(AUDIO) Iaşi: Balerinul Vlad Mărculescu, prim solist al Operei, convocat în faţa Comisiei de Disciplină
Publicat de ,
25 februarie 2020, 17:50
Acestuia i se reproşează că după ce şi-a încheiat rolul într-o reprezentaţie a rămas în sala de spectacole ceea ce este împotriva unui punct din Regulemantul de Ordine Interioară. De asemenea, Vlad Mărculescu este acuzat că, într-o postare pe Facebook, a lezat imaginea unui alt angajat al Operei prin declaraţii defăimătoare şi calomnioase privind viaţa profesională şi personală a acestuia.
Vlad Mărculescu a declarat pentru Radio Iaşi că este chemat în faţa Comisiei de Disciplină în urma faptului că şi-a exprimat public opiniile referitoare la abuzurile conducerii instituţiei din ultimii ani.
Vlad Mărculescu:Eu am avut Actul I de dansat. Am încheiat actul artistic, noi aveam aplauze la final. M-am demachiat, m-am îmbrăcat în civil şi m-am dus în sală să urmăresc 10 minute din spectacol, după care, am plecat casă. Există un punct în Regulamentul de Ordine Interioară care din punctul meu de vedere, este strigător la cer – nu ai voie în ziua în care dansezi să ajungi în sala de spectacol -. Este o aberaţie. Nu există nicăieri treaba asta. Al doilea subpunct era că am făcut o postare publică, pe canalul meu de Facebook, în care spune că am lezat imaginea unui angajat ONRI prin declaraţii defăimătoare şi calomnioase cu privire la viaţa profesională şi personală a acestui salariat. Eu nu am atacat viaţa personală, vorbesc despre nivelul lui profesional. Abuzurile continuă şi acum, la adresa mea, din cauză că am ieşit în faţă cu o opinie. Am încercat să scot adevărul la lumină. O poveste de 10 ani de abuzuri la toată Opera Naţională, mă refer la toţi angajaţii, şi pentru acest fapt, se pare că acum sunt în Comisia de Disciplină.
Reamintim că, în urmă cu două săptămâni, Corpul de Control de la Ministerul Culturii s-a aflat timp de câteva zile la Opera Naţională Română din Iaşi pentru a verifica neregulile financiare reclamate de fosta contabilă, Simona Gogan, dar şi abuzurile la care o parte dintre angajaţi susţin că au fost supuşi de-a lungul timpului de către managerul Beatrice Rancea. Aceştia spun că soliştii nu sunt distribuiţi în spectacole, deprofesionalizându-se astfel, în schimb, sunt invitaţi artişti din afara instituţiei. De asemenea, unor salariaţi li s-a desfăcut contractual de muncă, au câştigat procesele cu Opera, care au durat ani de zile, şi li s-au plătit despăgubiri din bani publici.
Managerul Beatrice Rancea nu a putut fi contactată pentru un punct de vedere.