Grindeanu: Lotul Ditrău – Grinţieş a fost atribuit unei asocieri de constructori din România şi Bosnia

Publicat de Gabriel Rotaru, 10 martie 2025, 13:06
‘CNIR a atribuit încă un contract pentru construcţia unui lot al A8, cu finanţare asigurată prin Programul Transport 2021 – 2027). Lotul Ditrău – Grinţieş, cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii, a fost atribuit unei asocieri de constructori din România şi Bosnia, pentru suma de 6,14 miliarde lei (fără TVA). Pentru proiectarea şi execuţia lotului cu o lungime de 37,9 kilometri sunt alocate 54 de luni (14 luni pentru etapa de proiectare şi 40 de luni durata de execuţie)’, a notat Grindeanu, pe pagina de Facebook.
Pe traseu vor fi construite inclusiv: 19 tuneluri şi 63 de poduri şi viaducte. Lungimea totală a tunelurilor şi a viaductelor (21 km) reprezintă 57% din lungimea întregului lot.
Compania Naţională de Investiţii Rutiere a atribuit, luni, contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2A Ditrău – Grinţieş Asocierii SA&PE Construct (lider) – Tehnostrade – Euro Asfalt D.O.O – Spedition UMB, care a fost desemnată câştigătoare cu o valoare a ofertei de 6,14 miliarde de lei (aproximativ 1,2 miliarde euro) fără TVA.
Pentru realizarea lotului cu o lungime de 37,9 kilometri, care se desfăşoară în judeţele Harghita şi Neamţ, asocierea formată din constructori din România şi Bosnia – Herţegovina are termen de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare şi 40 de luni durata de execuţie.
Finanţarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021 – 2027 şi din fonduri de la bugetul de stat.
‘Încă o procedură finalizată înainte de termen şi pe această cale le mulţumesc colegilor pentru eficienţă şi profesionalism. Acest lucru se întâmplă la toate proiectele pe care le-am demarat în această perioadă. Proiectele trebuie să fie bine realizate încă de la început şi atunci este nevoie de o analiză atentă şi de multă muncă specifică. Cu toţii ne dorim infrastructura rutieră bună şi rapid efectuată, iar noi trebuie să ţinem seama de detaliile care determină calitatea proiectului. CNIR e la început de drum, dar ne propunem ca proiectele bine pregătite să devină elementul care ne defineşte’, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în judeţul Harghita), iar la est, în judeţul Neamţ, conexiune cu lotul 2B Grinţieş – Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcţionarea independentă a acestui lot.
Săptămâna trecută, CNIR a atribuit Asocierii SA&PE Construct (lider) – Tehnostrade – Spedition UMB – Euro Asfalt contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 1 C Sărăţeni – Joseni, al Autostrăzii Unirii. (Agerpres/ FOTO Facebook Sorin Grindeanu)