Posturile Radio România, în topul preferinţelor ascultătorilor
Publicat de gabrielarotaru, 22 ianuarie 2025, 19:39
Potrivit celui mai recent studiu publicat de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA) – valul de toamnă din 2024, posturile Radio România ocupă 24,1% din timpul total de ascultare la nivel național, fapt care plasează Societatea Română de Radiodifuziune în topul preferinţelor ascultătorilor.
Radio România Actualităţi este lider de piaţă în București, cu un indicator Market Share de 12,5%.
Tot în Capitală, de luni până vineri, programul Matinal al RRA, cu Daniela Petrican și Cătălin Cîrnu, se află pe podium, acupând a doua poziție la cota de piață (12,5%), cât și la indicatorul daily reach (78.000 ascultători).
La nivel național, Radio România Actualităţi se situează în fruntea clasamentului după cota de piață (12,9%) la publicul matur (30 ani și peste).
La nivel național, cea mai lungă durată a ascultării o înregistrează Antena Satelor (publicul 30+).
Rezultatele valului de toamnă al studiului de audiență radio mai relevă faptul că Radio România Regional înregistrează o creștere nominală a numărului de ascultători, consolidându-și astfel poziția pe piața radio.
Bucurându-se de un grad înalt de fidelitate a ascultătorilor, posturile noastre regionale (Radio România Brașov FM, Radio România București FM, Radio România Cluj, Radio România Constanța, Radio România Iași, Radio România Oltenia Craiova, Radio România Reșița, Radio România Timișoara și Radio România Târgu Mureș) înregistrează și în acest val unele dintre cele mai mari durate medii de ascultare.
Radio România Cultural își păstrează poziția pe piață atât în clasamentul după numărul de ascultători (care crește nominal ușor la nivel național), cât și în clasamentul după cota de piață (care se menține aproape constant de-a lungul anului 2024).
Pe piața bucureșteană, Radio România Muzical deține una dintre cele mai mari durate de ascultare. Înregistrând o creștere nominală ușoară a numărului de ascultători, precum și o cotă de piață foarte apropiată de rezultatele valului de vară, Radio România Muzical își menține poziția pe piața pe care este măsurat.
Valul de toamnă al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat în perioada 2 septembrie – 15 decembrie 2024 de către Mercury Research și Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES.
În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban, rural şi în municipiul Bucureşti, pe un eșantion de 10.218 persoane. Măsurarea audienţei posturilor de radio încadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).
Radio România, primul radio!
Mulțumim tuturor pentru încrederea acordată!