Elevii care sunt în clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a la liceele în care se vor susţine probele Examenului de Bacalaureat ar putea face ore online asincron în zilele de examinare
Asta înseamnă că elevii acestor clase nu vor merge la şcoală şi nu vor fi conectaţi online simultan, dar vor primi sarcini de lucru individuale.
Ministerul Educaţiei a trimis unităţilor de învăţământ o notă prin care îi informează pe directori că această decizie se va aplica doar în perioada în care elevii din ultimul an de liceu vor susţine probele scrise ale Examenului de Bacalaureat.
Potrivit calendarului aprobat de Minister, acestea vor avea loc în zilele de 10, 11, 13 şi 16 iunie, înainte ca elevii din ceilalţi ani de studiu să intre în vacanţă. (Rador/ FOTO radioiasi.ro)
Ministrul Educaţiei, Daniel David: Numărul de ore la unele materii va fi stabilit de şcoală, nu de minister
Publicat de Andreea Drilea,
2 februarie 2025, 05:08 / actualizat: 2 februarie 2025, 6:09
David menţionează că dezbaterea planurilor-cadru pentru învăţământul liceal a atras sute de mesaje pe adresa ministerului, ceea ce dovedeşte un interes crescut pentru acest subiect.
‘Mă bucur că proiectele de planuri-cadru pentru învăţământul liceal au stârnit deja un interes atât de mare, primind în nici 24 de ore sute de mesaje. Este normal, iar asta arată că ne pasă de viitorul copiilor noştri! Avem câteva săptămâni pentru analize serioase şi discuţii constructive, decizia finală urmând a se lua în luna mai, într-un consens cât mai larg’, a declarat Daniel David, citat într-un comunicat transmis, sâmbătă, de Ministerul Educaţiei.
Ministrul precizează că, în ciuda unor interpretări greşite legate de ‘afectarea unor discipline şi ore’, de fapt decizia se duce mai mult spre şcoală şi elevi, iar prin această descentralizare este încurajată autonomia şi performanţa, pentru a se păstra sau chiar a se creşte numărul actual de ore la anumite discipline.
David a reiterat ideea că aceste propuneri trebuie gândite în interesul elevilor, susţinând profesorii în acest demers, dar şi implicarea părinţilor, astfel încât elevii să devină ‘buni specialişti, buni cetăţeni şi oameni echilibraţi şi mulţumiţi de propria viaţă’.
‘Pentru a avea buni specialişti, ne trebuie accentuarea competenţelor de specialitate, mai ales în clasele XI/XII; nu ne opreşte nimeni însă să avem abordări mai transdisciplinare şi la acest nivel (istorie la profilul real sau ştiinţe la profilul uman), dacă şcoala şi elevii doresc asta (prin orele de CDEOŞ), dar acest lucru nu mai este impus de minister, ci lăsat la autonomia/libertatea şcolii şi elevilor. Tot într-o logică transversală şi ţinând cont de caracteristicile societăţii de astăzi, am lăsat tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor în toţi anii din trunchiul comun (din nou, orele putând fi, unde se doreşte, suplimentate prin CDEOŞ)’, a spus Daniel David.
Dezbaterea naţională presupune patru întâlniri cu prezenţă fizică, organizate în centre academice istorice în Bucureşti (11 februarie), Cluj-Napoca (14 februarie), Iaşi (25 februarie) şi Timişoara (4 martie).
După dezbaterile cu prezenţă fizică va fi organizată o dezbatere online, în data de 6 martie.
‘Aştept în următoarele săptămâni să avem această analiză serioasă şi discuţie constructivă, decizia finală urmând a se lua în luna mai, într-un consens cât mai larg’, a afirmat David. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro
Elevii care sunt în clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a la liceele în care se vor susţine probele Examenului de Bacalaureat ar putea face ore online asincron în zilele de examinare
Elevii care sunt în clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a la liceele în care se vor susţine probele Examenului de Bacalaureat sau în care profesorii...