Ascultă Radio România Iași Live

Aproximativ 14% dintre români obişnuiesc să consume produse ‘on the go’ de 3 – 5 ori pe săptămână (studiu)

Aproximativ 14% dintre români obişnuiesc să consume produse ‘on the go’ de 3 – 5 ori pe săptămână (studiu)

Aproximativ 14% dintre români obişnuiesc să consume produse ‘on the go’ de 3 – 5 ori pe săptămână (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 8 iunie 2021, 14:32

Totodată, circa 14% dintre români declară că obişnuiesc să consume produse ”on the go’ de 3 – 5 ori pe săptămână,

Pentru 4 din 10 respondenţi, nivelul de interes faţă de achiziţionarea produselor ‘on the go’ s-a schimbat în perioada pandemiei. Astfel, românii preferă să cumpere produse ‘on the go’ din trade-ul modern (supermarketuri/hypermarketuri), în detrimentul magazinelor din proximitatea casei.

Potrivit cercetării, fructele, legumele, produsele lactate şi dulciurile sunt alimentele pe care românii obişnuiesc să le consume cel mai des.

‘Studiu Reveal Marketing Research: obiceiuri de cumpărare şi ritualuri de mâncat ‘on the go’ în rândul românilor’ este reprezentativ pentru populaţia din mediul urban şi rural.

‘În medie, 14% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic produse ‘on the go’, iar 21% dintre aceştia spun că au în medie un consum de produse ‘on the go’ de 1 – 2 ori pe săptămână. Doar 5% dintre respondenţi spun că nu consumă niciodată produse ‘on the go’. Produsul evitat în cea mai mare măsură de către respondenţi este mâncarea gătită ambalată – 29% dintre ei declară că nu obişnuiesc să îşi cumpere’, susţin autorii studiului.

Totodată, persoanele peste 55 de ani sunt cele care declară în cea mai mare măsură că nu îşi cumpără mâncare gătită ambalată – aproape jumătate (40%) au selectat această opţiune.

Primele opţiuni ale românilor pentru micul dejun sunt: cafea (75%), produse lactate (62%), sandvişuri (49%) şi produse de patiserie (covrigi, pateuri, snackuri sărate sau dulci – 40%). Micul dejun ideal recomandat de specialişti ar trebui să conţină fructe sau sucuri de fructe, fibre şi proteine.

Pe grupe de vârstă, cel mai mare procent de respondenţi care consumă cafea sau băuturi pe bază de cafea la micul dejun (82%) se înregistrează în segmentul 55 – 60 de ani.

Potrivit cercetării, prima poziţie în topul alimentelor preferate de români pentru masa de prânz sunt legumele proaspete, aceste produse fiind alese de şase din zece respondenţi. Acestea sunt urmate în clasament de fructe proaspete (29%), mâncare gătită ambalată (47%) şi dulciuri care au fost incluse în meniul mesei de prânz de circa o doime dintre respondenţi.

La polul opus în topul produselor preferate de români pentru cea de-a doua masă din zi se situează covrigii, pateurile, snackurile sărate sau dulci şi fructele uscate – produse care au fost consumate de unul din zece români.

În ceea ce priveşte masa de seară, 44% mănâncă legume, produse lactate (34%), mâncare gătită (26%), fructe (25%) şi dulciuri (20%).

‘Dacă vorbim despre factorii care influenţează alegerea produselor ‘on the go’, cel mai relevant criteriu pentru consumatorii români este ca produsele să fie proaspete, însă la fel de important este ca acestea să fie sănătoase – factori invocaţi de şase din zece respondenţi’, menţionează realizatorii studiului.

De asemenea, opţiunea ca produsele alese să fie proaspete şi sănătoase sunt aspecte esenţiale mai degrabă pentru femei, 75% şi, respectiv 61%, dintre respondente invocând acest lucru.

Totodată, pentru aproximativ patru din zece români este important ca produsul să ofere aportul caloric necesar, acest criteriu fiind relevant mai ales pentru persoanele din categoria de vârstă 25-34 de ani (47%). Alte criterii pentru produse precum ‘să fie din ingrediente naturale’, ‘să aibă un preţ accesibil’ şi ‘să fie uşor de consumat’ sunt aspecte importante pentru aproximativ o jumătate dintre respondenţi. Cel mai puţin important criteriu pentru alegerea produselor ‘on the go’ este ca acestea să fie produse cu aspect frumos.

Întrebaţi dacă ar fi dispuşi să plătească mai mult pentru produsele ‘on the go’ dacă le-ar oferi o serie de beneficii, majoritatea românilor (52%) au spus că ar plăti mai mult pentru produse sănătoase şi pentru produse din ingrediente naturale (48%). Mai puţin relevant este ambalajul sigur şi robust – doar 7% au spus că ar plăti suplimentar pentru un produs ‘on the go’.

De asemenea, datele arată că, în general, românii preferă să cumpere produse ‘on the go’ din trade-ul modern, respectiv din supermarket şi hipermarket. Bugetul alocat lunar pentru achiziţia de astfel de produse se situează în intervalul 50 – 200 lei.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de peste 12 ani companii din România şi Europa.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Datele au fost colectate lunar, în perioada 12 -18 mai 2021, pe un eşantion reprezentativ naţional (urban şi rural), 803 interviuri, cu o marjă de eroare este de +/-3% şi un nivel de încredere de 95%. AGERPRES

În mediul online sunt tot mai multe oferte false pentru vacanţe
Fapt divers duminică, 20 octombrie 2024, 11:22

În mediul online sunt tot mai multe oferte false pentru vacanţe

În mediul online sunt tot mai multe oferte false pentru vacanţe, iar neatenţia poate goli conturile celor păcăliţi – au atras atenţia...

În mediul online sunt tot mai multe oferte false pentru vacanţe
La Teatru³, în premieră, „Apartamentul” de Aurel Andrei, spectacol-lectură în regia Irinei Popescu-Boieru
Fapt divers joi, 17 octombrie 2024, 16:12

La Teatru³, în premieră, „Apartamentul” de Aurel Andrei, spectacol-lectură în regia Irinei Popescu-Boieru

Pe 25 octombrie, de la ora 19:00, în sala Teatru³ a Naționalului ieșean, va avea loc spectacolul-lectură „Apartamentul” de Aurel Andrei, în...

La Teatru³, în premieră, „Apartamentul” de Aurel Andrei, spectacol-lectură în regia Irinei Popescu-Boieru
Concert Extraordinar 3 Tenori ieșeni – O Seară de Magie Muzicală!
Fapt divers joi, 17 octombrie 2024, 12:47

Concert Extraordinar 3 Tenori ieșeni – O Seară de Magie Muzicală!

Vineri, 18 octombrie 2024, începând cu ora 19:00, cei 3 Tenori ieșeni, Andrei Apreotesei, Andrei Fermeșanu și Florin Guzgă vor susține un...

Concert Extraordinar 3 Tenori ieșeni – O Seară de Magie Muzicală!
Marea Aventură Digitală – Cea mai nouă competiție digitală, națională, pentru copii
Fapt divers joi, 17 octombrie 2024, 11:38

Marea Aventură Digitală – Cea mai nouă competiție digitală, națională, pentru copii

  Fundația pentru Educație Digitală (FpED România) și Foundation for Digital Knowledge (fundația internațională), prin Logiscool...

Marea Aventură Digitală – Cea mai nouă competiție digitală, națională, pentru copii
Fapt divers miercuri, 16 octombrie 2024, 17:29

Modificări în circulația mijloacelor de transport public din mun. Iași

Pentru buna desfășurare a evenimentelor organizate cu ocazia Sărbătorilor Iașului 2024, vor avea loc câteva modificări ale circulației...

Modificări în circulația mijloacelor de transport public din mun. Iași
Fapt divers miercuri, 16 octombrie 2024, 16:25

Cetățenii Republicii Moldova votează pentru aderarea la Uniunea Europeană!

Cetățenii Republicii Moldova votează pentru aderarea la Uniunea Europeană! Pe 20 octombrie 2024, cetățenii Republicii Moldova sunt chemați la...

Cetățenii Republicii Moldova votează pentru aderarea la Uniunea Europeană!
Fapt divers miercuri, 16 octombrie 2024, 14:36

Iași: Vino să îți găsești job-ul potrivit, la Târgul de Cariere!

Vino să îți găsești job-ul potrivit, la Târgul de Cariere! Peste 2.000 de oportunități de angajare și peste 30 de angajatori prezenți în...

Iași: Vino să îți găsești job-ul potrivit, la Târgul de Cariere!
Fapt divers marți, 15 octombrie 2024, 11:18

USV Iași, partener cu porți deschise, la Noaptea Companiilor

Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași (USV), în calitate de partener cu porți deschise la evenimentul Noaptea...

USV Iași, partener cu porți deschise, la Noaptea Companiilor