Aproximativ 5% dintre români au început deja cumpărăturile de Crăciun online (studiu)
Publicat de Andreea Drilea, 22 octombrie 2020, 12:14
Românii îşi vor creşte bugetul de cumpărături în acest sezon de iarnă cu 3%, iar 5% dintre ei au trecut deja la achiziţionarea de cadouri pentru sărbători începând din luna octombrie, arată un studiu realizat de un magazin on-line.
‘Românii îşi vor creşte bugetul de cumpărături în acest sezon de iarnă cu 3%, iar 5% dintre ei au trecut deja la achiziţionarea de cadouri pentru sărbători începând din luna octombrie. În ceea ce priveşte bătălia sexelor, femeile au ‘furat’ startul şi s-au apucat devreme de cumpărături de cadouri. Mai exact 32% dintre femeile intervievate spun că au început shopping-ul de sărbători, în timp ce doar 9% dintre bărbaţi au făcut acelaşi lucru. În timp ce majoritatea bărbaţilor şi femeilor spun că aşteaptă încă să cumpere cadouri, 15% dintre femei şi 25% dintre bărbaţi spun că anul acesta nu vor cumpăra nimic. Familiile tinere sunt printre cele care au făcut deja cumpărăturile de sărbători. Dintre familiile care şi-au deschis deja portofelele, 23% au cinci sau mai mulţi membrii, iar 37% au copii cu vârsta sub 12 ani. Doar 15% dintre familiile cu doar un copil sau fără copii au făcut cumpărături de sărbători până în prezent’, declară Cata Simion, CEO www.negociat.ro.
Totodată, potrivit aceluiaşi studiu, majoritatea familiilor (26%) au în plan să cheltuie între 200 şi 400 de lei, un prag de cheltuieli normal pentru persoane care câştigă sub 4000 de lei lunar. Tot mai multe familii care câştigă peste 5000 de lei anual intenţionează să cheltuie între 500 şi 1000 de lei.
‘Merită menţionat că 16% dintre familiile care câştigă sub 4.000 de lei lunar spun că intenţionează să cheltuie mai mult ca anul trecut, comparativ cu 8% dintre familiile care câştigă peste 5.000 de lei lunar care spun acelaşi lucru. Când urmărim pe ce dau banii cumpărătorii în acest sezon, în vânzările on-line, jucăriile şi electronicele sunt în topul preferinţelor, în timp ce felicitările de sezon sunt şi ele foarte bine vândute. Precizăm că shopping-ul on-line ar putea avea o creştere importantă în acest an, fiind preferat de cumpărătorii tineri care folosind smartphone-ul, tableta, laptop-ul sau calculatorul pot găsi rapid şi eficient ce îşi doresc’, susţin specialiştii în E-Commerce de la Negociat.ro.
Potrivit sursei citate, acest an a fost unul greu pentru retailerii români din cauza pandemiei şi a condiţiilor volatile ale pieţei, care au creat incertitudine, fapt care a determinat o scădere a volumelor de vânzări, mai ales în mediul offline.
În acelaşi timp, specialiştii în E-Commerce de la Negociat.ro afirmă că, odată cu intrarea în ultima parte a anului 2020, vânzările retail au scăzut considerabil faţă de perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, încrederea consumatorilor în România şi nu numai are tendinţe de creştere, dar incertitudinea persistă şi mulţi cumpărători spun că se simt ca fiind încă în criză economică. ‘Incertitudinea şi creşterea înceată a vânzărilor ar putea umbri sezonul de cumpărături de sărbători din acest an. Oricum sunt semne că vânzările retailerilor vor creşte, impulsionate fiind de trendurile pozitive în ceea ce priveşte piaţa muncii şi piaţa imobiliară’, mai susţin specialiştii.
(Agerpres)