Ascultă Radio România Iași Live

Românii vor aloca un buget mediu de aproape 2.900 de lei pentru vacanţă (sondaj)

Românii vor aloca un buget mediu de aproape 2.900 de lei pentru vacanţă (sondaj)

Românii vor aloca un buget mediu de aproape 2.900 de lei pentru vacanţă (sondaj)

Publicat de Andreea Drilea, 11 iulie 2022, 14:15

Cercetarea de specialitate relevă faptul că, în 2022, circa trei sferturi (71%) dintre români intenţionează să aleagă destinaţii locale/ interne pentru vacanţele de vară, o potenţială motivaţie fiind dorinţa de a preveni situaţiile neaşteptate cu care s-au confruntat în ultimele două vacanţe, în perioada pandemiei de COVID-19.

În acelaşi sens, 26% dintre respondenţi şi-au manifestat intenţiile de a călători în străinătate, în timp ce 11% nu şi-au planificat încă zilele libere din acest an şi doar 7% dintre români îşi vor face vacanţa atât în ţară, cât şi în străinătate.

Totodată, utilizatorii fintech şi-au manifestat într-o măsură semnificativ mai mare intenţia de a-şi petrece vacanţele în străinătate (33%), dar şi aceea de a se bucura de destinaţii interne şi externe, deopotrivă, pe parcursul acestei veri (10%).

În ceea ce priveşte numărul zilelor pe care plănuiesc să le petreacă în vacanţa de vară, 6 din 10 români au menţionat o perioadă medie de până la o săptămână. Durata vacanţei este mai mare în rândul utilizatorilor fintech care tind să-şi petreacă mai mult de 9 zile în vacanţă (31%), comparativ cu non-utilizatorii de aplicaţii şi soluţii financiare bazate pe tehnologie (21%). De asemenea, 77% din totalul celor chestionaţi preferă să meargă în vacanţă şi să creeze noi amintiri împreună cu prietenii sau cu membrii familiei lor. În acest sens, utilizatorii fintech sunt mai înclinaţi să-şi petreacă vacanţele de vară cu mai mult de patru persoane (34,5%), în timp ce 76% dintre non-utilizatori declară că îşi vor petrece concediul cu cel mult trei persoane.

Bugetul mediu pe care românii îl alocă pentru concediul din această vară este 2.894 de lei (586 euro), dar realizatorii studiului evidenţiază faptul că majoritatea respondenţilor tinde să subestimeze suma pe care o vor cheltui în concediu. Astfel că suma totală declarată pentru întreaga vacanţă este mai mică decât suma elementelor bugetului (cazare, transport, mâncare, divertisment) cu aproximativ 30%, respectiv 3.651 de lei (739 euro).

Per total, 39% din buget va fi alocat pentru cazare, 27% pentru mâncare, iar restul sumei se va împărţi între transport (17%) şi activităţi de divertisment (17%).

În acelaşi context, respondenţii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani sunt planificatori mai buni, aceasta fiind singura categorie de vârstă care a estimat cu exactitate suma de bani pe care o vor cheltui în vacanţă. Aceştia preferă să cheltuiască cu până la 26% mai mult pe activităţi de divertisment, în comparaţie cu restul eşantionului, notează sursa citată.

Potrivit studiului, cei mai mulţi dintre români intenţionează să efectueze rezervările pentru vacanţele de vară online (47%), pe site-uri de profil precum Booking, Airbnb sau folosind alte soluţii digitale integrate în aplicaţii, ca Revolut Sejururi.

Cât priveşte mijloacele prin intermediul cărora sunt obţinute fondurile necesare pentru concediu, cele mai frecvente comportamente întâlnite în rândul românilor sunt de a economisi bani din timp (73%) sau de a folosi bani din salariul lunar (36%).

‘Datele ne arată că utilizatorii fintech se simt mai confortabil să folosească banii câştigaţi din salariul lunar pentru vacanţa viitoare (38%) în comparaţie cu non-utilizatorii (35%) şi, de asemenea, sunt mai deschişi către soluţii financiare moderne precum credite/împrumuturi pentru vacanţe (9%) în comparaţie cu non-utilizatori (4,5%). Întrucât contextul economic actual este, încă, unul imprevizibil, 43% dintre respondenţi consideră că inflaţia le va afecta în mare măsură planurile de vacanţă. Dacă ne îndreptăm atenţia către utilizatorii fintech, observăm că aceştia sunt mai puţin preocupaţi de creşterea inflaţiei şi de impactul acesteia asupra bugetelor lor de vacanţă (28%) în comparaţie cu non-utilizatorii (22%)’, se menţionează în sondaj.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 24 – 28 iunie 2022, pe un eşantion de 1.256 de respondenţi cu vârsta de peste 18 ani şi utilizatori de Internet. Eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-2,8%, la un nivel de încredere de 95%.

Revolut este aplicaţia financiară lansată în anul 2015, în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, peste 18 milioane de clienţi-persoane fizice din întreaga lume şi mai mult de 500.000 de clienţi B2B folosesc serviciile Revolut pentru a realiza peste 150 de milioane de tranzacţii pe lună.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

La Teatru³, în premieră, „Apartamentul” de Aurel Andrei, spectacol-lectură în regia Irinei Popescu-Boieru
Fapt divers joi, 17 octombrie 2024, 16:12

La Teatru³, în premieră, „Apartamentul” de Aurel Andrei, spectacol-lectură în regia Irinei Popescu-Boieru

Pe 25 octombrie, de la ora 19:00, în sala Teatru³ a Naționalului ieșean, va avea loc spectacolul-lectură „Apartamentul” de Aurel Andrei, în...

La Teatru³, în premieră, „Apartamentul” de Aurel Andrei, spectacol-lectură în regia Irinei Popescu-Boieru
Concert Extraordinar 3 Tenori ieșeni – O Seară de Magie Muzicală!
Fapt divers joi, 17 octombrie 2024, 12:47

Concert Extraordinar 3 Tenori ieșeni – O Seară de Magie Muzicală!

Vineri, 18 octombrie 2024, începând cu ora 19:00, cei 3 Tenori ieșeni, Andrei Apreotesei, Andrei Fermeșanu și Florin Guzgă vor susține un...

Concert Extraordinar 3 Tenori ieșeni – O Seară de Magie Muzicală!
Marea Aventură Digitală – Cea mai nouă competiție digitală, națională, pentru copii
Fapt divers joi, 17 octombrie 2024, 11:38

Marea Aventură Digitală – Cea mai nouă competiție digitală, națională, pentru copii

  Fundația pentru Educație Digitală (FpED România) și Foundation for Digital Knowledge (fundația internațională), prin Logiscool...

Marea Aventură Digitală – Cea mai nouă competiție digitală, națională, pentru copii
Modificări în circulația mijloacelor de transport public din mun. Iași
Fapt divers miercuri, 16 octombrie 2024, 17:29

Modificări în circulația mijloacelor de transport public din mun. Iași

Pentru buna desfășurare a evenimentelor organizate cu ocazia Sărbătorilor Iașului 2024, vor avea loc câteva modificări ale circulației...

Modificări în circulația mijloacelor de transport public din mun. Iași
Fapt divers miercuri, 16 octombrie 2024, 16:25

Cetățenii Republicii Moldova votează pentru aderarea la Uniunea Europeană!

Cetățenii Republicii Moldova votează pentru aderarea la Uniunea Europeană! Pe 20 octombrie 2024, cetățenii Republicii Moldova sunt chemați la...

Cetățenii Republicii Moldova votează pentru aderarea la Uniunea Europeană!
Fapt divers miercuri, 16 octombrie 2024, 14:36

Iași: Vino să îți găsești job-ul potrivit, la Târgul de Cariere!

Vino să îți găsești job-ul potrivit, la Târgul de Cariere! Peste 2.000 de oportunități de angajare și peste 30 de angajatori prezenți în...

Iași: Vino să îți găsești job-ul potrivit, la Târgul de Cariere!
Fapt divers marți, 15 octombrie 2024, 11:18

USV Iași, partener cu porți deschise, la Noaptea Companiilor

Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași (USV), în calitate de partener cu porți deschise la evenimentul Noaptea...

USV Iași, partener cu porți deschise, la Noaptea Companiilor
Fapt divers duminică, 13 octombrie 2024, 11:29

O cometă foarte rară va trece, astăzi, pe lângă Pământ

O cometă foarte rară va trece azi pe lângă Pământ, fiind prima dată când aceasta se apropie atât de mult de Soare şi de Terra. Aceasta va...

O cometă foarte rară va trece, astăzi, pe lângă Pământ