Ascultați un interviu pe care l-a oferit Dragoș Andrei Cantea, directorul artistic Classix Festival, pentru emisiunea Univers Muzical, realizată de Daniela Vlad (27 ianuarie)
Și încă un mic „detaliu” anunțat de Dragoș: ANUL ACESTA CLASSIX SE EXTINDE! Pe 26 februarie are loc un prim concert la București!!!
Classix Festival este un festival internațional, independent, desfășurat la Iași, ce redefinește experiența de concert, prin intermediul interdisciplinarității și o adaptează la publicul contemporan. Încurajează dialogul, repoziționează muzica clasică din lumea elitelor și o aduce mai aproape de curioși, pasionați și exploratori, cu ajutorului noilor tehnologii și a artelor de tip new media.
Scopul festivalului este stimularea unei noi generații care să își lărgească interesele intelectuale, precum și revitalizarea culturală a orașului.
Temele ilustrate includ atât tradiții naționale cât și europene, determinând promovarea diversității culturale și a patrimoniului autohton la nivel internațional.
Repertoriul concertelor e bine de cunoscut și bun de descoperit: programul festivalului își propune să familiarizeze publicul său cu opus-uri, compoziții și artiști care nu se bucură de lumina reflectoarelor în programul filarmonicilor din țară.
Particularitatea și unicitatea evenimentelor constau în deschiderea artelor către publicul larg, printr-o abordare modernă, de unde și sloganul, a contemporary classic affair.
Cu debutul în februarie 2020 și în ciuda contextului pandemic, festivalul a crescut de la an la an, iar în cele 4 ediții desfășurate până acum, Classix a strâns peste 235 artiști naționali și internaționali, în 28 de concerte în locații emblematice ale Iașului și un public de peste 14 000 de spectatori fizici și 240 000 în online.
Alături de sfera concertistică, festivalul s-a distins prin numeroase proiecte și activități conexe, redat de seria de evenimente Classix in Focus, ce a cuprins 15 panel-uri din zona academică, culturală și antreprenorială, 2 vernisaje, 3 expoziții, 2 flashmob-uri, o lansare de carte, 7 proiecții de film, 1 maraton de scurtmetraje, 2 tururi ghidate și un workshop muzical.
Totodată, festivalul a dezvoltat și fondul Classix in Art – un program de masterclass-uri în muzică și burse de creație oferite în domeniul muzicii, artelor vizuale, artelor spectacolului și a intervențiilor culturale ce susțin tinerii artiști români și străini cu cariere promițătoare.
Classix in Art a oferit 15 burse la nivel național în cuantumul a 15 000 euro și 121 de sesiuni de masterclass.
Classix Festival 2023, ediția a 4-a, se apropie vertiginos. Între 26 februarie și 4 martie, noua aventură classică contemporană este creată de Asociația Industrii Creative și Showberry, o echipă tânără și profesionistă, plină de entuziasm și cu o valoroasă experiență căpătată în cele trei ediții anterioare de mare succes.
Director artistic și co-fondator este pianistul Dragoș Andrei Cantea.
Începând cu data de 26 Februarie vei păși pe tărâmul nostru ce te va delecta timp de 7 zile cu 8 concerte susținute de peste 90 de artiști din 17 țări, 3 paneluri, 68 de masterclasses, instalații multimedia și multe alte evenimente conexe despre care abia așteptăm să vă povestim.
Proiecțiile vizuale și designul de lumini transformă cele mai frumoase săli ale Iașului în spații perfecte pentru o adevărată experiență clasică contemporană, ediția de față fiind pusă sub semnul METAMORFOZEI
Biletele pentru fiecare concert se vând în trei valuri, deci, dacă găsiți un concert cu stoc epuizat de bilete, stați fără griji, un nou val va veni în curând.
Metamorfoza. Un fenomen natural, în deplin echilibru – ca și muzica. Credința și frumusețea naturii își găsesc numitorul comun în armoniile simfonice. Transformarea noastră a început. Spiritul și trupul își regăsesc pacea înălțătoare.
26 februarie 2023 | 19:30 | Catedrala Romano-Catolică „Sfânta Fecioară Maria, Regină” | acces de la 19:15
Programul concertului:
Ralph Vaughan Williams: The Lark Ascending (1921)
Antonio Vivaldi: Cele Patru Anotimpuri (1725)
Artiștii concertului:
Hyeyoon Park (GB) – vioară
Vlad Vizireanu (SUA) – dirijor
Orchestra de cameră a Filarmonici de Stat „Moldova” din Iași (RO)
Classix in Focus: 27 februarie, 14:30 | Casa Balș, Sala Eduard Caudella
Cum este percepută muzica clasică astăzi? Poate fi profitabilă? Care este rolul instituțiilor de cultură contemporane? Cum ne imaginăm transformarea ei în următorii ani? Acestea sunt întrebările la care ne propunem să găsim răspunsurile, din perspectivele experienței invitaților noștri, la panel-ul despre Viitorul Muzicii Clasice de la
Classix in Focus
Invitații care ne onorează sunt:
Florin Estefan – Manager Opera Națională Română Cluj Cristina Uruc – Manager Artexim & Festivalul Enescu Cristian Andriș – Director Artistic Romanian Chamber Orchestra Dragoș Cantea – pianist, director artistic Classix Festival
Moderator: Cătălin Sava
Calitatea de hub cultural pe care Classix și-o dorește debutează și în seria Classix in Focus, cu un interludiu concertistic între artiști locali și cei internaționali. Astfel, Grace Jee Eun Oh (pian) și Andrei Pretorian (vioară) vor deschide panel-ul dedicat Viitorului Muzicii Clasice cu partea întâi a primei sonate pentru pian și vioară de Johannes Brahms.
Intrarea este liberă, iar discuția se va desfășura în limba română
Introspecția susține evoluția sinelui dând frâu liber unei imaginații debordante. Din oaza idilică a armoniilor minimaliste, pătrundem în sălbăticia ritmurilor balcanice. Uităm prejudecățile și ne aventurăm într-un ritual închinat noilor descoperiri. 7 zile de festival, 8 concerte, peste 90 de artiști din 17 țări, 68 de masterclass-uri, panel-uri și dezbateri, instalații multimedia și alte evenimente conexe.
27 februarie 2023 | 19:00 | Casa de Cultură a Studenților, sala „Gaudeamus” | acces de la 18:30
Programul concertului:
Andrei Irimia: Selecții din „Nuit Minimaliste” (2019) și „All Strings Attached” (2022)
Ivan Trevino: Catching Shadows pentru duo de marimbă (2013)
David Mancini: Suită pentru set solo și ansamblu de percuție (1988)
Nebojša Jovan Živković: Trio per Uno – partea întâi (1999)
Nebojša Jovan Živković: Uneven Souls (1992)
Emmanuel Séjourné: Losa pentru vibrafon și marimbă (2002)
Edgard Varèse: Ionisation pentru 13 percuționiști (1935)
Artiștii concertului:
Andrei Irimia (RO) – pian
Răzvan Păun (RO) – vioară
Thibault Solorzano (FR) – violoncel
Petre Florentin Gîscă (RO) – dirijor
Bucharest Percussion Ensemble
Ansamblul „Alternances” Iași
Romantismul cunoaște multe ipostaze. De la cel german, metamorfozat din eleganță în dramă, la cel rusesc, completat de descoperirea libertății și pasiunii fără cusur. 7 zile de festival, 8 concerte, peste 90 de artiști din 17 țări, 68 de masterclass-uri, panel-uri și dezbateri, instalații multimedia și alte evenimente conexe.
28 februarie 2023 | 19:00 | Palatul Culturii Iași, sala „Henri Coandă” | acces de la 18:45
Programul concertului:
Ludwig van Beethoven: Cvintetul pentru pian și suflători în mi bemol major, op. 16 (1796)
Ernst von Dohnányi: Serenadă pentru trio de coarde (1904)
Johannes Brahms: Cvartetul cu pian nr. 3 în do minor, op. 60 (1875)Artiștii concertului:
Ansamblul Esbjerg
Natacha Kudritskaya – pian
Ce vrea contemporaneitatea să insinueze? Că marea muzică s-a transformat. În noi descoperiri, sau în noi experiențe … Asistăm la o aventură melodică plină de aluzii către efecte sonore și iluzii emoționale. 7 zile de festival, 8 concerte, peste 90 de artiști din 17 țări, 68 de masterclass-uri, panel-uri și dezbateri, instalații multimedia și alte evenimente conexe.
1 martie 2023 | 19:00 | Casa de Cultură a Studenților Iași, sala „Gaudeamus” | acces de la 18:45
Programul concertului: Andrea Tarrodi: Madrigali – Hommage à Barbara Strozzi (2017) pentru flaut, clarinet, pian, percuție, vioară, violă și cello Peter Bruun: Scrisori către Ocean (2006) Rohloff Steingrimur: Untitled pentru cvintet de suflători și percuție (2023) Outi Tarkiainen: “The Way There” pentru cvintet de suflători (2009) Johannes Brahms: Cvartetul cu pian nr. 1 în sol minor, op. 25 (1861)
Artiștii concertului:
ESBJERG ENSEMBLE (DK)
Dragoș Cantea (RO) – pian
Hyeyoon Park (GB) – vioară
Cristian Andriș (RO) – violă
Wen-Sinn Yang (CH) – violoncel
Classix in Focus
Pe 2 martie îi avem ca invitați pe Vincent Henry (Director, Institutul Francez), Anna Nicolau (Coordonator de proiect, Institutul Polonez), Andrei Popov (Director Adjunct, Forumul Cultural Austriac) și Robin Ujfaluši (Director, Centrul Ceh București) la o discuție despre rolul diplomației culturale. Teodor Moga, expert în relații internaționale, va fi moderatorul discuției.
Traiectoria dezbaterilor va fi sub forma unor intervenții care vor viza provocările aduse de pandemie și ce transformări temporare sau permanente au adus evenimentele globale din ultimii 2 ani asupra misiunii și/sau a modului în care diplomația culturală se desfășoară.
Ingredientele unei metamorfoze mistice includ tradiția și fantezia. Ne pregătim să explorăm comorile muzicale poloneze moștenite, înainte de a ne cufunda în premiera mondială a noului univers sonor creat de Stăpânul Inelelor, imaginat de Martin Romberg. 7 zile de festival, 8 concerte, peste 90 de artiști din 17 țări, 68 de masterclass-uri, panel-uri și dezbateri, instalații multimedia și alte evenimente conexe.
2 martie 2023 | 19:00 | Aula Bibliotecii Centrale Universitare „Mihai Eminescu” Iași | acces de la 18:45
Programul concertului: Mieczysław Weinberg: Sonata nr. 4 pentru vioară și pian (1947)
Maria Sławek – vioară
Piotr Sałajczyk – pian Alfred Schnittke: Rondo-ul felicitărilor pentru vioară și pian (1974)
Maria Sławek – vioară
Piotr Sałajczyk – pian Witold Lutosławski: Partita pentru vioară și pian (1984)
Maria Sławek – vioară
Piotr Sałajczyk – pian Martin Romberg (n. 1978): selecții din Tableaux Fantastiques (2008) – prima audiție românească
Grace Jee Eun Oh – pian Martin Romberg (n. 1978): Elven Songs (2023) – primă audiție absolută
Florent Mourier – pian
Susanna Wolff – soprană
Artiștii concertului:
Maria Sławek – vioară
Piotr Sałajczyk – pian
Grace Jee Eun Oh – pian
Susanna Wolff – soprană
Florent Mourier – pian
The Past Presents The Future | 3 Martie 2023 | 19:00 | Palatul Culturii Iași
Evoluția muzicii cu fiecare epocă a găsit noi moduri de exprimare. Instrumentele s-au transformat, altele noi au apărut, iar câteva veacuri mai târziu exoticul a întâlnit obișnuitul. O suită evolutivă a genurilor muzicale și a publicului acestora. Tu de care aparții?
Trecutul prezintă viitorul alături de acești artiști: Sophie Steiner (AU) – harpă, Yoonseok Lee (KOR) – armonică, MoldoDuo: Ștefan Diaconu (RO) – flaut și Radu Rățoi (MD) – acordeon.
Long Story Short | 4 martie 2023 | 16:30 | Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași
Un recital de muzică de film care ne poartă prin lumi diverse, de la „Once upon a time in…” a lui Ennio Morricone, până la fantezii pe tema „Harry Potter și Piatra Filozofală” de John Williams.
Artiștii concertului sunt: Frank Havøy (NO) – bariton, Gunnar Flagstad (NO) – pian, Dragoș Cantea (RO) – pian, Roberto Salvalaio (IT) – bayan, Laurențiu Busnea (RO) – vioară, Alexandru Timilie (RO) – vioară, Ilinca Sbanțu (RO) – violă, Viorel Călin (RO) – violoncel, Mircea Bârzu (RO) – contrabas
Imaginarium | 4 martie 2023 | 20:00 | Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași
La încheierea festivalului, Metamorfoza vieții cotidiene este încununată de fantezie. Lumea fantasticului ne apropie de viitor, îmbrățișând și învățând din lecțiile trecutului. Filmul, pictura și literatura își dau mâna într-o seară în care transformarea muzicii atinge un nou nivel sincretic – o uniune a artelor plină de entuziasmul unei noi mișcări, încă nedescoperite.
Artiștii sunt Sabin Penea (RO) – vioară, Orchestra de Cameră „Sonos Alumni” a UNAGE Iași (RO), Orchestra Națională de Tineret a Moldovei (ONTM) (MD), Martin Romberg (NO) – compozitor în rezidență, Felix Aftene (RO) – artist vizual, Lucian Dan Teodorovici (RO) – scriitor, Paul Pintilie (RO) – compozitor.
În rândurile de mai jos îți prezentăm cele trei momente incluse în ultimul concert al acestei ediții.
Preludiu la Unison
George Enescu (1881 – 1955): Preludiu la Unisondin Suita pentru orchestră nr. 1 în do major, op. 9 (1903)
Orchestra Națională de Tineret a Moldovei & Orchestra de cameră „Sonos Alumni” a UNAGE Iași
Prima suită pentru orchestră, dedicată lui Saint-Saëns rămâne şi astăzi o partitură neobişnuită, mai ales datorită primei ei părţi, celebrul Preludiu la unison. El este unic în literatura simfonică universală şi fascinant atât prin conţinutul exprimat, cât şi prin particularităţile tehnice. Nimeni nu s-a mai încumetat să scrie o întreagă mişcare simfonică la unison. Există în istoria muzicii suficiente pasaje la unison (orchestrale, vocal-instrumentale), dar nu un număr atât de mare de măsuri în care instrumentele orchestrei să cânte împreună aceleaşi note.
Prin conţinutul său, prin suflul deloc patetic, încărcat de tonuri evocatoare dar şi de dramatism, prin sentimentul de spaţialitate proiectată într-un plan mental ideal, Preludiul la unison este o expresie edificatoare a etosului românesc.
Poemata Minora
Martin Romberg (n. 1978): Poemata Minorapentru vioară și orchestră de coarde (2015) Sabin Penea, solist
Orchestra Națională de Tineret a Moldovei & Orchestra de cameră „Sonos Alumni” a UNAGE Iași
Acest concert pentru vioară a avut premiera la Tønsberg, Norvegia, în iunie 2015, sub conducerea lui Lars-Erik ter Jung cu Catharina Chen ca solist, iar în 2016 „Poemata Minora” a fost ales ca lucrarea muzicală a anului de către NOPA. În ton cu tematica serii care fuzionează artele și aduce lumea literaturii alături de lumea muzicii, mișcările concertului sunt toate inspirate de diferite poeme ale scriitorului H.P. Lovecraft.
Mustața lui Dali și alte culori
Paul Pintilie (n. 1990): Mustața lui Dali și alte culori (2022) După Felix Aftene și Lucian Dan Teodorovici Orchestra Națională de Tineret a Moldovei & Orchestra de cameră „Sonos Alumni” a UNAGE Iași
„Când un foarte bun pictor cum este Felix Aftene și un foarte bun scriitor cum este Lucian Dan Teodorovici lasă la o parte tot ce i-ar putea despărți și construiesc împreună o feerie – mi se pare că gestul lor e nu doar o întâmplare frumoasă, ci un adevărat manifest. […] Mustața lui Dalí și alte întâmplări albastre este o carte splendidă, un duet cum nu avem altul, despre puterea artei de a inventa realitatea, de a-i da un sens imaginând-o. Chiar imaginând-o după ce faptele s-au derulat. Un experiment de o frumusețe aparte, care caută să reîntregească unitatea privirii artistice asupra lumii noastre atât de atomizate.” — Bogdan Crețu
Proiect inedit în cultura românească, pictoromanul dă naștere unei lumi ficţionale fabuloase, cele 16 picturi realizate de Felix Aftene generînd 16 capitole ale unui roman scris de Lucian Dan Teodorovici. Pictura și literatura se potenţează astfel reciproc în interiorul cărţii, își împrumută una alteia idei, culori, personaje, iar temele mari se construiesc, pendulînd între comic și fantastic, în jurul protagonistului. În lumea acestuia, un pictor pentru care nimic nu-i imposibil, normalitatea funcţionează doar alături de canari vorbitori din Insulele Canare, furnici creatoare de artă, corbi atei, fluturi slab văzători, spiriduși cărora le plac zborurile cu baloane de săpun, sticleţi matematicieni și atîtea alte creaturi spectaculoase, ce pot fi văzute doar de cei care au ochi să le vadă.
Urmărind ideea de bază de sincretism între arte, o nouă etapă a proiectului va avea premieră în cadrul concertului Imaginarium din Classix Festival, odată cu alăturarea compozitorului Paul Pintilie. Acesta a creat o suită de 16 tablouri muzicale inspirate atât de imagine, cât și de text, fiecare tablou muzical surprinzând atât starea, cât și „desfășurarea acțiunii” literare și a celei picturale, păstrându-se într-un mod absolut spectaculos ritmurile și tempo-urile ei, muzica devenind astfel parte integrantă a proiectului Mustața lui Dali.
Imaginarium are loc pe4 martie 2023 de la 20:00 la Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași.
În perioada următoare, dacă pășești în universul literar creat cu dichis la Cărturești, vei găsi și un raft destinat iubitorilor de muzică clasică, Raftul Classix. Se găsesc, pe alese, cărți, muzică sau felurite obiecte, care, odată achiziționate aduc cu ele, pe lângă bucuria de a le avea, și o reducere la biletele de la concertele noastre.
Doza de inspirație
La final, ne luăm o doză de inspirație chiar de la colega noastră, Alexandra, care a oferit un interviu și a vorbit despre provocările, dar mai ales plăcerile care vin la pachet cu munca ei de Financial & Guest Manager la Classix Festival:
„M-am apropiat și am descoperit mai mult muzica clasică datorită acestui festival. Ascultarea și înțelegerea muzicii clasice este o experiență de învățare și dezvoltare continuă. Recunosc că nu am avut o înclinație către acest gen până acum, dar interpretarea pe care am întâlnit-o la Classix, mi-a oferit o perspectivă asupra istoriei, culturii și artelor, având în vedere și complexitatea elementelor atât muzicale, cât și vizuale care sunt integrate în concert.”
Sperăm că te-am convins și pe tine să faci parte din aventura noastră contemporană.
Doza de inspirație
Zilele trecute, Andrei Popov de la Forumul Cultural Austriac, unul dintre partenerii noștri culturali, ne-a transmis un mesaj care ne-a dat suficient combustibil să mergem înainte. El sună așa:
„În trecut sunt sădite grăunțele viitorului – ‘The Past presents the Future’, după cum spune titlul unuia dintre concertele ediției 2023 ale Classix Festival. Această deviză ilustrează cu prisosință evoluția excepțională a acestui eveniment despre care se poate spune, fără a greși, că a devenit cel mai important festival românesc de muzică clasică dedicat noilor generații de muzicieni și de ascultători. Echipei Classix Festival nu-i este teamă sa experimenteze formule inedite concertistice si de întâlnire cu publicul, o bucurie și o pasiune pentru ceea ce este original pe care le împărtășește și Forumul Cultural Austriac. Am avut onoarea să însoțim fiecare ediție Classix de până acum și să oferim spectatorilor nu numai proiecte muzicale de primă mână, ci și alte tipuri de produse culturale neașteptate, care au completat oferta de concerte.”
Iar în încheiere, pentru că pe 27 ianuarie a fost ziua marelui compozitor Wolfgang Amadeus Mozart, vă lăsăm cu acest concert livrat cu măiestrie de Auner Quartet, la ediția de anul trecut de Classix. Audiție plăcută!
Prima pagină » Dragoș Andrei Cantea director artistic Classix Festival
Iași: în desfășurare, CLASSIX FESTIVAL, ediția a 3-a
Publicat de dvlad,
15 februarie 2022, 15:35 / actualizat: 16 februarie 2022, 14:04
Bjarne Magnus Jensen este un violonist cu multă sensibilitate, o tehnică exemplară și o infinită grijă de a respecta lucrarea interpetată și colegii de scenă. Un om cu care trebuie să fie o încântare să lucrezi, pentru că, așa ca întotdeauna, ceea ce faci pe scenă te exprimă întocmai ca persoană. L-am ascultat în prima seară a festivalului, alături de Dragoș Cantea și de violoncelistul ieșean Filip Papa, în lucrări de Arvo Pärt, Rahmaninov și Enescu. Îl putem urmări și în această seară, în concertul ”Fantaisie d’une femme” https://www.facebook.com/events/451873283237402?fbclid=IwAR2_8id3NPaliiuDPWI_v-BY61P2y3Ob4TsnAK2pDzojSA1aUb79QRnS_zI
Născut la Kristiansand în 1983, Bjarne Magnus a studiat vioară timp de doi ani în Elveția la Liceul de Muzică și Teatru din Berna și și-a continuat studiile la Academia Norvegiană de Muzică cu profesorul Detlef Hahn. De asemenea, a lucrat intens în SUA cu legendara violonistă Camilla Wicks.
Este un violonist versatil, cu experiență solidă ca solist, muzician de cameră și lider de orchestră, care îmbrățișează multe stiluri diferite, cum ar fi jazzul sau tangoul și care a cântat pe multe scene din Asia, Africa, America de Sud și America de Nord, precum și în majoritatea țărilor europene.
A cântat în multe festivaluri diferite, cum ar fi Festivalul de Muzică de Cameră Risør, Festivalul Internațional Bergen, Festivalul de Muzică de Cameră de la Oslo, Festivalul Internațional de Muzică de la Kyoto și Festivalul Cervantino din Mexic. Jensen este, de asemenea, concertmaestru invitat în multe dintre orchestrele norvegiene și predă la Academia Norvegiană de Muzică din 2011.
D-le Jensen, cum a fost acest concert?
Minunat. Am fost doar spectator în public și să-i asculți pe toți atât de intens este uimitor și emoționant.
Lucrarea doamnei Gubaidulina, a fost o surpriză pentru dvs?
De fapt, am întâlnit-o într-un festival în Norvegia, este o femeie foarte interesantă și cred că este foarte important că aveți această temă despre femei compozitoare. Da, a fost pentru mine surpriza serii, mi-a plăcut cu adevărat atmosfera specială creată de partea înregistrată, lumini, a fost ceva cu totul diferit.
Cântați multă muzică contemporană, cum mi-ați spus, ne puteți spune care sunt compozitorii contemporani norvegieni pe care îi interpretați cel mai des?
Îl avem pe Arne Nordheim care a murit recent (1931-2010), îl avem pe Marcus Paus, pe care îl interpretez mâine, are 41 de ani și este foarte popular.
Și cântăm o mulțime de compozitori ca Lutoslawski, și alții mai mari din sec XX
Cum a fost întâlnirea de la Iași?
Incredibilă cladire, Palatul Culturii, incredibil de frumos și sunt impresionat de săli, de arta de aici, este ca într-un castel,
Unde ați întâlnit cea mai bună acustică?
Am cântat în Lucerna, în sala de concerte, uimitoare, este foarte mare, dar poți cânta oricât de piano, tot se aude. Este una din sălile mele preferate. Dar așteptam să aud și sala asta, (se referă la Sala Henri Coandă de la Palatul Culturii)
Mi-ați spus că cel mai bun loc pentru a studia muzica este Norvegia, pentru că este gratuit
Da, nu știu dacă este cel mai bun, dar e bine să fii acolo pentru că oricine poate studia și nu costă mult,
Dvs ați studiat în Statele Unite, în Elveția,
Și poți primi burse. Îmi place, pentru că este gratuit, se plătește inclusiv cazarea din bursă
Ați cânta cu alți muzicieni întâlniți aici?
Da, voi cânta cu un violonist, un violist din orchestră, sigur, cânt cu Dragoș, dar mâine cânt cu o pianistă sud coreeană. Este foarte internațional.
Cum vi s-a părut piesa de Enescu pe care ați cântat-o deja?
O, Enescu este… îmi place foarte mult și mă gândesc ce mare violonist a fost, și ce lucrări are, ieri am cântat o lucrare de tinerețe, dar destul de profundă.
Sper că veți mai cânta și altceva
Da, cu siguranță, după această experiență. Vă mulțumesc, este o plăcere să fiu aici și sper să revin.
Născut în 1985, Grzegorz (Greg) Niemczuk a susținut recitaluri și concerte în 34 de țări diferite. A apărut în săli de concerte precum: Carnegie Hall din New York, Beijing Concert Hall, Quintai Concert Hall din Wuhan, Victoria Concert Hall din Singapore, Centro Cultural din Lima, Busan Cultural Center, Centro Cultural din São Paulo, Warsaw Philharmonic Hall, Palau de la Música Catalana din Barcelona și multe altele.
Colaborările sale cu orchestre au inclus apariții cu Orchestra Filarmonicii din Busan, Orchestra Filarmonicii din Cracovia, Sinfonietta din New York, Orchestra Virtuoso din Tokyo Mozart, Filarmonica Poloneză, Filarmonica Sileziană din Katowice și multe altele.
Pe lângă cariera sa de interpret, este și un pedagog dedicat și în prezent ocupă un loc în cadrul facultății de pian a Universității Sileziene din Katowice, Polonia. În octombrie 2017 a obținut doctoratul în Academia de Muzică din Wrocław, Polonia.
De asemenea, este invitat să susțină masterclass-uri și prelegeri la multe universități de muzică, inclusiv Universitatea Agder din Kristiansand, Conservatorul Sapporo, Academia de Artă Nanyang din Singapore, Universitatea Changde din, China și altele.
Născută în Coreea de Sud, Grace Jee Eun Oh și-a dezvoltat cariera muzicală în Regatul Unit, mai întâi absolvind Școala Catedralei Wells, apoi continuându-și studiile de licență la Academia Regală de Muzică din Londra, finalizându-și diploma de master de asemenea la Londra, la Guildhall School of Music and Drama.
Din 2018 locuiește în Scandinavia, după ce și-a perfecționat studiile la prestigioasa Academie Norvegiană de Muzică din Oslo cu Håvard Gimse și Marianna Shirinyan.
Grace este beneficiară a unor burse semnificative, precum Mary Barnes și Leverhulme Trust din 2015 și a fost invitată să susțină recitaluri în locații prestigioase precum St. Martin-in-the-Fields, Milton Court și Barbican Center în Londra, și în festivaluri precum Bloomsbury Festival, Cheltenham Festival, Oslo Kammermusikkfestivalen, ș. a.
Promovându-și rădăcinile, Grace a fost primul artist coreean invitată la cea de-a 41-a ceremonie a ES Prințesa Benedikte a Danemarcei.
În această perioadă, Grace este implicată activ într-o cercetare artistică solo intitulată Borderless Ends of the East and the West. Stagiunea 2021/2022 vine cu apariții alături de violonistul Bjarne Magnus Jensen și debuturi solistice în Europa de Est cu al doilea concert pentru pian și orchestră al lui Șostakovici.
În prezent, Grace face parte din staff-ul academic al Școlii Internaționale de Pian din Oslo.
Florent Mourier este un pianist concertist francez stabilit la Londra. Este specializat în repertoriu vocal lied și operă) și este foarte căutat ca pianist colaborator și profesor de canto.
Florent a concertat la Wigmore Hall, Barbican Hall și Milton Court în Londra, Holywell Music Room în cadrul Oxford Lieder Festival, Festival d’Aix și Fondation Royaumont în Franța, La Monnaie în Bruxelles, Tivoli Vredenburg și Concertgebouw din Amsterdam.
Atât ca pianist solo, cât și acompaniator, a studiat cu Dmitri Bashkirov, Pascal Devoyon, Martin Julius Drake, Alain Planès, Renee Fleming, Barbara Hannigan și Joyce DiDonato, printre mulți alții.
Florent este tânăr artist ENOA, tânăr artist Britten-Pears, absolvent al Oxford Lieder Festival Mastercourse, laureat al Fundației Royaumont și membru al Académie du Festival d’Aix-en-Provence.
Florent a absolvit Conservatorium van Amsterdam (a studiat cu David Kuyken), Guildhall School of Music and Drama (curs de masterat în interpretare solo și acompaniament vocal; a studiat cu Charles Owen, Martin Roscoe și Pamela Lidiard) și National Opera Studio din Londra.
Florent lucrează acum ca pianist și profesor de canto la Guildhall School of Music și la National Opera Studio.