Ascultă Radio România Iași Live

Aproximativ 14% dintre români obişnuiesc să consume produse ‘on the go’ de 3 – 5 ori pe săptămână (studiu)

Aproximativ 14% dintre români obişnuiesc să consume produse ‘on the go’ de 3 – 5 ori pe săptămână (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 8 iunie 2021, 14:32

Aproximativ 80% dintre românii care mănâncă micul dejun aleg să îl servească acasă, iar restul de 20% aleg să mănânce prima masă a zilei la birou, potrivit unui studiu remis, marţi, AGERPRES.

Totodată, circa 14% dintre români declară că obişnuiesc să consume produse ”on the go’ de 3 – 5 ori pe săptămână,

Pentru 4 din 10 respondenţi, nivelul de interes faţă de achiziţionarea produselor ‘on the go’ s-a schimbat în perioada pandemiei. Astfel, românii preferă să cumpere produse ‘on the go’ din trade-ul modern (supermarketuri/hypermarketuri), în detrimentul magazinelor din proximitatea casei.

Potrivit cercetării, fructele, legumele, produsele lactate şi dulciurile sunt alimentele pe care românii obişnuiesc să le consume cel mai des.

‘Studiu Reveal Marketing Research: obiceiuri de cumpărare şi ritualuri de mâncat ‘on the go’ în rândul românilor’ este reprezentativ pentru populaţia din mediul urban şi rural.

‘În medie, 14% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic produse ‘on the go’, iar 21% dintre aceştia spun că au în medie un consum de produse ‘on the go’ de 1 – 2 ori pe săptămână. Doar 5% dintre respondenţi spun că nu consumă niciodată produse ‘on the go’. Produsul evitat în cea mai mare măsură de către respondenţi este mâncarea gătită ambalată – 29% dintre ei declară că nu obişnuiesc să îşi cumpere’, susţin autorii studiului.

Totodată, persoanele peste 55 de ani sunt cele care declară în cea mai mare măsură că nu îşi cumpără mâncare gătită ambalată – aproape jumătate (40%) au selectat această opţiune.

Primele opţiuni ale românilor pentru micul dejun sunt: cafea (75%), produse lactate (62%), sandvişuri (49%) şi produse de patiserie (covrigi, pateuri, snackuri sărate sau dulci – 40%). Micul dejun ideal recomandat de specialişti ar trebui să conţină fructe sau sucuri de fructe, fibre şi proteine.

Pe grupe de vârstă, cel mai mare procent de respondenţi care consumă cafea sau băuturi pe bază de cafea la micul dejun (82%) se înregistrează în segmentul 55 – 60 de ani.

Potrivit cercetării, prima poziţie în topul alimentelor preferate de români pentru masa de prânz sunt legumele proaspete, aceste produse fiind alese de şase din zece respondenţi. Acestea sunt urmate în clasament de fructe proaspete (29%), mâncare gătită ambalată (47%) şi dulciuri care au fost incluse în meniul mesei de prânz de circa o doime dintre respondenţi.

La polul opus în topul produselor preferate de români pentru cea de-a doua masă din zi se situează covrigii, pateurile, snackurile sărate sau dulci şi fructele uscate – produse care au fost consumate de unul din zece români.

În ceea ce priveşte masa de seară, 44% mănâncă legume, produse lactate (34%), mâncare gătită (26%), fructe (25%) şi dulciuri (20%).

‘Dacă vorbim despre factorii care influenţează alegerea produselor ‘on the go’, cel mai relevant criteriu pentru consumatorii români este ca produsele să fie proaspete, însă la fel de important este ca acestea să fie sănătoase – factori invocaţi de şase din zece respondenţi’, menţionează realizatorii studiului.

De asemenea, opţiunea ca produsele alese să fie proaspete şi sănătoase sunt aspecte esenţiale mai degrabă pentru femei, 75% şi, respectiv 61%, dintre respondente invocând acest lucru.

Totodată, pentru aproximativ patru din zece români este important ca produsul să ofere aportul caloric necesar, acest criteriu fiind relevant mai ales pentru persoanele din categoria de vârstă 25-34 de ani (47%). Alte criterii pentru produse precum ‘să fie din ingrediente naturale’, ‘să aibă un preţ accesibil’ şi ‘să fie uşor de consumat’ sunt aspecte importante pentru aproximativ o jumătate dintre respondenţi. Cel mai puţin important criteriu pentru alegerea produselor ‘on the go’ este ca acestea să fie produse cu aspect frumos.

Întrebaţi dacă ar fi dispuşi să plătească mai mult pentru produsele ‘on the go’ dacă le-ar oferi o serie de beneficii, majoritatea românilor (52%) au spus că ar plăti mai mult pentru produse sănătoase şi pentru produse din ingrediente naturale (48%). Mai puţin relevant este ambalajul sigur şi robust – doar 7% au spus că ar plăti suplimentar pentru un produs ‘on the go’.

De asemenea, datele arată că, în general, românii preferă să cumpere produse ‘on the go’ din trade-ul modern, respectiv din supermarket şi hipermarket. Bugetul alocat lunar pentru achiziţia de astfel de produse se situează în intervalul 50 – 200 lei.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de peste 12 ani companii din România şi Europa.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Datele au fost colectate lunar, în perioada 12 -18 mai 2021, pe un eşantion reprezentativ naţional (urban şi rural), 803 interviuri, cu o marjă de eroare este de +/-3% şi un nivel de încredere de 95%. AGERPRES

Etichete:
Iași: Premiera Simfoniei The Hills Of Change în România
Fapt divers vineri, 14 februarie 2025, 09:47

Iași: Premiera Simfoniei The Hills Of Change în România

Premiera românească a simfoniei The Hills of Change va avea loc pe 20 februarie 2025, la Casa de Cultură a Studenților din Iași, în Sala...

Iași: Premiera Simfoniei The Hills Of Change în România
Facultatea de Drept a UAIC organizează a doua ediție a programului „Go Digital in Law – Winter School” și a 8-a ediție a Conferinței Internaționale „Perspective juridice asupra internetului” (COPEJI 8.0)
Fapt divers joi, 13 februarie 2025, 10:55

Facultatea de Drept a UAIC organizează a doua ediție a programului „Go Digital in Law – Winter School” și a 8-a ediție a Conferinței Internaționale „Perspective juridice asupra internetului” (COPEJI 8.0)

Un eveniment unic în România, cu peste 100 de participanți și 10 universități partenere din Europa Facultatea de Drept a Universității...

Facultatea de Drept a UAIC organizează a doua ediție a programului „Go Digital in Law – Winter School” și a 8-a ediție a Conferinței Internaționale „Perspective juridice asupra internetului” (COPEJI 8.0)
Suceava: Un bărbat a comandat online o tabletă, dar a primit acasă un grătar
Fapt divers marți, 11 februarie 2025, 16:56

Suceava: Un bărbat a comandat online o tabletă, dar a primit acasă un grătar

Un bărbat din Suceava a comandat online o tabletă, dar a primit, prin curier, un grătar, au anunţat, marţi, reprezentanţii Inspectoratului de...

Suceava: Un bărbat a comandat online o tabletă, dar a primit acasă un grătar
Ieşenii, provocaţi să pedaleze echivalentul ocolului Pământului într-o singură zi la Pop’N’Move Fest 2025
Fapt divers marți, 11 februarie 2025, 16:23

Ieşenii, provocaţi să pedaleze echivalentul ocolului Pământului într-o singură zi la Pop’N’Move Fest 2025

Un ieşean pasionat de indoor cycling, Robert Dalas, îşi propune să mobilizeze comunitatea regională pentru a pedala împreună echivalentul...

Ieşenii, provocaţi să pedaleze echivalentul ocolului Pământului într-o singură zi la Pop’N’Move Fest 2025
Fapt divers vineri, 7 februarie 2025, 11:19

Iași: Eveniment de lansare de carte la Muzeul Memorial „ Mihail Kogălniceanu”

Complexul Muzeal Național „Moldova” Iași și Societatea Scriitorilor Fără Frontiere din Iași vă invită la un eveniment dedicat lansării...

Iași: Eveniment de lansare de carte la Muzeul Memorial „ Mihail Kogălniceanu”
Fapt divers vineri, 7 februarie 2025, 10:35

Classix Festival: „Un Compozitor la Carnaval” – un spectacol de stand up simfonic la Iași pentru întreaga familie

Classix Festival, una dintre inițiativele culturale independente remarcate la nivel european, a anunțat programul concertistic complet al celei...

Classix Festival: „Un Compozitor la Carnaval” – un spectacol de stand up simfonic la Iași pentru întreaga familie
Fapt divers vineri, 7 februarie 2025, 10:29

ȘEZĂTOAREA VICOVENILOR, o sărbătoare a tradițiilor și meșteșugurilor autentice din Bucovina, a ajuns la cea de a IV-a ediție

Evenimentul cultural- educativ ȘEZĂTOAREA VICOVENILOR, ajuns la cea de a IV-a ediție, se va desfășura în perioada 11-14 februarie 2025 la Casa...

ȘEZĂTOAREA VICOVENILOR, o sărbătoare a tradițiilor și meșteșugurilor autentice din Bucovina, a ajuns la cea de a IV-a ediție
Fapt divers joi, 6 februarie 2025, 11:41

Trucuri pentru a salva o mâncare prea sărată

Când vine vorba despre gătit, sarea este un ingredient care poate să facă felul de mâncare perfect sau pur şi simplu să îl strice. Sarea este...

Trucuri pentru a salva o mâncare prea sărată