’ are un buget total de 440 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mult decât în 2020, ceea ce permite achiziţionarea a peste 55.000 de autovehicule noi, mai puţin poluante.
Pentru 2021, în cadrul acestui program, este majorată atât prima de casare – de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, cât şi ecobonusul pentru tehnologia hibrid – de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, precum şi ecobonusul GNC/GPL/emisii sub 96 de grame CO2/km – de la 1.000 de lei la 1.500 de lei.
Suma maximă ce poate fi decontată din costurile unei maşini noi prin ‘Rabla Clasic’ poate ajunge la aproximativ 2.250 de euro, în condiţiile în care ecobonusurile pot fi combinate între ele şi adăugate la prima de casare.
AFM informează că valabilitatea Notei de înscriere în cadrul Programului ‘Rabla Clasic’ a fost extinsă la 150 de zile de la data emiterii, timp în care beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziţie a autoturismului nou.
‘O altă modificare vizează posibilitatea ca primele de casare să fie transferate între toate tipurile de persoane fizice sau juridice.
Această schimbare permite accesarea programului şi de către cei care nu au o maşină veche de casat.
De asemenea, a fost introdusă interdicţia de înstrăinare a autovehiculelor nou-achiziţionate în cadrul programului, precum şi obligativitatea restituirii finanţării în cazul nerespectării acestei interdicţii’, menţionează instituţia într-un comunicat de presă, transmis AGERPRES.
Tot anul acesta va exista o nouă ediţie a programului ‘Rabla Plus’, cu cel mai mare buget de la lansare, respectiv 400 de milioane de lei, dublu faţă de anul anterior.
În acest context, în 2021 se păstrează neschimbată cea mai mare primă din Europa pentru maşinile electrice, respectiv 10.000 de euro pentru ‘full electric’ şi circa 4.500 de euro pentru maşini hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou.
Cei care vor dori să renunţe la o maşină veche, poluantă, şi să achiziţioneze un autovehicul electric vor beneficia atât de prima de casare acordată prin Programul ‘Rabla Clasic’, în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichetul alocat în cadrul Programului ‘Rabla Plus’.
Valabilitatea Notei de înscriere în cadrul Programului ‘Rabla Plus’ a fost extinsă la 240 de zile de la data emiterii, timp în care beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziţie a autoturismului nou.
Estimările ministerului de resort arată că, pe baza bugetului alocat în acest an, prin ‘Rabla Plus’ vor putea fi achiziţionate până la 6.600 de maşini electrice 100% şi aproximativ 5.000 de maşini hibride plug-in, conform datelor ministerului de resort.
De asemenea, pentru achiziţionarea de motociclete noi, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 5.500 lei. Valoarea cumulată a ecotichetului şi a primei de casare nu poate depăşi 50% din valoarea de achiziţie a motocicletei electrice.
Amănunte avem de la Andrei Iorgulescu, director al Direcției Generale Proiecte din cadrul Administrației Fondului de Mediu, astăzi, luni, 10 mai 2021, în intervalul orar 9:10-9:20, din Matinalul ”Bună dimineața” – certitudinea unei treziri fără emoții, pe toate frecvențele Radio Iași: 90,8 – 94,5 și 96,3 Mhz FM, 1053 Khz AM dar și live pe www.radioiasi.ro, emisiune realizată de Mihai Florin Pohoață.
Producător – Horia Daraban.
Surse: playtech.ro; cotidianul.ro