CNIR a lansat licitaţie pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 2 al Autostrăzii Unirii
6 februarie 2025, 16:13
Tronsonul 2 Târgu Frumos-Leţcani, cu o lungime de 28,6 kilometri, are un cost estimat de 5 miliarde lei iar finanţarea investiţiei este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
Potrivit sursei citate, în cadrul proiectului, pe traseu, sunt prevăzute următoarele structuri de construcţie: 33 de poduri şi pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1.130 de metri peste râul Bahlui), două tunele şi trei noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Leţcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).
Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Leţcani (28,6) este de 46 de luni (zece pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie).
‘Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcţiona ca o centură a localităţii Podu Ilioaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care îşi asumă şi prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri’, se menţionează în comunicat.
De asemenea, pe durata contractului, vor fi executate, inclusiv: Drum de Legătură cu două benzi cu DN 28 D, în lungime de 5,23 km; Drum de Legătură cu patru benzi cu DN 28, în lungime de 7,6 km; două parcări de scurtă durată, un spaţiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreţinere şi Coordonare – CIC.
Anunţul de licitaţie va fi vizibil în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, iar termenul pentru depunerea ofertelor este 24 martie 2025.
Construirea Tronsonului 1 Moţca – Târgu Frumos (27 km), lansat în licitaţie pe 23 ianuarie 2025, şi a tronsonului 2 Târgu Frumos – Leţcani, care asigură legătura municipiului Iaşi la Autostrada Moldovei – A7 şi mai departe la Autostrada Transilvaniei – A3, reprezintă obiective prioritare ale CNIR.
Reprezentanţii companiei de drumuri subliniază faptul că realizarea celor două tronsoane devine o necesitate şi din perspectiva evoluţiei fluxurilor de trafic, în sensul creşterii acestora între Moţca şi Iaşi. Valorile de trafic reprezintă estimările realizate în cadrul documentaţiei de specialitate a Studiului de Fezabilitate.
(AGERPRES/FOTO radioiasi.ro – imagine ilustrativ)