Ascultă Radio România Iași Live

Consumul de ouă creşte în această perioadă cu 50% faţă de o lună obişnuită; un român mănâncă, în medie, 30 de ouă

Consumul de ouă creşte în această perioadă cu 50% faţă de o lună obişnuită; un român mănâncă, în medie, 30 de ouă

Publicat de Andreea Drilea, 3 aprilie 2023, 06:38

Consumul de ouă în perioada Sărbătorilor Pascale creşte cu aproximativ 50% faţă de o lună obişnuită, ceea ce înseamnă că un român mănâncă, în medie, aproximativ 30 ouă, susţine preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van.

‘Ouăle provenite din fermele avicole din România sunt proaspete şi sigure, au cea mai bună trasabilitate dintre toate produsele agroalimentare prin marcarea pe coaja oului a codului care identifică ţara unde se produce, judeţul, codul fermierului, dar şi sistemul de creştere. De asemenea, pe coaja oului se marchează şi data până la care trebuie consumat oul respectiv. În această perioadă premergătoare Sărbătorilor Pascale, există suficientă ofertă de ouă de consum pe piaţă, chiar dacă aceasta creşte cu circa 50% faţă de o lună obişnuită, adică un român consumă 30 de ouă faţă de media lunară de 21 de ouă. Apreciem că oferta de ouă este asigurată în procent de 100% din producţie internă’, a declarat pentru AGERPRES Ilie Van.

Acesta a precizat că producţia internă destinată consumului, fără ouăle de incubaţie, asigură un consum mediu anual pe cap de locuitor de 250 de ouă, ceea ce plasează România la nivel mediu european.

În ceea ce priveşte preţul mediu al ouălor la poarta fermei, pentru cele din categoria M+L, ambalate în cofrag de 30 de bucăţi, acesta a crescut în anul 2022 cu 33% faţă de 2021, în România, în timp ce preţul mediu european s-a majorat cu 44%, conform Observatorului Preţurilor la nivelul Uniunii Europene (UE).

‘Preţul mediu la poarta fermei în anul 2022, în România, a fost cel mai mic preţ dintre toate statele membre. În săptămânile 9 – 11 din acest an preţul la poarta fermei a fost de circa 0,59 lei/ou faţă de 0,75 lei/ou media la nivelul UE. În continuare preţul la poarta fermei în România este printre cele mai mici din UE’, subliniază Ilie Van.

Conform datelor Institutului Naţional de Statistică (INS) şi Ministerului Agriculturii, în România există 37 de milioane de găini ouătoare, din care 9 milioane în cele 248 de ferme avicole şi aproximativ 28 de milioane în gospodării individuale. Din aceste 9 milioane de găini existente în ferme, 57% produc ouă cu cifra ‘3’ (găini crescute în baterii), 37% produc ouă cu cifra ‘2’ (găini crescute în adăpost), 3,3% produc ouă cu cifra ‘1’ (găini crescute în aer liber şi adăpost), 2,7% produc ouă cu cifra ‘0’ (găini crescute în sistem ecologic).

Datele statistice arată că producţia totală de ouă din ultimii ani a fost cuprinsă între 5,5 şi 5,9 miliarde de ouă/an.

Ultima raportare INS privind inflaţia şi indicele preţurilor de consum arată că ouăle s-au scumpit în februarie 2023, faţă de februarie 2022, cu circa 34%, iar faţă de decembrie 2022 cu 2,43%. În marile lanţuri de magazine ouăle se vând în această perioadă cu preţuri cuprinse între un leu şi 1,8 lei/bucată, în funcţie de sistemul de creştere.AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă

Etichete:
Studiu: Majoritatea prosumatorilor ar achiziționa un sistem de stocare cu baterii, dar indică prețul drept principalul impediment
Fapt divers marți, 25 martie 2025, 10:25

Studiu: Majoritatea prosumatorilor ar achiziționa un sistem de stocare cu baterii, dar indică prețul drept principalul impediment

Studiu: Majoritatea prosumatorilor ar achiziționa un sistem de stocare cu baterii, dar indică prețul drept principalul impediment  82% ar fi...

Studiu: Majoritatea prosumatorilor ar achiziționa un sistem de stocare cu baterii, dar indică prețul drept principalul impediment
Purple Day și Ziua Mondială a Teatrului, la Teatrul Luceafărul Iași
Fapt divers luni, 24 martie 2025, 16:15

Purple Day și Ziua Mondială a Teatrului, la Teatrul Luceafărul Iași

În această săptămână, activitatea Teatrului Luceafărul Iași stă sub semnul a două date semnificative pentru breasla internațională, pe...

Purple Day și Ziua Mondială a Teatrului, la Teatrul Luceafărul Iași
Schimbările bruşte de temperatură reprezintă un mare stres pentru organism
Fapt divers miercuri, 19 martie 2025, 11:35

Schimbările bruşte de temperatură reprezintă un mare stres pentru organism

Schimbările bruşte de temperatură reprezintă un mare stres pentru organism şi sunt ca o „ruletă rusească” pentru corpul nostru....

Schimbările bruşte de temperatură reprezintă un mare stres pentru organism
Cât dau părinții pe meditații, costurile ascunse ale educației – STUDIU NAȚIONAL
Fapt divers marți, 18 martie 2025, 11:58

Cât dau părinții pe meditații, costurile ascunse ale educației – STUDIU NAȚIONAL

Părinții sunt nevoiți să plătească, în medie, aproape 10.000 de lei anual pentru meditații, after school și materiale didactice, arată un...

Cât dau părinții pe meditații, costurile ascunse ale educației – STUDIU NAȚIONAL
Fapt divers luni, 17 martie 2025, 07:21

Speranţa medie de viaţă în Europa creşte la 81,4 ani

Biroul European de Statistică (Eurostat) a publicat datele privind speranţa de viaţă în ţările UE. Conform statisticii, speranţa medie de...

Speranţa medie de viaţă în Europa creşte la 81,4 ani
Fapt divers vineri, 14 martie 2025, 15:10

Pregătire gratuită pentru ADMITERE la Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul TUIASI

Sâmbătă, 15 martie a.c., TUIASI deschide seria ședințelor gratuite de pregătire pentru admiterea la Facultatea de Automatică și Calculatoare...

Pregătire gratuită pentru ADMITERE la Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul TUIASI
Fapt divers marți, 11 martie 2025, 14:59

Concurs național pentru elevii pasionați de istorie

Liceenii creativi vor avea din nou ocazia să reimagineze istoria în cadrul concursului Problema Solvenda Romania. Competiția de soluționare...

Concurs național pentru elevii pasionați de istorie
Fapt divers miercuri, 5 martie 2025, 10:07

Aici, Cinema Ateneu! Campanie de refresh la Cinema Ateneu Iași

Luna martie aduce o schimbare mult așteptată: Cinema Ateneu a început campania de refresh & rebranding. Aceasta își propune să adapteze,...

Aici, Cinema Ateneu! Campanie de refresh la Cinema Ateneu Iași