Contracte pentru proiectarea a 4 poduri noi peste Prut, în valoare de 4,4 milioane lei, semnate la Chişinău
![Contracte pentru proiectarea a 4 poduri noi peste Prut, în valoare de 4,4 milioane lei, semnate la Chişinău Contracte pentru proiectarea a 4 poduri noi peste Prut, în valoare de 4,4 milioane lei, semnate la Chişinău](https://www.radioiasi.ro/wp-content/uploads/2024/09/raul-Prut-NC.jpg)
‘Am semnat astăzi la Chişinău (Republica Moldova) contractele pentru proiectarea a încă 4 poduri noi peste râul Prut, în valoare totală de 4,4 milioane de lei (fără TVA): pod Stânca (România) – Costeşti (Republica Moldova), pod Bumbăta (România) – Leova (Republica Moldova), pod Fălciu (România) – Leca (Republica Moldova), pod Răducăneni (România) – Bărboieni (Republica Moldova)’, a notat Pistol, pe Facebook.
Durata fiecărui contract pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, semnat între CNAIR şi compania Like Consulting, este de 12 luni, valoarea fiecărui contract este de 1,1 milioane de lei (fără TVA) iar finanţarea este asigurată prin bugetul de stat al României.
Cele patru noi poduri, care vor fi construite după finalizarea studiilor de fezabilitate, vor asigura creşterea capacităţii de transport dintre cele două state şi vor contribui la conectivitatea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România şi implicit cu reţelele de transport din Uniunea Europeană. În plus, construcţia acestor poduri va contribui şi mai mult la apropierea economică a republicii Moldova de România şi de Uniunea Europeană, a scris şeful CNAIR.
‘Anul acesta vom lansa în licitaţie şi contractul pentru proiectarea şi execuţia unui pod nou peste Prut, la Albiţa, care va avea patru benzi de circulaţie şi care va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României şi cea a Republicii Moldova. Proiectul va fi finanţat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). La ora actuală avem în derulare şi contractul pentru construcţia ansamblului de poduri de la Ungheni care va asigurarea legătura dintre România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni), proiect finanţat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), care trebuie finalizat până la sfârşitul anului 2026, cel mai târziu. Tot în derulare sunt şi contractele pentru proiectarea necesară modernizării podurilor rutiere peste Prut de la Sculeni (România) – Sculeni (Republica Moldova) şi Oancea (România) – Cahul (Republica Moldova). Finanţarea acestor contracte este asigurată prin Programul Transport 2021-2027’, a adăugat Cristian Pistol.
Evenimentul de la Chişinău a avut loc în prezenţa secretarului de stat în Ministerul Transporturilor din România, Irinel Scrioşteanu, şi a viceprim-ministrului Republicii Moldova, Vladimir Bolea.
Potrivit oficialului moldovean, aceste proiecte marchează un pas semnificativ în relaţiile dintre cele două ţări, vor contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport şi vor întări legăturile economice.
‘Aceste proiecte marchează încă un pas semnificativ în relaţiile dintre Republica Moldova şi România. Vor contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport şi vor întări legăturile noastre istorice şi economice. Ne dorim ca aceste poduri să faciliteze mobilitatea cetăţenilor şi accesul către reţele europene de transport. Prutul nu a avut atâtea poduri decât în perioada interbelică. Este un prim pas autentic de apropiere a infrastructurii Republicii Moldova de cea a României, un proces care va continua cu aceeaşi amploare şi în viitor’, a declarat Vladimir Bolea, citat într-un comunicat al Ministerului Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale din Republica Moldova.
La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Irinel Ionel Scrioşteanu, a subliniat că semnarea acestor contracte reprezintă un eveniment important în ceea ce priveşte relaţiile dintre Republica Moldova şi România.
‘Intrăm într-o nouă eră a dezvoltării transporturilor peste Prut. Am semnat contractele pentru prima etapă de proiectare a acestor poduri. Vom continua cu dezvoltarea infrastructurii feroviare, navale şi aeriene, integrându-le astfel încât Republica Moldova să devină competitivă în spaţiul european. Fondurile europene vor contribui în continuare la dezvoltarea infrastructurii, sporind competitivitatea Republicii Moldova’, a afirmat Irinel Ionel Scrioşteanu.
Un alt proiect major vizează, conform comunicatului, construcţia podului peste Prut Ungheni-Ungheni, pentru care a fost finalizat studiul de fezabilitate, iar lucrările vor demara la 26 aprilie. Acest pod, numit simbolic ‘Podul de flori’, va avea şi o simbolistică specială, cu elemente decorative care vor face legătura cu podul de flori din 1990.
(AGERPRES/FOTO radioiasi.ro)