(AUDIO) Reprezentanții BBC, Prix Europa și Radio France despre taxa radio-tv
Publicat de gabrielarotaru, 24 octombrie 2016, 07:44
Dennis Nowlan:„Bineînțeles că sunt diferite forme pentru a finanța mass-media, multe căi diferite pentru a finanța serviciul public de presă. BBC este finanțat de o taxă de peste 90 ani, ce s-a dovedit a fi garanția noastră pentru independență. Este ceea ce ne-a făcut pe noi cu adevărat liberi faţă de presiunea guvernului, faţă de presiunea comercială și de suspiciunile unor asemenea presiuni. Așa se face că publicul poate avea încredere în noi că ii reprezentăm pe ei primii, că punem ascultătorii pe primul loc”.
Sunt Peter Leonhardt Braun, fondatorul Concursului Prix Europa (Berlin).
Leonhardt Braun: „Avem parte în ultimul timp de acest fenomen prin care guvernele încearcă să aibă tot mai multă influență, atât în radio, cât și în televiziune, în toată Europa. Câteodată pe căi subtile, câteodată prin modalităţi radicale și cred că ar trebui să existe mai multă grijă la nivel european, mai multă atenție, nu doar să fie acceptată această situație, ci ar trebui să se facă ceva împotriva ei. Eu cred că ar trebui să fie o platforma internațională care să spună: „Opriți asta”, într-un mod activ„.
Sunt Vincent Lemaire, conduc programul France Culture de la Radio France.
Vincent Lemaire: „Radio France este o societate de radio publică finanțată prin taxa audiovizuală (redevance audiovisuelle), la fel cum este şi grupul de televiziune publică din Franţa. Toţi suntem finanţaţi în acest mod. Pentru noi este extrem de importantă păstrarea acestei modalități din două motive principale. Ne asigură stabilitatea financiară a instituției ceea ce ne permite să lucrăm într-un mediu ce poate deveni periculos într-un context mediatic dificil; apoi este modul de finanțare care ne garantează independența. Pe deasupra, este un sistem de finanțare care garantează legătura publicului cu instituțiile audivizualului public. Altfel spus, este foarte important pentru noi să ştim că publicul este finanțatorul nostru direct. Este o legătură care ne angajează față de public, atunci când acesta este cel care plătește. Şi suntem foarte dedicaţi acestei cauze”.