Ascultă Radio România Iași Live

coregrafa lorette enache

(AUDIO/FOTO/VIDEO) Iași: Dansul contemporan, la rampă!

(AUDIO/FOTO/VIDEO) Iași: Dansul contemporan, la rampă!

Publicat de isoreanu, 4 octombrie 2022, 16:05

Ioana Soreanu a participat și ne introduce în atmosfera manifestărilor:

Festivalul de Dans, Artă, Multidisciplinaritate – DAM – al Universității Naționale de Artă “George Enescu” din Iași s-a deschis, aseară.

Evenimentul a fost la înălțime. A fost găzuit de sala de la Cupolă a Palatului Braunstein, frumos renovată, și a tăiat răsuflarea publicului.

Pe ritmurile instrumentelor de percuție, muzica și dansul ne-au purtat într-o călătorie prin lume. Performerii au impresionat prin imaginație și expresivitate corporală. Interacțiunea a fost permanentă între performeri, între aceștia și muzicieni.

Publicul s-a aflat în spațiul de desfășurare a spectacolului preluând ritmul muzicii și pulsul dansatorilor. Emoția a atins, astfel, cote maxime.

Finalul, pe ritmuri latino, a fost exuberant. Publicul a participat dansând sau bătând din palme în ritmurile dictate de muzicienii percuționiști.

 

 

Coordonatoarea DAM, coregrafa Lorette Enache, conf. univ. dr. la Universitatea Națională de Artă “George Enescu”, cea care a coordonat și spectacolul de aseară, a vorbit despre complexitatea acestui performance:

Tinerii coregrafi au venit cu propunerile lor pentru temele de mișcare. Există în interiorul acestor improvizații teme fixe, interacțiuni și contacte bine stabilite între ei. Toată această haină a improvizației are, de fapt, teme foarte bine stabilite. Am gândit cinci structuri diferite din punct de vedere muzical și noi, din punct de vedere coregrafic, am gândit cinci zone de mișcare în care am putut improviza, în care am avut pe marginea acestei improvizații, o structură coregrafică, fie minimalistă, fie de contact, fie de exploatare a spațiului, fie de dialog cu ritmul muzical, fie contrazicând ritmul muzical. Deci, această improvizație, de fapt, în spate, are teme fixe, cinci structuri muzicale, zone muzicale, zona afro, zona tribală, zona de meditație, zona latino, zona în care fiecare instrument a venit cu câte o propunere conform stilului. Și, dacă ați observat, această improvizație a avut în interiorul ei elemente care s-au născut pe loc, la nivel de interacțiune performer – obiect sonor, pentru că ei au avut și obiecte sonore, cu precădere din alamă și din lemn și au interacționat cu muzicienii.

 

 

Dacă dansul s-a bazat pe cele 5 structuri și pe multă imaginație, muzica a avut o structură mult mai clară, creația prof. univ. dr. Constantin Stavrat și a doctorandul Iulian Fodor:

Constantin Stavrat: zicem, trei sferturi din ce am făcut noi în seara aceasta este o improvizație, dar am avut un schelet bine stabilit, de către mine și colegul meu Iulian Fodor. Pornind de la acest schelet am făcut improvizații și am comunicat bine cu dansatorii, am și făcut un pic de sport, să zic așa (râde).

Reporter: Nu sunteți la prima colaborare cu cei de la coregrafie?

Iulian Fodor: Așa este. Eu și Constantin Stravat am mai lucrat în alte proiecte, dar și independent am mai avut parte de alte colaborări cu clasa de coregrafie a doamnei Lorette.

Reporter: Și cum este?

Iulian Fodor: Este bine, fiindcă ieșim din zona de confort. Tot timpul, la muzică, avem ceva structurat, partituri, stăm locului, dar aici suntem mai liberi să ne dăm frâu imaginației și să improvizăm.

Reporter: Ați avut mai multe instrumente.

Constantin Stavrat: Am încercat să facem o expediție în jurul lumii, că am început cu ritmuri tribale, cu jembe, tobă șamanică, cajon, care deși nu-i tribal, s-a integrat foarte bine în zona aceasta. După care am trecut la zona Orientului Mijlociu cu darbuka, unde am avut un duet, zic eu interesant, de darbuka. Am ajuns într-o zonă a Asiei îndepărtate, spre Japonia, Thailanda, Tibet, cu gonguri tibetane, balineze, cu sunete ancestrale de meditație, după care am trecut iarăși în în partea africană, am terminat cu latino.

 

DAM are scopul de a promova tinerii coregrafi, absolvenți ai Universității Naționale de Artă “George Enescu” din Iași. Cu atât mai mult cu cât la Iași, a exsitat, la un moment dat, singurul festival de dans contemporan din țară, EURODANS, a spus conf. univ. dr. Lorette Enache:

 

Tânăra generație are un cuvânt de spus. În Iași, dansul contemporan, la un moment dat, a avut ca promotor, un domn pe care mulți dintre noi nu l-au uitat. Numele dumnealui este Dan Brezuleanu și dumnealui a înființat festivalul unic pe atunci în România, EURODANS, în care se promova dansul modern, dansul contemporan. Cumva, avem datoria și misiunea de a continua în Iași drumul pe care dumnealui l-a deschis dansului contemporan.

Creativitatea și energia artiștilor dansatori și coregrafi par fără limită. Cu fiecare spectacol văzut, apetitul pentru dans contemporan crește.

Din fericire, DAM Iași oferă până pe 9 octombrie foarte multe astfel de evenimente.

 

 

Diseară, de la ora 18,00, Sala Uzina cu Teatru a Teatrului Național “Vasile Alecsandri” va găzdui spectacolul “Anna Karenina”, semnat de coregrafa Maria Cotorobai. De la ora 21,30, la Acaju, urmează reprezentația “Psyche”, al coregrafei Georgiana Dimitrescu.

Mâine seară, de la ora 19,00, trupa Universității Națională de Artă Teatrală și Conematografică “I. L. Caragiale” din București prezintă spectacolul “Iubește-mă 5 minute”. Coregrafia, Teodora Tudose.

 

(Radio Iași/Ioana Soreanu)

Vlad Grecu (Universitatea de Arte Târgu Mureș): Un mediu safe este un mediu în care ai certitudinea că orice ai face nu va fi văzut ca o greșeală, ci ca parte a unui proces în care creștem cu toții
Life marți, 5 noiembrie 2024, 11:50

Vlad Grecu (Universitatea de Arte Târgu Mureș): Un mediu safe este un mediu în care ai certitudinea că orice ai face nu va fi văzut ca o greșeală, ci ca parte a unui proces în care creștem cu toții

Prima ediție a Festivalului Național al Școlilor de Teatru, de la Iași, a ajuns la final. La inițiativa Facultății de Teatru, din cadrul...

Vlad Grecu (Universitatea de Arte Târgu Mureș): Un mediu safe este un mediu în care ai certitudinea că orice ai face nu va fi văzut ca o greșeală, ci ca parte a unui proces în care creștem cu toții
Întâlnire a tinerilor artiști cu managerii de teatre, la FNST Iași: „Am terminat la Teatru! Ce fac acum?”
Life joi, 31 octombrie 2024, 18:53

Întâlnire a tinerilor artiști cu managerii de teatre, la FNST Iași: „Am terminat la Teatru! Ce fac acum?”

În Sala Studio a Facultății de Teatru din cadrul Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași, s-a desfășurat, miercuri,...

Întâlnire a tinerilor artiști cu managerii de teatre, la FNST Iași: „Am terminat la Teatru! Ce fac acum?”
#InfoEconomic: Vasile Asandei, directorul ADR Nord-Est, despre fondurile europene aferente perioadei 2021-2027: ”din totalul de 1,75 miliarde de euro, circa 400 de milioane sunt dedicate direct mediului antreprenorial, cu o componentă importantă pe zona de cercetare, inovare, transfer tehnologic, digitalizare”
Life marți, 29 octombrie 2024, 23:59

#InfoEconomic: Vasile Asandei, directorul ADR Nord-Est, despre fondurile europene aferente perioadei 2021-2027: ”din totalul de 1,75 miliarde de euro, circa 400 de milioane sunt dedicate direct mediului antreprenorial, cu o componentă importantă pe zona de cercetare, inovare, transfer tehnologic, digitalizare”

Regiunea  Nord- Est  beneficiază de o alocare totală de 1,75 de miliarde de euro prin Programul Regional Nord-Est aferent perioadei 2021-2027....

#InfoEconomic: Vasile Asandei, directorul ADR Nord-Est, despre fondurile europene aferente perioadei 2021-2027: ”din totalul de 1,75 miliarde de euro, circa 400 de milioane sunt dedicate direct mediului antreprenorial, cu o componentă importantă pe zona de cercetare, inovare, transfer tehnologic, digitalizare”
Octavian Jighirgiu: Festivalul Național al Școlilor de Teatru, de la Iași, o platformă de dialog între proaspeții absolvenți ai facultăților de teatru din țară
Life luni, 28 octombrie 2024, 18:43

Octavian Jighirgiu: Festivalul Național al Școlilor de Teatru, de la Iași, o platformă de dialog între proaspeții absolvenți ai facultăților de teatru din țară

Astăzi, a început, la Iași, prima ediție a Festivalului Național al Școlilor de Teatru organizat de Facultatea de Teatru a Universității...

Octavian Jighirgiu: Festivalul Național al Școlilor de Teatru, de la Iași, o platformă de dialog între proaspeții absolvenți ai facultăților de teatru din țară
Life vineri, 25 octombrie 2024, 16:04

#StareaEducației (INTERVIU) Cristina Lupu, director executiv al CJI: “Să faci distincția între informația veridică și cea falsă e ca un mușchi pe care ți-l antrenezi. Noi facem cursuri de educație media pentru adolescenți și profesori pentru că este nevoie să construiești viitorul public al jurnalismului.”

Trăim în epoca în care orice informație este la un click distanță, fapt care determină și surmontarea unor provocări legate de identificarea...

#StareaEducației (INTERVIU) Cristina Lupu, director executiv al CJI: “Să faci distincția între informația veridică și cea falsă e ca un mușchi pe care ți-l antrenezi. Noi facem cursuri de educație media pentru adolescenți și profesori pentru că este nevoie să construiești viitorul public al jurnalismului.”
Life marți, 22 octombrie 2024, 11:57

#InfoEconomic: Dumitru Chisăliță, președinte Asociația Energia Inteligentă: după eliminarea subvențiilor în 2025, ”prețurile la gazele naturale vor varia între minus 10% la plus 27%, iar cele la energie electrică, între minus 5% și până la 100%”

Conform datelor Institutului Național de Statistică privind situația resurselor energetice, în primele opt luni ale acestui an, în România...

#InfoEconomic: Dumitru Chisăliță, președinte Asociația Energia Inteligentă: după eliminarea subvențiilor în 2025, ”prețurile la gazele naturale vor varia între minus 10% la plus 27%, iar cele la energie electrică, între minus 5% și până la 100%”
Life vineri, 18 octombrie 2024, 16:01

#StareaEducației: (INTERVIU) Olivia Vereha, CODE for ROMANIA: “Zona digitală nu este integrată în procesul educațional din țara noastră, în actul de predare, în organizarea școlilor, în programa școlară. Trebuie să adaptăm metodele de predare și învățare la copiii de astăzi și la realitatea lor.”

Trăim într-o societate în care consensul își găsește cu greu locul. Cu toții însă cădem de acord, atunci când vine vorba despre...

#StareaEducației: (INTERVIU) Olivia Vereha, CODE for ROMANIA: “Zona digitală nu este integrată în procesul educațional din țara noastră, în actul de predare, în organizarea școlilor, în programa școlară. Trebuie să adaptăm metodele de predare și învățare la copiii de astăzi și la realitatea lor.”
Life joi, 17 octombrie 2024, 09:56

UNAGE Iași: Conferință depre cercetarea artistică și revistele academice

Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași organizează, joi și vineri, Conferința „Artistic Research: Artă – Eveniment...

UNAGE Iași: Conferință depre cercetarea artistică și revistele academice

(AUDIO) Lorette Enache – Iași: Sperăm ca pe viitor să existe marca DAM

(AUDIO) Lorette Enache – Iași: Sperăm ca pe viitor să existe marca DAM

Publicat de gabrielarotaru, 2 octombrie 2022, 12:01 / actualizat: 2 octombrie 2022, 17:27

Vorbim, de fapt, despre Festivalul de Dans, Săptămâna de Dans Contemporan de la Iași, a doua ediție, sub coordonarea doamnei coregraf, conferențiar la Universitatea Națională de Arte, Lorette Enache, la Coregrafie, o secție despre care noi am mai vorbit la Radio Iași, o secție care s-a maturizat foarte repede, în 7 ani, și am văzut producții spectaculoase ale studenților și absolvenților de la Coregrafie de la UNAGE. Și avem acum acest festival, cum spuneam, a doua ediție, doamna Lorette Enache.

Lorette Enache:  Bine v-am regăsit. Mulțumesc Radio Iași că sunteți cu toții alături de noi, alături de DAM, alături de tânăra generație de coregrafi din Iași și permiteți-mi să menționez faptul că eu, nefiind din Iași, am avut ocazia să întâlnesc oameni minunați, oameni foarte frumoși, cu sufletul deschis și ne-ați îmbrățișat din prima clipă. Gest și fapte pentru care noi nu avem decât să vă mulțumim și să facem o plecăciune sinceră și curată.

Ioana Soreanu: Mulțumim pentru cuvintele frumoase!

Lorette Enache: În ceea ce privește programul DAM 2.0, este un proiect al Universității Naționale de Arte ”George Enescu” din Iași, este un proiect FDI, avem un director de proiect, Dan Acostoaie. Eu sunt doar coordonatorul acestui fragil, discret și important segment DAM. Noi sperăm ca pe viitor să existe marca DAM și să fie o marcă a acestei universități și această marcă să atragă, să capteze, să coopteze, să imprime, să dezvolte, să viruseze, să molipsească sufletele fiecărui om care intră în sala de spectacol, spațiu convențional sau neconvențional, depinde de dorința coregrafului și de putința parteneriatelor pe care suntem, sau nu suntem, în stare să le legăm. DAM 2.0 va demara luni, 3 octombrie, la orele 20,30 la Palatul Braunstein. Atunci va fi deschiderea, deschidere, cu ocazia căreia noi am inițiat o seară de performance, unde își dau concursul artiștii din mai multe zone ale artei contemporane, plecând de la Andrei Cozlac, pe care cu toții îl știm și căruia îi mulțumesc, un artist vizual. El este și cadru didactic în cadrul universității noastre. Apoi avem alături doi muzicieni, cadru didactic și doctorand Constantin Stavrat și Iulian Fodor, alături de care am legat o a doua, să-i spunem nebunie performativă, și avem tinerii coregrafi absolvenți.

Ioana Soreanu: Vorbim de instrumente de percuție.

Lorette Enache: Instrumente de percuție, da. Constantin Stavrat și Iulian Fodor sunt doi muzicieni percuționiști. Apoi, alături de dumnealor, sunt tinerii coregrafi. O parte dintre ei au terminat facultatea și nivelul II Master, alături de care va fi, ca în fiecare seară de altfel, Andrei Emilian, care răspunde de tot conceptul light al fiecărui spectacol.

Ioana Soreanu: Și despre ce este acest performance?

Lorette Enache: Dorim ca prin evoluția performativă a percuționiștilor și a coregrafilor, susținuți de către universul video proiectat al lui Andrei Cozlac, să deschidem puțin ușa nonconformismului și să pătrundem într-un spațiu neconvențional, cum este cel al Palatului Braunstein, mă refer la cel de la Cupolă și să ne considerăm puțin într-o farfurie zburătoare. Peste Iași, că de aceea am și dorit această nebunie frumoasă, să lăsăm corpurile să vorbească, să avem intervenții vocale organizate, care de fapt, intervenții vocale sunt reacțiile și introspecțiile corpului, minții și sufletului nostru.

Ioana Soreanu: Asta va fi deschiderea de luni seara. Urmează apoi o săptămână întreagă de alte spectacole. Dacă puteți să enumerați câteva.

Lorette Enache: Da, îmi face plăcere să enumăr, pentru că este să numesc așa, corola de realizări a acestui an. Începând din 4 octombrie până în 9 octombrie inclusiv, în fiecare dimineață, vom avea un atelier de artă coregrafică, compoziție tehnică, contact-improvisation, alături de coregraful Daniel Dragomir, un coregraf tânăr, foarte important în sfera dansului modern și contemporan din România.

Ioana Soreanu:  Aceste ateliere sunt doar pentru dansatori și coregrafi sau sunt deschise și publicului?

Lorette Enache: Sunt deschise publicului în măsura în care sunt locuri. Spațiul de desfășurare este spațiul Facultății de Teatru, sala de studiu a Coregrafiei, sala 49. Sunt invitați actori, regizori, teatrologi, muzicieni, dansatori, balerini, profesori.

Ioana Soreanu: Și putem intra acolo în atmosfera aceasta, să vedem așa… cum se desfășoară munca coregrafilor și a dansatorilor?

Lorette Eneache: Da, și cum se dezinhibează fiecare dintre ei, pentru că fiecare dintre noi intrăm într-un spațiu cu o anumită, să spunem, percepție, mentalitate, chiar și hainele de pe noi ne imprimă o anumită ținută și stare. Ei, în aceste workshop-uri, ateliere, nu mai există aceste ținute, să le numesc în plan metaforic, evident. Mai apoi, în data de 9 octombrie, coregraful Daniel Dragomir a propus ca final de atelier o demonstrație a tuturor zilelor de atelier, de muncă.

Ioana Soreanu: Și spectacolele pe care le putem vedea?

Lorrette Enache: Marți, 4 octombrie, de la orele 18:00, prin parteneriatul pe care UNAGE-ul îl are de ani buni cu Teatrul Național ”Vasile Alecsandri” din Iași, vom urmări la Sala Uzină, spectacolul ”Anna Karenina” al Mariei Cotorobai. Apoi, de la orele 21:30, vom avea un alt spectacol, într-un spațiu neconvențional, la Acaju, „Psyche”, al Georgianei Dimitrescu. De la finalul primului spectacol până la începerea celui de-al doilea, vom avea secțiunea dezbateri, coordonată de conferențiar universitar doctor, criticul de teatru Călin Ciobotari, care este și directorul Școlii Doctorale de Teatru din Iași, alături de care va fi Daniel Dragomir, va fi Nicoleta Popa, profesor la Universitatea ”Vasile Alecsandri” din Bacău, va fi doamna Raluca Ianegic, un nume cu rezonanță din lumea artei coregrafice și a dansului din România, voi fi și eu, va fi și profesoara de la UNATC, Mihaela Zamfirescu. Ziua de miercuri, 5 octombrie, vom avea un spectacol invitat de la UNATC al masterandei Teodora Tudose, ”Iubește-mă 5 minute”, un specacol de dizertație, care a și obținut în Gala Absolvenților de la UNATC premiul pentru cel mai bun spectacol, coordonat de Mihaela Zamfirescu, apoi va urma seara de dezbateri. Vor putea cei din public să aibă intervenții, să fie o interacțiune constructivă, nu formală, ci directă, cinstită, necesară. Apoi, în ziua de joi, 6 vom avea la Casa Pogor în pod, prin sprijinul și parteneriatul foarte frumos și respect total pentru acești oameni minunați de la Muzeul Literaturii Române, vom avea un spectacol de licență a lui Răzvan Vieriu, „Logos Pathos Ethos”. Apoi, vom fugi la Sala Uzină a Teatrului Național și vom urmări spectacolul ”Micul Prinț” de la orele 20:00, un spectacol de Dizertație al lui Alice Veliche și a lui Radu Alexandru. O distribuție foarte frumoasă, o distribuție în care abundă un număr semnificativ de actori, actori tineri. Este un spectacol foarte important pentru noi, spațiul artei coregrafice și a dansului contemporan, împletit foarte frumos cu teatrul, mesaj, cuvânt, sonoritate. Implicarea și în acest proiect al lui Andrei Cozlac.

Ioana Soreanu: De altfel, în  distribuție sunt și actori, și dansatori.

Lorette Enache: Da, sigur că da. Apoi seara de dezbateri. În următoarea zi, pe 7 octombrie, doamna Raluca Ianegic va lansa cartea ”Trasee coregrafice” la Muzeul Unirii, pe Lăpușneanu. Apoi vom merge la un alt spectacol de licență al lui Ștefan Popa. O distribuție restrânsă, dar un spectacol puternic. În următoarea zi pe 8, la orele 19:00, participăm la spectacolul ”Hamlet”, un spectacol de Disertație al masterandului Gabriel Skalski, la fel, un spectacol, o producție densă, importantă pentru el, importantă pentru noi, ca școală. În spatele acestor reprezentații a existat și un om care s-a dedicat, la sectorul costume, Jeni Stănilă, la lumini este Andrei Emilian, la sunet vom apela la Mihai Cornea, vom avea, sper eu, o deschidere din ce în ce mai mare a acestui DAM, vom împacheta producțiile noastre pe care ne dorim să le prezentăm și în alte medii și în alte spații. Duminică, ne vom bucura de o seară de impro la Acaju și, de ce nu, o petrecere de final.

Ioana Soreanu:  Ne-ați deschis apetitul pentru dansul contemporan. Mă gândeam, când i-ați prezentat pe cei care se ocupă de partea tehnică, de lumini, de muzică, am văzut o parte dintre spectacolele despre care vorbiți și luminile sunt foarte importante, pentru că sunt imagini, imagini create, imagini simbol, imagini în mișcare.

Lorette Enache: Cinetism continuu.

Ioana Soreanu: Radio Iași este partener media și va susține și va ține publicul la curent cu fiecare eveniment în parte, pentru că fără dansul contemporan nu ne mai putem imagina peisajul artei contemporane.

(Radio Iași/Ioana Soreanu/ FOTO radioiasi.ro)

Vlad Grecu (Universitatea de Arte Târgu Mureș): Un mediu safe este un mediu în care ai certitudinea că orice ai face nu va fi văzut ca o greșeală, ci ca parte a unui proces în care creștem cu toții
Life marți, 5 noiembrie 2024, 11:50

Vlad Grecu (Universitatea de Arte Târgu Mureș): Un mediu safe este un mediu în care ai certitudinea că orice ai face nu va fi văzut ca o greșeală, ci ca parte a unui proces în care creștem cu toții

Prima ediție a Festivalului Național al Școlilor de Teatru, de la Iași, a ajuns la final. La inițiativa Facultății de Teatru, din cadrul...

Vlad Grecu (Universitatea de Arte Târgu Mureș): Un mediu safe este un mediu în care ai certitudinea că orice ai face nu va fi văzut ca o greșeală, ci ca parte a unui proces în care creștem cu toții
Întâlnire a tinerilor artiști cu managerii de teatre, la FNST Iași: „Am terminat la Teatru! Ce fac acum?”
Life joi, 31 octombrie 2024, 18:53

Întâlnire a tinerilor artiști cu managerii de teatre, la FNST Iași: „Am terminat la Teatru! Ce fac acum?”

În Sala Studio a Facultății de Teatru din cadrul Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași, s-a desfășurat, miercuri,...

Întâlnire a tinerilor artiști cu managerii de teatre, la FNST Iași: „Am terminat la Teatru! Ce fac acum?”
#InfoEconomic: Vasile Asandei, directorul ADR Nord-Est, despre fondurile europene aferente perioadei 2021-2027: ”din totalul de 1,75 miliarde de euro, circa 400 de milioane sunt dedicate direct mediului antreprenorial, cu o componentă importantă pe zona de cercetare, inovare, transfer tehnologic, digitalizare”
Life marți, 29 octombrie 2024, 23:59

#InfoEconomic: Vasile Asandei, directorul ADR Nord-Est, despre fondurile europene aferente perioadei 2021-2027: ”din totalul de 1,75 miliarde de euro, circa 400 de milioane sunt dedicate direct mediului antreprenorial, cu o componentă importantă pe zona de cercetare, inovare, transfer tehnologic, digitalizare”

Regiunea  Nord- Est  beneficiază de o alocare totală de 1,75 de miliarde de euro prin Programul Regional Nord-Est aferent perioadei 2021-2027....

#InfoEconomic: Vasile Asandei, directorul ADR Nord-Est, despre fondurile europene aferente perioadei 2021-2027: ”din totalul de 1,75 miliarde de euro, circa 400 de milioane sunt dedicate direct mediului antreprenorial, cu o componentă importantă pe zona de cercetare, inovare, transfer tehnologic, digitalizare”
Octavian Jighirgiu: Festivalul Național al Școlilor de Teatru, de la Iași, o platformă de dialog între proaspeții absolvenți ai facultăților de teatru din țară
Life luni, 28 octombrie 2024, 18:43

Octavian Jighirgiu: Festivalul Național al Școlilor de Teatru, de la Iași, o platformă de dialog între proaspeții absolvenți ai facultăților de teatru din țară

Astăzi, a început, la Iași, prima ediție a Festivalului Național al Școlilor de Teatru organizat de Facultatea de Teatru a Universității...

Octavian Jighirgiu: Festivalul Național al Școlilor de Teatru, de la Iași, o platformă de dialog între proaspeții absolvenți ai facultăților de teatru din țară
Life vineri, 25 octombrie 2024, 16:04

#StareaEducației (INTERVIU) Cristina Lupu, director executiv al CJI: “Să faci distincția între informația veridică și cea falsă e ca un mușchi pe care ți-l antrenezi. Noi facem cursuri de educație media pentru adolescenți și profesori pentru că este nevoie să construiești viitorul public al jurnalismului.”

Trăim în epoca în care orice informație este la un click distanță, fapt care determină și surmontarea unor provocări legate de identificarea...

#StareaEducației (INTERVIU) Cristina Lupu, director executiv al CJI: “Să faci distincția între informația veridică și cea falsă e ca un mușchi pe care ți-l antrenezi. Noi facem cursuri de educație media pentru adolescenți și profesori pentru că este nevoie să construiești viitorul public al jurnalismului.”
Life marți, 22 octombrie 2024, 11:57

#InfoEconomic: Dumitru Chisăliță, președinte Asociația Energia Inteligentă: după eliminarea subvențiilor în 2025, ”prețurile la gazele naturale vor varia între minus 10% la plus 27%, iar cele la energie electrică, între minus 5% și până la 100%”

Conform datelor Institutului Național de Statistică privind situația resurselor energetice, în primele opt luni ale acestui an, în România...

#InfoEconomic: Dumitru Chisăliță, președinte Asociația Energia Inteligentă: după eliminarea subvențiilor în 2025, ”prețurile la gazele naturale vor varia între minus 10% la plus 27%, iar cele la energie electrică, între minus 5% și până la 100%”
Life vineri, 18 octombrie 2024, 16:01

#StareaEducației: (INTERVIU) Olivia Vereha, CODE for ROMANIA: “Zona digitală nu este integrată în procesul educațional din țara noastră, în actul de predare, în organizarea școlilor, în programa școlară. Trebuie să adaptăm metodele de predare și învățare la copiii de astăzi și la realitatea lor.”

Trăim într-o societate în care consensul își găsește cu greu locul. Cu toții însă cădem de acord, atunci când vine vorba despre...

#StareaEducației: (INTERVIU) Olivia Vereha, CODE for ROMANIA: “Zona digitală nu este integrată în procesul educațional din țara noastră, în actul de predare, în organizarea școlilor, în programa școlară. Trebuie să adaptăm metodele de predare și învățare la copiii de astăzi și la realitatea lor.”
Life joi, 17 octombrie 2024, 09:56

UNAGE Iași: Conferință depre cercetarea artistică și revistele academice

Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași organizează, joi și vineri, Conferința „Artistic Research: Artă – Eveniment...

UNAGE Iași: Conferință depre cercetarea artistică și revistele academice