La nivel naţional, Radio România Actualităţi a înregistrat o cotă de piaţă de 12,7%, în mediul urban de 13,7% şi în Bucureşti de 15,4%.
În aceeași ordine de idei, Radio Iași rămâne singurul post public regional care înregistrează peste 300.000 de ascultători zilnic (346.400).
Audienţa zilnică a programelor Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) însumează 3,3 milioane de ascultători zilnic, înregistrând astfel o cotă de piaţă de circa 25%, ceea ce poziţionează Societatea Română de Radiodifuziune pe locul I în preferinţele ascultătorilor.
Valul de toamna al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat în perioada 30 august – 12 decembrie 2021 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research. În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, respectiv în urban, rural şi în municipiul Bucureşti.
Eşantionul are un volum de 11.114 persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de ±0,9%. În mediul urban au fost realizate 7.765 interviuri, în mediul rural, 3.349 interviuri, iar în Bucureşti, 1.829 interviuri. În eşantion au fost incluse 1.848 de localităţi din România.
Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).
#StareaEducației: (INTERVIU) Au strălucit la Olimpiada Internațională a Elenismului! Teodora Chirilă și Tudor Cionca, doi elevi ieșeni, de la Colegiul Național, au obținut premiul I la o competiție în care au concurat cu vorbitori nativi de limba neogreacă
Nu se studiază în mod obișnuit la școală, nici măcar ca disciplină opțională, însă avem rezultate de excepție la olimpiadele...
#InfoEconomic: la Iași, 24 – 25 octombrie, forum economic trilateral. Paul Butnariu, președinte CCII: promovăm Iașiul ”ca un posibil hub economic și strategic și de logistică pentru viitoarea colaborare și reconstrucție masivă a Ucrainei”
În perioada 24-25 octombrie, la Iași, urmează să se desfășoare Forumul Economic Trilateral pentru afaceri si reconstrucție în Ucraina....
#StareaEducației (INTERVIU) Liviu George Maha, rectorul UAIC Iași: “Sprijinim partea de cercetare, care este esențială într-o instituție de învățământ superior. Oferim granturi atât pentru profesorii tineri cât și pentru cei experimentați. Ne dorim și studenți străini, care reprezintă un indicator al actului didactic de calitate”
Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași a deschis noul an academic la începutul acestei săptămâni, într-o atmosferă de sărbătoare,...
#InfoEconomic: Eddy Hilițanu, manager de proiecte pentru consilierea tinerilor: ”noi îi încurajăm să se îndrepte către problemele comunității; tiparul nou de afaceri n-ar trebui să se concentreze doar spre profit, cât și spre ce nevoie rezolvi în comunitate”
În luna octombrie 2021, din numărul total al persoanelor juridice ce figurau în Registrul Comerțului, categoria de vârstă de până în 29 de...
#StareaEducației (INTERVIU) Ofertă bogată de programe de studii în străinătate, la o nouă ediție a International University Fair ce se va desfășura la Iași
Cel mai mare eveniment educațional din Europa de Sud-Est, International University Fair, revine la Iași. La 9 octombrie, reprezentanții și...
Cartea: Reportaj fără microfon, de Kotă Maharadze (II) – subiect al emisiunii Dialog intercultural de vineri, 18 OCTOMBRIE 2024, ora 20:30 – cu Dumitru ȘERBAN
În ediția de astăzi a emisiunii noastre dialogăm cu domnul profesor Petru Istrate, profesor de limba și literatura română, specialist în...
Creștere RECORD a audienței Rețelei Regionale Radio România
Publicat de Lucian Bălănuţă,
20 mai 2019, 17:54 / actualizat: 23 mai 2019, 17:41
Radio România Iași rămâne cel mai ascultat radio regional, având o cotă de 2,8% la nivel național. Potrivit studiului, 411.200de români aleg zilnic frecvențele de 1053 Khz, 90,8, 94,5 și 96,3 Mghz.
În cadrul cercetării, s-a măsurat audiența posturilor de radio la nivel național, urban şi în municipiul București, în perioada 07 ianuarie – 21 aprilie 2019.
Studiourile teritoriale Radio România din București, Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Reșița, Târgu Mureș și Timișoara înregistrează astfel o cotă de 9,4% Market Share – locul 3 în ierarhia națională. Rezultatele complete ale studiului – AICI.
Mulțumim ascultătorilor noștri pentru fidelitate!
*
P.S. Nicolae Tomescu, redactor-șef:
Șansa mea este că stăpânesc mijloacele de distingere între adevărat și fals. Corespondența între ceea ce a fost/este și judecata care duce la anumite enunțuri trebuie confirmată de fapte și de experiență. Cei care nu vor să examineze, să constate, să perceapă, să remarce, să rețină, să sesizeze, fac abstracție de valoarea de adevăr; aceasta nu se cuvine reprezentată de propagandă, de triumfalism, valoarea de adevăr este expresia gradului de certitudine a corespondenței judecății cu starea de fapt vizată de judecată.
Analiza datelor de Audiență Radio emise de către Asociația pentru Radio Audiență [1] indică, în dreptul anului 2011, cifra record de 521.000 /numărul de ascultătoriRadio Iașiunici pe zi – la nivelul întregii țări…
Înțeleg rolul comunicatelor de acest gen, dar ele relevă și absurditatea unui „critic” care povestește „filmul” înainte de a-l viziona. Nu rezultă demonstrația legăturii neîntrerupte, a soluției de început și de continuitate, a manierei constante în care s-au realizat, spre exemplu, grilele de programe (practic, bătălia decisivă se poartă în interiorul grilelor, în definirea și materializarea așa-numitului format); Radio Iași are aceeași grilă de mulți ani încoace. Nu mi se pare suficientă înşiruirea, fie și metodică, de rezultate. Trupul și sufletul nu pot fi separate, constituie un tot indivizibil. Trebuia să ştim, mai întâi, ce vrea publicul, dacă toate categoriile se simt reprezentate prin conținut adecvat plecând de la necesităţi, disponibilităţi, obişnuinţă, dacă fiecare domeniu de interes este plasat la reperele orare unde se realizează întâlnirea cu tranşa de public vizată…
Din păcate, ne lipsesc datele pentru a putea face o analiză mai clară a segmentelor de populație pe care Radio Iași ar trebui să se axeze în viitorul apropiat. Ținând cont de studiile anterioare, pot emite doar o ipoteză de lucru: avem nevoie de o concentrare mai bună în privința segmentului 35-55 de ani. Se pare că o strategie care ar încerca o variantă decompromis între piața radio urbană și cea rurală nu dă roade pe termen lung. Înainte de orice, pentru a putea formula o strategie viitoare, este necesară o descriere cât mai clară, în funcție de variabile socio-demografice (vârstă, sex, ocupație, statut, etc.), atât a ascultătorilor noștri, cât și a ascultătorilor posturilor de radio concurente. Analiza ne-ar permite să identificăm, în mod valid, științific și obiectiv, posturile cu care Radio Iași concurează de o manieră directă. În absența acestor date, putem emite doar speculații, fără a avea însă un instrument corect de validare…
[1]Asociația pentru Radio Audiență este constituită cu scopul de a reprezenta interese comune ale fondatorilor – societăți de radiodifuziune, agenții de publicitate, agenții media – în cadrul procesului de măsurare a audienței și a cotelor de piață a posturilor de radio, prin procedura-cadru stabilită de Legea audiovizualului nr. 504/2002 sau prin alte proceduri similare care respectă standardele și uzanțele domeniului, recunoscute pe plan internațional. Societatea Română de Radiodifuziune este cotizant ARA, având și un reprezentant în Consiliul Director al asociației.
Radio România Actualităţi îşi menţine poziţia de lider de piaţă, cu cea mai mare valoare a indicatorului cotă de piaţă – 14,4 la sută la nivel naţional.
Peste 4 milioane şi jumătate de oameni au ales şi în această vară unul dintre posturile Radio România, ceea ce poziţionează Societatea Română de Radiodifuziune pe locul întâi în topul audienţelor radio din România.
Studiul de audienţă radio – valul de vară 2016 a fost realizat în perioada 25 aprilie – 14 august de către IMAS şi Mercury Research pe un eşantion reprezentativ. (radioiasi/ FOTO radioiasi.ro)
Potrivit acestor sondaje, Radio Iaşi numără zilnic peste 356 de mii de ascultători şi are o cotă de piaţă de 2,1% la nivel naţional.
Faţă de măsurătorile realizate anul trecut, postul nostru de radio a câştigat 16 mii de ascultători în mediul urban.
Audienţa zilnică a programelor Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) însumează aproximativ 4,5 milioane de ascultători, Societatea Română de Radiodifuziune înregistrând o cotă de piaţă de circa 31%, ceea ce o poziţionează pe locul I.
Studiul de Audienţă Radio – valul de primăvară 2016 a fost efectuat în perioada 11 ianuarie – 24 aprilie 2016 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research SRL, pe un eşantion de 10.141 de persoane dintre care 7.397 în mediul urban şi 2.744 în mediul rural.
Studiul a cuprins 1.372 de localităţi, dintre care 308 în mediul urban şi 1.064 în mediul rural.
Măsurarea audienţei s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), metodă la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion & Marketing Research).
Programele Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) sunt alese zilnic de aproape 4,5 milioane de ascultători, cu o cotă de piaţă (market share) crescută, de 31,3%.
Radio Iaşi se află pe primul loc la nivel regional, iar emisiunile noastre sunt alese, zilnic, de aproape 400 de mii de ascultători.
Studiul de Audienţă Radio – Valul de primăvară 2015 a fost efectuat în perioada 12 ianuarie – 26 aprilie 2015 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi GFK România – Institut de Cercetare de Piaţă SRL pe un eşantion de 9.416 de persoane dintre care 7.399 în mediul urban şi 2.017 în mediul rural. Studiul a cuprins 1.148 de localităţi, dintre care 301 în mediul urban şi 847 în mediul rural.
Măsurarea audienţei s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), metodă la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion & Marketing Research).