Beatrice Rancea, managerul suspendat de la Opera Națională Română Iași și-a dat demisia
Publicat de , 28 august 2021, 05:34 / actualizat: 28 august 2021, 8:19
‘Astăzi, ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, a acceptat demisia doamnei Beatrice Rancea începând cu data de 1 septembrie 2021‘, a transmis Ministerul Culturii.
Pe 3 martie, Ministerul Culturii a suspendat contractul de management încheiat cu Beatrice Rancea pentru Opera Naţională Română din Iaşi, după ce DIICOT a instituit măsura controlului judiciar în cazul acesteia, iar în 4 martie Florin-Daniel Şandru a fost numit manager interimar.
Pe 13 iulie, Beatrice Rancea a fost plasată sub control judiciar pentru încă 60 de zile.
Potrivit procurorilor DIICOT, măsura a fost dispusă ca urmare a extinderii acţiunii penale pentru deturnare de fonduri şi alte fapte de delapidare.
Procurorii susţin că, începând cu anul 2014, s-a constituit şi a acţionat în Iaşi şi Bucureşti un grup infracţional organizat condus de către Beatrice Rancea, manager al Operei Naţionale Române din Iaşi şi fost director al Operei din Bucureşti. Membrii grupului ar fi obţinut sume mari de bani provenind din subvenţii şi alocări de la bugetul de stat, în speţă de la bugetul Ministerului Culturii. Acţiunile membrilor grupului vizau delapidarea, în diferite moduri, a subvenţiilor acordate de Ministerul Culturii pentru promovarea sistemului cultural prin intermediul Operei Naţionale Bucureşti şi al Operei Naţionale Române Iaşi.
În dosar sunt anchetaţi 10 angajaţi ai Operei din Iaşi. AGERPRES
Beatrice Rancea, managerul suspendat al Operei Naționale Române Iași, și-a înaintat, astăzi, demisia din funcție.
Beatrice Rancea și încă zece persoane au fost puse sub control judiciar. Măsura a fost luată de procurorii DIICOT, într-un dosar de delapidare cu un prejudiciu estimat la 5 milioane de lei. Ea se află sub control judiciar, cu imposibilitatea de a reveni în funcție, dar cu posibilitatea de a-și exercita meseria, respectiv cea de regizor.
Practic, acuză DIICOT, gruparea condusă de Beatrice Rancea ar fi plătit servicii și produse fictive, iar banii veniți de la Ministerul Culturii sub formă de subvenție ar fi fost folosiți în interes personal.