Proiecte la final de an derulate prin Direcţia de Asistenţă Socială Iaşi destinate pensionarilor şi persoanelor defavorizate. Luminiţa Munteanu, director executiv DAS Iaşi la „Pulsul zilei” – 15.12.2022.
Publicat de mihaipohoata, 15 decembrie 2022, 13:21
Cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă din acest an pensionarii ieșeni vor primi ajutoare sub formă de tichete sociale valorice.
Acțiunea este organizată de către Primăria Municipiului Iași, prin Direcţia de Asistenţă Socială Iaşi şi se află la a XIX-a ediţie.
Beneficiarii campaniei sunt circa 12.900 de pensionari ale căror pensii cumulate nu depășesc suma de 1.300 de lei inclusiv (pensionari de drept și pensionari pe caz de boală).
Valoarea unui carnet cu tichete sociale este de 100 de lei, fiind compus din 10 tichete a 10 lei fiecare.
Pentru a primi astfel de tichete valorice pensionarii trebuie să se afle în baza de date a Casei Județene de Pensii, să aibă domiciliul în Municipiul Iași și să se afle în plată în luna noiembrie 2022.
Tichetele valorice sunt distribuite în perioada 16 decembrie 2022 – 15 martie 2023 în următoarele locuri:
Căminul de Pensionari „Sfânta Cuvioasă Parascheva”, Str. Codrescu nr. 6 – pentru beneficiarii cu domiciliul în zona COPOU;
Cantina de Ajutor Social, Str. Sf. Andrei nr. 70 – pentru beneficiarii cu domiciliul în zonele CENTRU, GARĂ;
Direcţia de Asistenţă Socială, Şos. Naţională nr. 43 – pentru beneficiarii cu domiciliul în zonele PODU ROŞ, BULARGA;
Centrul de Cartier Nicolina, Str. Petre Ţuţea nr. 2 – pentru beneficiarii cu domiciliul în cartierul/zona NICOLINA I şi II;
Centrul de Cartier Păcurari, Șos. Păcurari nr. 34 – pentru beneficiarii cu domiciliul în cartierul/zona PĂCURARI;
Centrul de Cartier Tătăraşi, Str. Vasile Lupu nr. 8 – 2 – pentru beneficiarii zonelor TĂTĂRAȘI, METALURGIE, T. VLADIMIRESCU;
Centrul de Cartier Alexandru cel Bun, Str. Tabacului nr. 1A – pentru beneficiarii cu domiciliul în zonele ALEXANDRU CEL BUN – DACIA;
Centrul de Cartier Frumoasa, Bd. Poitiers nr. 20 – 22 – pentru beneficiarii cu domiciliul în zonele BUCIUM şi FRUMOASA.
În data de 21 noiembrie 2022, Primăria Municipiului Iaşi, prin Direcţia de Asistenţă Socială a început distribuirea pachetelor de alimente oferite prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate – POAD, tranșa IV, pe o perioadă de maxim 45 de zile calendaristice.
Beneficiari:
- a) familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
- b) familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- c) persoanele/familiile aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, persoane dependente, definite conform prezentei ordonanţe de urgenţă, şi în alte situaţii asemănătoare stabilite prin anchetele sociale şi care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate, precum şi persoanele care locuiesc în aşezările informale.
NOTĂ: Persoanele sau familiile nominalizate la punctul (c), care doresc acest ajutor, vor trebui să depună la Direcția de Asistență Socială Iași o cerere scrisă, însoțită de documente justificative. Solicitanții vor primi acest ajutor după cele 45 de zile aferente distribuției benefiarilor de pe listele inițiale și doar în măsura în care sunt pachete disponibile.
Conținutul pachetului cu alimente:
Produs | Ambalare | Nr. | kg/litri |
Faină albă de grâu | punga de 1 kg. | 5 | 5,00 |
Mălai | punga de 1 kg. | 4 | 4,00 |
Paste făinoase | punga de 400 g. | 2 | 0,80 |
Ulei | sticlă din plastic de 1 l. | 4 | 4,00 |
Zahăr | punga de 1 kg. | 2 | 2,00 |
Orez | punga de 1 kg. | 4 | 4,00 |
Conserva carne de vită | cutie metalică de 300 g. | 5 | 1,50 |
Conserva carne de porc | cutie metalică de 300 g | 3 | 0,90 |
Conserva pate porc | cutie metalică de 200 g. | 5 | 1,00 |
Compot de fructe | 720 ml. | 2 | 1,44 |
Gem de fructe | 360 g. | 1 | 0,36 |
Gem de fructe dietetic | 360 g. | 1 | 0,36 |
Total unități de ambalaj | 38 | 25,36 |
Termen de distribuție (se va respecta ordinea prezentării):
– Pentru listele inițiale (respectiv beneficiarii de venit minim garantat și/sau de alocație pentru susținerea familiei): 45 de zile calendaristice de la data primirii pachetelor.
– Pentru listele suplimentare (respectiv beneficiarii în situații critice de viață ori persoane dependente): 15 zile calendaristice de la data finalizarii distribuției listlelor inițiale).
În condițiile în care ar exista eventuale cantități excedentare, sau nevoi neacoperite acestea vor fi comunicate de primării Instituției prefectului, dacă este posibil, înaintea expirării termenului de 60 de zile aferente unei tranșe de livrare, în așa fel încât Instituția prefectului să poată organiza compensările în cadrul județului, cât și cu alte județe, până la terminarea termenului de 60 de zile sau imediat după acesta
Documente necesare:
Pentru beneficiarii de venit minim garantat sau alocație pentru susținerea familiei eliberarea pachetelor se va face pe baza documentului de identitate în original titularului beneficiului acordat, pe baza listelor întocmite de aparatul de specialitate a Primarului, pentru persoanele/familiile pentru care sunt întrunite condițiile de acordare.
Pentru beneficiarii de pe listele suplimentare sunt necesare:
– cererea beneficiarului sau sesizarea primită de la o terță persoană;
– certificatul de încadrare în grad de handicap;
– ancheta socială efectuată de personalul specializat, care să ateste starea de vulnerabilitate în care solicitantul se află.
Atenție:
Persoanele care se încadrează în mai multe categorii dintre cele prevăzute la alin. (1) beneficiază de pachetele cu alimente şi produsele de igienă aferente unei singure categorii din care fac parte la data acordării ajutoarelor alimentare şi/sau asistenţei materiale de bază.
Persoanele care la data distribuţiei ajutoarelor alimentare aparţin categoriilor de la a) sau b), dar nu figurează pe listele iniţiale, vor fi adăugate de autorităţile executive ale autorităţilor publice locale pe aceste liste.
Primesc ajutoare alimentare în cadrul POAD toţi membrii familiilor prevăzute la lit. a), b), conform prevederilor legale a legislației specifice acordării acestora.
Pentru persoanele nedeplasabile, la sesizarea unui membru al familiei sau a unei terţe persoane, se va asigura livrarea ajutoarelor la domiciliu
Acordarea de sprijin persoanelor aflate temporar în situaţii critice de viaţă se va realiza numai în cazul în care există stocuri de alimente după epuizarea distribuirii pentru categoriile anterioare acesteia, prevăzute la lit. a) şi b).
Nu primesc ajutoare alimentare sau pachete de igienă persoanele care:
– se află în perioada de satisfacere a stagiului militar;
– execută pedepse privative de libertate;
– au domiciliul sau reşedinţa în străinătate;
– beneficiază de îngrijire în servicii sociale în regim rezidenţial, publice sau private;
– mostenitorii persoanelor decedate.
Luminiţa Munteanu, director executiv al DAS Iaşi este invitată astăzi, joi, 15 decembrie 2022, în intervalul orar 12:40 – 12:50, la ”Pulsul zilei” – pe toate frecvențele Radio Iași: 90,8 – 94,5 și 96,3 Mhz FM, 1053 Khz AM dar și live pe www.radioiasi.ro, emisiune realizată și produsă de Mihai Florin Pohoață.
Sursă: Direcţia de Asistenţă Socială Iaşi