CNIR a atribuit contractul pentru realizarea primei porțiuni din sectorul montan al Autostrăzii A8
6 martie 2025, 16:43
Directorul general al companiei, Gabriel Budescu, a informat că întregul contract are o valoare aproximativă de 5 miliarde de lei, proiectarea urmând să se desfășoarepe parcursul a 14 luni, iar execuția – în următoarele 40 de luni.
Gabriel Budescu: Acest obiectiv se desfășoară pe raza județelor Mureș și Harghita și are o lungime de 32,4km, incluzând 39 de poduri și pasaje, trei tuneluri unidirecționale, patru polate și două pasaje pentru permeabilitatea animalelor acelei coducte. Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 16km, reprezentând 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă, iar cel mai lung pasaj va avea 1.736m. Pe traseul acestui lot sunt prevăzute și două parcări de scurtă durată, cu 12 spații de încărcare pentru mașinile electrice. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile din Programul de Transport 2021-2027 și din fonduri de la bugetul de stat.
Mircea Cărtărescu, Horia-Roman Patapievici, Ioana Nicolaie şi Radu Vancu vin la Iaşi, la Conferinţele Creativităţii. Premiere naţionale în Educaţie, la Romanian Creative Week
Mircea Cărtărescu, Horia-Roman Patapievici, Ioana Nicolaie, Radu Vancu, Vasile Bănescu, Alexandru Călinescu şi Nicu Gavriluţă, alături de...
CNIR: 14 oferte depuse la contractul pentru supervizarea lucărilor de proiectare şi execuţie a Drumului Expres Focşani-Brăila
28 februarie 2025, 17:32
Contractul de proiectare şi execuţie pentru această investiţie finanţată din fonduri europene are o valoare de 5,3 miliarde lei, iar durata de realizare este de 42 de luni.
Drumul Expres Focşani-Brăila, cu lungime de 73 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploieşti-Paşcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galaţi (DEx 6), Tulcea şi Constanţa.
Potrivit CNIR, contractul a fost licitat într-un singur lot, devenind, astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract.
Contractul pentru supervizare are o valoare cuprinsă între 82 şi 97 milioane lei. Durata contractului pentru serviciile de supervizare este de 106 luni astfel: 6 luni etapa de proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, 60 luni garanţie şi 4 luni recepţia finală.
Ofertele au fost de puse de Asocierea Activ Proiectare Infrastructură SRL (Lider) – EMAY Uluslararasi Muhendislik ve Musavirlik AS, compania Civil Engineering Institute ‘Macedonia’ JSc. Skopje (Ofertant Unic), Consitrans (Ofertant unic), Asocierea Euro Finance Advisors SRL (Lider) – Urban Connect – Pro Toby-Transprojekt Gdansk sp. Z.o.o.- B -Act, Asocierea Hill International (Bucharest) (Leader), Tumad Turk Muhendislik Musavirlik ve Muteahhitlik, Hill International NV, IRD Engineering (Ofertant Unic), Asocierea K-Box Construction Design (Lider) – Initiative Exclusiv Consulting Management – Salfo and Associates, Asocierea MGGP (Lider) Konsent, MGGP Engineering SRL, Asocierea Peyco Proyectos, Estudios Y Construcciones, SA (Leader) – Bureau Veritas, Asocierea Septembrie Consulting (Lider) – Quadrante Engenharia E Consultoria, Tecnic Consulting Engineering Romania (Ofertant unic), TPF Inginerie SRL (Ofertant unic), Asocierea Venturo Investment (Lider) – Yuksel Domanic Muhendislik Limited Sirketi – Li.V Muhendislik Muşavirlik Insaat LTD – Ştiae Dozoring şi Asocierea Madlev Cons (Lider) – Romconsult AVM – Viadif Consult.
Obiectivele specifice ale contractului sunt prestarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare şi execuţie a lucrărilor, cât şi pe parcursul perioadei de garanţie a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizării a fondurilor disponibile şi pentru a se asigura ca Antreprenorul proiectează şi execută lucrările în conformitate cu obligaţiile contractuale, în special în ceea ce priveşte durata, cantitatea, calitatea şi costul proiectării şi al lucrărilor.
Mircea Cărtărescu, Horia-Roman Patapievici, Ioana Nicolaie şi Radu Vancu vin la Iaşi, la Conferinţele Creativităţii. Premiere naţionale în Educaţie, la Romanian Creative Week
Mircea Cărtărescu, Horia-Roman Patapievici, Ioana Nicolaie, Radu Vancu, Vasile Bănescu, Alexandru Călinescu şi Nicu Gavriluţă, alături de...
CNIR a lansat licitaţie pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 2 al Autostrăzii Unirii
6 februarie 2025, 16:13
Tronsonul 2 Târgu Frumos-Leţcani, cu o lungime de 28,6 kilometri, are un cost estimat de 5 miliarde lei iar finanţarea investiţiei este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
Potrivit sursei citate, în cadrul proiectului, pe traseu, sunt prevăzute următoarele structuri de construcţie: 33 de poduri şi pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1.130 de metri peste râul Bahlui), două tunele şi trei noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Leţcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).
Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Leţcani (28,6) este de 46 de luni (zece pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie).
‘Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcţiona ca o centură a localităţii Podu Ilioaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care îşi asumă şi prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri’, se menţionează în comunicat.
De asemenea, pe durata contractului, vor fi executate, inclusiv: Drum de Legătură cu două benzi cu DN 28 D, în lungime de 5,23 km; Drum de Legătură cu patru benzi cu DN 28, în lungime de 7,6 km; două parcări de scurtă durată, un spaţiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreţinere şi Coordonare – CIC.
Anunţul de licitaţie va fi vizibil în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, iar termenul pentru depunerea ofertelor este 24 martie 2025.
Construirea Tronsonului 1 Moţca – Târgu Frumos (27 km), lansat în licitaţie pe 23 ianuarie 2025, şi a tronsonului 2 Târgu Frumos – Leţcani, care asigură legătura municipiului Iaşi la Autostrada Moldovei – A7 şi mai departe la Autostrada Transilvaniei – A3, reprezintă obiective prioritare ale CNIR.
Reprezentanţii companiei de drumuri subliniază faptul că realizarea celor două tronsoane devine o necesitate şi din perspectiva evoluţiei fluxurilor de trafic, în sensul creşterii acestora între Moţca şi Iaşi. Valorile de trafic reprezintă estimările realizate în cadrul documentaţiei de specialitate a Studiului de Fezabilitate.
Mircea Cărtărescu, Horia-Roman Patapievici, Ioana Nicolaie şi Radu Vancu vin la Iaşi, la Conferinţele Creativităţii. Premiere naţionale în Educaţie, la Romanian Creative Week
Mircea Cărtărescu, Horia-Roman Patapievici, Ioana Nicolaie, Radu Vancu, Vasile Bănescu, Alexandru Călinescu şi Nicu Gavriluţă, alături de...
Precizarea a fost făcută în cadrul unei conferințe de presă susținută, astăzi, la Iași, în care a explicat situația loturilor din Autostrada Unirii, A8:
”Cătălin Urtoi: Revocarea mi s-a solicitat printr-un convocator, dar eu nu o să accept acestă situație.
Reporter: Demisia de către cine a fost solicitată?
Cătălin Urtoi: De către o parte din membrii Consiliului de Administrație și directorul general. Motivele? Aici e problema că eu aștept motivația, o motivație serioasă. Eu n-am văzut încă o motivație. Din cauza mea, vezi, dragă Doamne, se blochează proiectele. Eu sabotez, apropo, chiar și Autostrada Unirea 8. Mi s-a solicitat la un moment dat, ca președinte de CA, să nu fiu așa des în companie. Deci, dvs. trageți concluziile.”
Cătălin Urtoi a menționat că, în momentul de față, există un blocaj pe sectorul Lețcani – Ungheni și că speră ca acesta să fie depășit rapid.
El a precizat că a solicitat executivului din cadrul Companiei Naționale de Investiții Rutiere să înainteze Consiliului de Administrație, pentru avizare, documentația aferentă tronsonului Lețcani – Ungheni. Pentru porțiunile Moțca – Târgu Frumos și Târgu Frumos – Lețcani, documentațiile au fost avizate în Consiliul de Administrație și sunt urcate pe platforma SEAP, a mai spus acesta:
”Cătălin Urtoi: N-am ce să solicit decât ce tot spun de câteva zile bune, că așteptăm această documentație pentru aprobare în Consiliul de Administrație.
Reporter: Documentația de unde trebuie să vină?
Cătălin Urtoi: Documentația vine de la Executivul Companiei Naționale de Investiții Rutiere, adică de la directorul general, practic, cel ales că acum e și membru în Consiliul de Administrație, este cel interesat ca această documentație să ajungă pe masa CA.
Reporter: Celelalte tronsoane, de la Moțca până la Lețcani, care este stadiul lor?
Cătălin Urtoi: Exact ce v-am spus în cadrul ședinței, în momentul de față sunt în SEAP.
Mircea Cărtărescu, Horia-Roman Patapievici, Ioana Nicolaie şi Radu Vancu vin la Iaşi, la Conferinţele Creativităţii. Premiere naţionale în Educaţie, la Romanian Creative Week
Mircea Cărtărescu, Horia-Roman Patapievici, Ioana Nicolaie, Radu Vancu, Vasile Bănescu, Alexandru Călinescu şi Nicu Gavriluţă, alături de...