(AUDIO) Secțiunea montană din viitoarea Aurostradă A8 va primi ultimul aviz în consiliul tehnico-economic al Minsterului Transporturilor pentru studiul de fezabilitate
Publicat de Andreea Drilea, 20 septembrie 2023, 19:16
Publicat de Andreea Drilea, 20 septembrie 2023, 19:16
Publicat de , 14 iulie 2022, 10:36 / actualizat: 15 iulie 2022, 18:35
Subiectul este cu atît mai actual, cu cât, chiar zilele trecute, au fost semnate mai multe contracte pentru autostrada A7, care va lega Bucureştiul de nordul ţării, şi au apărut noutăţi şi în privinţa mult discutatei A8, Autostrada Unirii, Ungheni-Iaşi-Tîrgu Neamţ-Tîrgu Mureş.
Profităm şi de prezenţa în zonă a consilierului ministrului Transporturilor, Cătălin Urtoi, care va fi prezent în studio. La telefon se va afla fostul secretar de stat în minister, Adrian Covăsnianu.
Emisiunea, care va fi transmisă în direct pe toate frecvenţele Radio România Iaşi, dar şi pe Internet în format video live, va fi moderată de Cristian Ungureanu. Aşadar, vineri, 15 iulie, de la ora 17,15, numai la Radio Iaşi, despre infrastructura rutieră din Moldova.
Publicat de , 8 februarie 2019, 15:21
Acestea sunt nemulţumite de situaţia proiectului Autostrăzii A 8 Târgu Mureş – Iaşi, obiectiv major de infrastructură pentru care Parlamentul a votat o lege specială, la sfârşitul anului trecut.
Asociaţiile civice solicită responsabililor din Ministerul Transporturilor un calendar clar, cu termene stabilite pentru etapele proiectului, precum şi renunţarea la parteneriatul public privat pentru segmentul de 60 de kilometri dintre Târgu Neamţ şi Iaşi.
Cătălin Urtoi, preşedintele Asociaţiei „Împreună A 8”: Vrem să se înceapă odată licitaţiile pentru caietele de sarcini. Dorim să stăm la aceeaşi masă a negocierilor şi a discuţiilor atât cu Guvernul României, cât şi cu ministrul transporturilor, în aşa fel încât şi noi cu ideile noastre din societatea civilă, cu specialiştii pe care îi avem, să venim cu nişte idei, pe care noi le-am şi pus pe un document în 10 puncte, pe care astăzi, în jurul orei 15:30, îl vom înainta doamnei prim-ministru. (Rador/FOTO Facebook Împreună pentru A8)
Publicat de gabrielarotaru, 14 ianuarie 2019, 19:22
Unul dintre iniţiatori, Cătălin Urtoi, a declarat că nu este o iniţiativă politică, iar membrii acestei mişcări militează pentru dezvoltarea infrastructurii din partea de Răsărit a României.
El a mai declarat că proiectele sunt ierarhizate pe două niveluri de proprităţi, respectiv, locale şi regionale.
Daniela Mitrofan o altă organizatoare a Mişcării a declarat că membrii acestei organizaţii vor exercita presiuni asupra aleşilor locali, judeţeni şi parlamentari în vederea identificării resurselor financiare pentru aplicarea proiectelor.
(Radio Iaşi/ Constantin Mihai/ FOTO Constantin Mihai)
Publicat de mihaelamunteanu, 4 ianuarie 2019, 15:09
2018 s-a încheiat cu discuții intense si chiar promulgarea unei Legii Autostrăzii Unirii, evenimentul fiind o premieră la nivel național.
Din păcate, există nenumărate neîntelegeri generate de faptul că există câteva variante foarte diferite de preț pentru această investiție, chiar și de la aceeași instituție.
A fost lansat un studiu al BEI/PASA (instituție de investiții europeană contractată de Ministerul Transporturilor) fundamentat pe date incorecte însă, după cum au afirmat nu numai reprezentanții societății civile ci chiar politicienii din arcul guvernamental și opoziție. Pe baza lui se încearcă însă să se scoată această investiție dintre proritățile europene și naționale.
Este ofertată finanțarea din fonduri europene, dar decizionalul național nu a făcut nici un de demers pentru atragerea fondurilor. Mai mult, se intenționează experimentarea unei relații de parteneriat public privat pentru tronsonul Iași- Tg Neamț, deși din șapte astfel de formule studiate de Curtea de Conturi Europeană, s-a constatat că statul nu e avantajat și PPP nu este potrivit pentru astfel de investiții.
Mai mult chiar, un studiu de fundamentare lansat în dezbatere între Crăciun și Anul Nou, a ceea ce trebuia sa fie tronsonul Iași- Tg Neamț, aduce informații contestate de specialiștii din asociatiile civice, documentează un traseu mai scurt, care nu ajunge la Tg Neamț și nu demonstrează că PPP este o variantă de finanțare mai bună decât fondurile europenene.
Mihaela Munteanu vă invită azi la Imperativ, de la ora 17.00, să aflați detalii despre A8, la prima dezbatere la care la aceeași masă sunt politicienii din toate partidele, reprezentantul Ministerului Transporturilor si societatea civilă.
Invitații sunt: Petru Movila (PMP)- inițiatorul Legii Autostrăzii Unirii, Marius Bodea (PNL) și Vasile Toma (PSD)– membri în Comisia de transporturi a Camerei Deputaților și Senat, Varujan Vosganian(ALDE)- membru în Comisia de buget a Camerei Deputaților, Iulian Bulai (USR) – secretar al Camerei Deputatilor, Balaniscu Bogdan– consilier pentru A8 la Ministerul Transporturilor (cu mandat finalizat acum), inginer constructor Catalin Urtoi, vicepreședinte Împreună pentru A8, geograf Covasnianu Adrian, vicepreședinte ”Moldova vrea Autostradă – Iași” , biologii Domokos Csaba și Sos Tibor, lideri ai proiectului Transgreen/A8 sectorul Ditrău -Tg Mureș al Asociației Grup Milvus.
Vă pasă de Moldova? Informati-vă aici ca să știti ce vi se pregătește.
Transmisia live de la acest eveniment este postata aici:
Multumiti pentru sprijin: Laurentiu Stratan, Marius Tintea, Mihaela Olteanu, Erika Engel, echipei Complexului Muzeal Moldova-Muzeul Unirii.