Dansați Milonga?
Publicat de nicolaetomescu, 9 ianuarie 2017, 10:06
Cultura tangoului, deşi originară din Argentina, depăşește graniţele naţionale.
Cea mai obişnuită formă de a practica tango în grupuri mai mari este milonga… Cele mai multe persoane vin aşteptându-se să danseze cu un număr de parteneri diferiţi. Pentru unii, milonga este cel mai bun mod de a-și perfecţiona dansul şi de a experimenta magia dansului de tango la niveluri superioare.
Câteva reguli de bază asigură funcţionalitatea, oferind o structură şi un ritm întregii nopţi. Fără această structură minimală, milonga devine prea haotică, oamenii se incomodează unii pe alţii începând să danseze şi oprindu-se, adesea având dificultăţi în a invita sau a fi invitat la dans.
Invitaţia
Bărbatul invită femeia (oarecum justificat de faptul că bărbatul conduce în dans). Din punctul de vedere al rolurilor tradiţionale, pare mult mai acceptabil pentru un bărbat decât pentru o femeie să încerce şi să fie refuzat (spre exemplu). Dintr-o perspectiva modernă, obiceiul pare inechitabil. În Argentina a fost dezvoltat un mod de a face invitaţia cu privirea. Dacă niciunul dintre cei doi nu îşi mută privirea când îşi întalnesc privirile, bărbatul înclină, întrebător, capul, ceea ce funcţionează ca o invitaţie discretă. Doar când femeia afirmă dorința de a dansa, bărbatul merge spre ea şi o acompaniază pe suprafaţa de dans (permite femeii să invite pentru că şi ea este la fel de liberă ca bărbatul să iniţieze contactul vizual).
Există doar două dificultăţi cu respectivul tip de invitaţie. Una este că toată lumea trebuie să o cunoască, altfel privirile şi înclinările capului pot fi (uşor) interpretate greşit. Cealaltă este că încăperea trebuie să fie aranjată corespunzător; trebuie să fie suficient de mică pentru ca persoanele să poată avea contact vizual peste suprafaţa de dans sau trebuie să reprezinte un spaţiu suficient pentru ca oamenii să se poată plimbă jur-împrejur. Cu toate acestea, în ansamblu, invitaţia cu privirea contribuie foarte mult la funcţionarea fără incidente a unei milonga şi în special oferă şanse egale de a alege pentru bărbaţi şi femei.
Tande şi cortine
Tradiţional, muzica la milonga este redată în seturi care se numesc tande, separate de scurte fragmente de muzică non-tango numite cortine. Sunt, de obicei, patru tangouri într-o tanda şi doar trei valsuri sau milonga. Toate cântecele dintr-o tanda sunt, în mod obişnuit, interpretate de aceeaşi orchestră. La sunetul cortinei toată lumea părăseşte suprafaţa de dans. Toate obiceiurile au scopuri precise pentru funcţionarea milonga. Setul de patru tangouri este perioada optimă de timp în care un cuplu poate avea o experienţă de dans plină de satisfacții. În timpul primelor două melodii, partenerii se adaptează treptat, devenind mai liberi şi mai expresivi în ultimele două melodii din set. O tanda nu este foarte lungă; chiar dacă dansezi cu cineva care nu este prea îndemânatic, va fi doar o porţiune minoră a serii. Se presupune că toată lumea părăseşte suprafaţa de dans la sfârşitul tandei, nu mai este nevoie ca cineva să decidă când să întrerupă dansul. Dacă nu ar exista cortine, unul dintre parteneri ar trebui să fie primul care decide că vrea să ia o pauză şi asta ar arăta clar cine se bucură mai mult de experienţa dansului. Cortinele previn o asemenea situaţie (de dorit să se părăsească suprafaţa de dans la sunetul cortinei, chiar dacă unii vor dansa din nou cu acelaşi partener). Respectarea tandelor şi cortinelor este esenţială pentru uşurinţa schimbării partenerilor – în acest mod toată lumea devine disponibilă (în acelaşi timp). Altfel, două persoane pot schimba întotdeauna partenerii la momente diferite, neavând şansa să danseze unul cu celelalt sau măcar să descopere că celălalt vrea să danseze cu el. Un alt motiv privește posibilitatea de a nu vrea să dansezi Pugliese cu aceeasi persoană cu care ai dori să dansezi D’Arienzo. Dansatorii experimentaţi fac distincţie între orchestre şi aşteaptă să vadă ce orchestră va cânta înainte de a-şi alege partenerii…
[youtube height=”HEIGHT” width=”WIDTH”]https://www.youtube.com/watch?v=M-35NJPNaQ8[/youtube]