Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că pe secţia de cale ferată 502, la kilometrul feroviar 81+050 de metri, între staţiile CF Valea Putnei şi Pojorâta, judeţul Suceava, din cauza condiţiilor meteorologice, un copac a căzut pe linia de cale ferată, blocând astfel circulaţia feroviară.
Până în momentul de faţă, nu sunt trenuri întârziate.
Se acţionează la faţa locului pentru remedierea situaţiei.
Se estimează reluarea circulaţiei feroviare, în condiţii normale, în 45-60 de minute.
Flutur: Calea ferată Paşcani – Dărmăneşti va fi reabilitată, viteza de circulaţie urmând să crească la 160 km/h
Publicat de ,
23 iulie 2020, 13:23
Potrivit lui Flutur, Compania Naţională de Căi Ferate CFR – SA a solicitat CJ Suceava emiterea certificatului de urbanism necesar elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii în cadrul Proiectului Reabilitarea liniei de cale ferată Paşcani – Dărmăneşti.
Flutur a precizat că, din cei 70 de kilometri de traseu, 58 sunt pe raza judeţului Suceava, prin localităţile Dolhasca, Liteni, Udeşti, Fântânele, Vereşti, Salcea, Suceava, Pătrăuţi şi Dărmăneşti.
El a spus că, în prezent, linia de cale ferată Paşcani – Suceava – Dărmăneşti se află în diverse stadii de degradare din cauza uzurii fizice şi morale, având depăşită durata normală de funcţionare.
‘Proiectul de reabilitare al liniei defineşte ca obiectiv principal al acestor lucrări creşterea atractivităţii transportului feroviar prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare, în scopul creşterii numărului de călători, inclusiv creşterea numărului de turişti. Ca obiective generale, prin reabilitarea liniei se urmăreşte îmbunătăţirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creşterea vitezei maxime de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi, respectiv, la minim 160 km/h pentru trenurile de călători, diminuarea efectelor adverse asupra mediului şi creşterea capacităţii de tranzit’, a spus Flutur, adăugând că lucrările se vor realiza cu respectarea standardelor şi cadrului legislativ şi de reglementare naţional şi european în vigoare, conform standardului de proiectare până la 200 km/h.
Potrivit lui lui Flutur, proiectul prevede realizarea de lucrări la infrastructură şi suprastructură, inclusiv dublare, consolidare terasamente, reabilitare lucrări de artă – poduri, podeţe şi pasaje, lucrări la linia de contact, lucrări de instalaţii de semnalizare feroviară, lucrări de telecomunicaţii şi supraveghere video, modernizarea trecerilor de nivel, amenajare de drumuri de întreţinere, lucrări de construcţii civile, inclusiv instalaţii, dar şi lucrări de protecţia mediului.
Potrivit unui comunicat dat astăzi publicităţii de Ministerul Transporturilor, cei doi au căzut de acord că ordonanţa de guvern referitoare la gratuitatea călătoriilor studenţilor pe calea ferată nu va fi afectată de amendamentul depus în Parlament.
Cei doi au reafirmat că toate măsurile cuprinse în programul de guvernare vor fi respectate şi aplicate. (Rador/ FOTO adevarul.ro)
Suceava: Accident de muncă grav pe o cale ferată. Un bărbat a fost rănit grav
Publicat de Lucian Bălănuţă,
8 octombrie 2014, 12:41 / actualizat: 8 octombrie 2014, 16:16
Victima, un bărbat de 46 ani, din comuna Dornești, manevrant vagoane ar fi pătruns pe o linie ferată privată, ce face accesul către societate, pentru a lega un grup de vagoane goale de o locomotivă, şi a fost surprins între tamponul locomotivei și peretele frontal al vagonului.
Victima a fost transportată cu ambulanță, la spital pentru investigații, estimându-se un număr de 30-40 zile de îngrijiri medicale, dacă nu survin complicații.
Despre incident a fost sesizat Inspectoratul Teritorial de Muncă Suceava. (monitorulsv.ro/ FOTO realitatea.net)