Cetăţenii români din diaspora mai au la dispoziţie puțin timp pentru a se înscrie în Registrul Electoral
Publicat de , 13 septembrie 2016, 04:52 / actualizat: 13 septembrie 2016, 9:50
Alegerile pentru deputaţi şi senatori sunt organizate pe baza unei noi legislaţii, printre noutăţi aflându-se şi revenirea la listele cu candidaţi.
Astfel, până la 14 septembrie 2016, orele 24:00, cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate pot depune personal sau pot transmite prin poștă sau prin e-mail la ambasada sau consulatul din statul în care locuiesc solicitarea de înscriere în Registrul electoral, optând fie pentru a-şi exercita votul prin corespondenţă, fie pentru a solicita înfiinţarea unei secții de votare în localitatea de reședință.
Varianta transmiterii prin e-mail presupune trimiterea documentelor în format electronic. Astfel, după completarea, semnarea şi datarea cererii de înscriere a alegătorului, aceasta trebuie scanată şi trimisă pe adresa de e-mail a ambasadei/consulatului împreună cu o copie scanată a paşaportului (valabil) (pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate) sau cu o copie scanată a cărţii de identitate (valabile) şi o copie scanată a documentului care atestă reşedinţa (pentru cetăţenii români cu reşedinţa în străinătate).
Cetăţenii români care optează pentru trimiterea prin e-mail a documentelor pentru înscrierea în Registrul electoral pot consulta la linkul de mai jos lista cu adrese de e-mail puse la dispoziţie de misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României, selectând-o pe cea a ambasadei/consulatului din statul de reşedinţă:
Informații utile privind votul la alegerile parlamentare de la sfârșitul acestui an în afara țării sunt disponibile pe site-ul MAE, în cadrul secțiunii special dedicate, precum și pe site-urile misiunilor diplomatice și ale oficiilor consulare ale României.
(rador/ FOTO dw.com)