Autostrada nu va mai trece prin Iaşi. Vezi de ce
Publicat de Lucian Bălănuţă,
1 octombrie 2014, 14:00 / actualizat: 1 octombrie 2014, 18:05
Un alt tronson care nu se califică pentru autostradă, ci pentru drum expres, este Piteşti-Sibiu.
Ioan Rus a prezentat astăzi documentul în fața membrilor Comisiilor de transport reunite din Camera Deputaților și Senat.
DOCUMENTUL POATE FI CONSULTAT AICI.
Oficialul a dat asigurări că majoritatea studiilor de fezabilitate scoase la licitaţie în mandatul fostului ministru al Transporturilor Dan Şova rămân valabile, chiar dacă au vizat realizarea de autostrăzi, întrucât drumurile expres se vor face în regim de autostradă.
Conform Master Planului de Transport, România ar mai avea nevoie de 656 de kilometri de autostradă, care se vor adăuga celor 644 existenți, 2.226 de kilometri de drumuri expres, 2.674 kilometri de drumuri TransRegionale, 293 de kilometri de drumuri EuroTrans și 172 de kilometri de variante ocolitoare.
Costurile estimate pentru realizarea celor 656 km de autostrăzi, până în 2030, se ridică la 6,589 miliarde de euro, fără TVA, potrivit Master Planului General de Transport al României, iar pentru drumurile expres — 17,519 miliarde de euro, fără TVA.
Proiectele de autostrăzi prevăzute în Master Plan pentru a fi construite până în 2030 sunt: Sibiu — Brașov (103 kilometri), costuri estimate de 690 milioane de euro, fără TVA, Ploiești — Comarnic (49 kilometri, 310 milioane de euro, fără TVA), Craiova — Pitești (115 kilometri, 870 milioane de euro, fără TVA), Brașov — Bacău (158 de kilometri, 2,068 miliarde de euro, fără TVA), Gilău — Borș (177 kilometri, 1,534 miliarde de euro, fără TVA), Comarnic — Brașov (54 kilometri, 1,117 miliarde de euro, fără TVA), acest ultim proiect fiind și cel care se califică cel mai bine pentru autostradă, din punct de vedere al indicatorilor utilizați.
La capitolul drumuri expres, documentul prevede 16 proiecte: modernizarea centurii existente de sud a Capitalei, Bacău — Suceava, Suceava — Siret, Buzău — Focșani, Bacău — Focșani — Brăila — Galați, Turda — Halmeu, Găești — Ploiești — Buzău — Brăila, Lugoj — Craiova, București — Alexandria — Craiova, Sibiu — Pitești, Suceava — Botoșani, Pașcani — Iași — Ungheni, Târgu Mureș — Pașcani, Brașov — Pitești, Bacău — Piatra Neamț, Constanța — Tulcea — Brăila (inclusiv podul de la Brăila).
UPDATE (mediafax.ro) – 19:00 – România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, reiese din Master Planul de Transport.
Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu – Braşov (103 km), Ploieşti – Comarnic (49 km), Craiova – Piteşti (115 km), Comarnic – Braşov (54 km), Braşov – Bacău (158 km) şi Gilău – Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.
În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA, susţine Mediafax.
Master Planul General de Transport va fi făcut public miercuri, 1 octombrie, când va fi prezentat în cadrul şedinţei comisiilor reunite de transport ale Parlamentului.
Consultantul statului român pentru realizarea Master Planului este compania americană AECOM, în baza unui contract de 9,5 milioane lei fără TVA, atribuit în 2012. Termenul avansat de autorităţi pentru finalizarea documentului a fost amânat de mai multe ori. (mediafax.ro)
30 septembrie – Potrivit cursdeguvernare.ro şi hotnews.ro, masterplanul de transporturi prezentat Comisiei Europene de către guvernul de la Bucureşti arată că rutele Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi Piteşti – Sibiu sunt retrogradate de la autostrăzi la drumuri expres. Informaţiile apar şi pe forumul construim-românia.ro, unde a fost postat un extras din documentul pe care Guvernul nu l-a făcut încă public. Contactată telefonic, conducerea Ministerului Transportului nu a confirmat, dar nici nu a infirmat informaţia, însă a precizat că documentul oficial va fi făcut public mâine şi va fi postat pe pagina ministerului.
Potrivit sursei citate, rămân autrostrăzi rutele Ploieşti-Comarnic, Comarnic-Braşov, Sibiu-Braşov, Braşov-Bacău şi Craiova-Piteşti,
Potrivit acestor documente, strategia din MPGT-ul transmis la Bruxelles prevede o reţea de drumuri expres de peste 2.200 de kilometri, în timp ce
reţeaua de autostrăzi este de doar 479 de kilometri.
La 21 mai 2014, în cadrul ultimei vizite de la Iaşi, Dan Şova, pe atunci Ministru al Transporturilor, preciza că prin judeţul Iaşi vor trece trei autostrăzi:
„Prin judeţul Iaşi vor trece, practic, trei autostrăzi. La două dintre ele le-am dat drumul, la una este documentaţia la ANRMAP. Cele trei sunt de la Bacău la Paşcani, deci avem autostrada Bacău-Paşcani care va fi finanţată pe fonduri de coeziune… de asemenea, autostrada Paşcani-Siret, iar din autostrada Iaşi-Târgu Mureş se află la ANRMAP, pe partea de judeţ care vă interesează pe dumneavoastră, tronsonul de 100 de km între Ungheni şi Târgu Neamţ.”
(FOTO forumul construim-românia.ro)