Analiză: Patru din zece români postează online opinii despre hotelul la care s-au cazat
Publicat de Andreea Drilea, 13 decembrie 2019, 15:52
Patru din zece români postează online păreri despre hotelul în care au fost cazaţi şi apreciază condiţiile de cazare, amplasarea, masa, dar şi spaţiile de joacă pentru copii şi activităţile suplimentare disponibile, relevă o analiză realizată de către reprezentanţii unei platforme de rezervări hoteliere online.
Astfel, conform Travelminit.ro, în urmă cu cinci ani, doar un român din 15 oferea feedback online hotelului unde se caza.
Anul acesta, aproape 28.000 de review-uri au fost înregistrate de Travelminit.ro, majoritatea apreciind raportul calitate/preţ, locaţia, curăţenia camerelor şi a spaţiilor publice, precum şi atitudinea personalului.
Platforma de rezervări online a realizat şi un top al celor mai apreciate hoteluri şi pensiuni, luând în considerare opiniile turiştilor. În acest sens, hotelul anului este hotelul Szeifert din Sovata, apreciat de către 287 de turişti pentru curăţenia, amabilitatea personalului şi serviciile de calitate. Preţul unei nopţi de cazare la hotelul Szeifert din Sovata începe de la 100 lei/noapte.
Al doilea cel mai apreciat hotel a fost Royal Boutique Mangalia, urmat de Grand Hotel Balvanyos.
Totodată, cele mai apreciate pensiuni din România sunt, în acest an, Element Alba Iulia, Casă Bertha Sighişoara şi Lacrima Izei Săcel. În acelaşi timp, cel mai apreciat apartament închiriat în regim hotelier a fost proprietatea Nice & Cozy din Timişoara.
Statistica întocmită de Travelminit.ro arată că, în 2019, s-a înregistrat un total de 27.205 păreri ale oaspeţilor şi aproape 600.000 de înnoptări rezervate.
‘Turiştii români apreciază atenţia primită şi comunicarea cu reprezentanţii proprietăţilor de tip apartament, case de oaspeţi şi pensiuni, astfel că le-au acordat o notă medie de 9,3 din 10. Aceştia sunt mai puţin mulţumiţi de atitudinea personalului din hoteluri, a căror servicii au fost apreciate cu notă 8,8 din 10. Este important de menţionat şi că se face o diferenţa şi între aşteptările turiştilor care călătoresc în scop de business şi cei care călătoresc pentru a-şi petrece vacanţa, primii evaluând mult mai critic calitatea serviciilor primite. Dacă în restul anului românii caută să profite de atracţiile din jurul hotelului unde sunt cazaţi, de sărbători mulţi dintre ei se limitează la petrecerile hotelurilor şi activităţile disponibile în cadrul proprietăţilor. De aceea sunt căutate hotelurile cu SPA, piscină, dar şi cu activităţi pentru copii’, se notează în analiza de specialitate.
În topul celor mai apreciate localităţi din România pentru calitatea hotelurilor şi pensiunilor se află: Sibiu, Sovata, Sighişoara, Praid, Sinaia, Buşteni, Braşov şi Predeal.
Travelminit.ro este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa rezervărilor hoteliere din România care acceptă şi plata prin vouchere de vacanţă. Oferta platformei de rezervări online conţine 3.500 de proprietăţi din România, printre care hoteluri, pensiuni, apartamente, case de oaspeţi, cabane şi campinguri din toate regiunile ţării.
Reprezentanţii portalului estimează 13 milioane de vizitatori, pentru anul 2019, iar valoarea totală a rezervărilor va atinge 14 milioane de euro.
(Agerpres/FOTO radioiasi.ro)