(AUDIO) Iaşi: Primul ghid ştiinţific din România pentru tratamentul dependenţei de Internet la adolescenţi, elaborat la UAIC

Coordonatorul proiectului, Adina Karmer Huțuleac, a precizat că au fost consultate lucrările din ultimii zece ani, la care s-a adăugat experiența cadrelor didactice pe cazuri concrete, întâlnite în tratamentele pentru adicțiile de internet.
Ea a precizat că, spre deosebire de alte opinii interanționale, specialiștii universității ieșene propun o diminuare a orelor petrecute de adolescenți online și nu interzicerea totală a acestio comportament.
Adina Karmer Huțuleac: Concluzia noastră este că, în cazul acestor tipuri de adicție, e necesară o intervenție foarte complexă, care vizează atât aspectul emoțional – ca urmare – e nevoie să dezvoltăm abilități de reglare emoțională, capacitate de coping, centrat pe emoție. De asemenea, în acest tip de tulburare, sunt probleme cognitive foarte cunoscute, dar ceea ce este mai important este cum ajungi să modifici gândirea disfuncțională a unei astfel de persoane care la un moment dat ajunge într-o buclă de tipul „nu pot fără substanța respectivă sau fără comportamentul respectiv”.
La rândul său, Tudorel Daniel Huțul, cadru didactic la Facultatea de Psihologie din cadrul Universității “Al. I Cuza” din Iași, a declarat că acest ghid propune o soluție în 20 de ședințe.
Tudorel Daniel Huțul: În primul rând, trebuie identificat gradul în care adolescentul este dependent de Internet, pentru ce îl folosește – poate îl folosește în scop educativ, poate îl folosește doar să se joace pe calculator și atât. Trebuie ulterior identificat un grup de suport pentru el -părinți, prieteni, rude – care pot conferi un suport emoțional și pot să stea cu el, să facă alte activități în timpul liber și ulterior implementarea acelor activități, astfel încât adolescentul să reducă natural timpul petrecut pe Internet fără scop educativ.
(Radio Iași/Constantin Mihai/FOTO radioiasi.ro)