Ascultă Radio România Iași Live

Gătitul a fost hobby şi motiv de socializare în pandemie (studiu)

Publicat de Andreea Drilea, 27 mai 2021, 15:23


Gătitul a fost hobby şi motiv de socializare în pandemie, românii au încercat noi reţete şi a crescut consumul de alimente sănătoase, potrivit unui studiu care analizează impactul pandemiei Covid 19 asupra consumului de alimente.

‘În perioada pandemică, românii au fost atenţi la preţul alimentelor cumpărate (85%) şi s-au orientat către alimente neperisabile sau cu un termen de expirare mai generos (84%). Gătitul a fost hobby şi totodată motiv de socializare. Românii au încercat noi reţete (88%) şi tipuri de mâncare (86%), au pregătit deserturi de casă (82%), iar pentru 84% dintre ei, mâncarea a devenit o componentă importantă în viaţa lor socială. Totodată, a crescut consumul de alimente sănătoase: 38% dintre respondenţi au consumat mai multe fructe şi legume proaspete, iar 29% au băut mai mult ceai comparativ cu alţi ani’, arată studiul ‘Impactul pandemiei de COVID-19 asupra consumului de alimente’, realizat de Starcom România.

Conform cercetării, românii au fost chibzuiţi în ceea ce priveşte cheltuielile alimentare din ultimul an şi au continuat să cumpere mărci cunoscute. În acelaşi timp, au devenit mai conştienţi de ceea ce consumă şi au căutat alimente sănătoase: aproape 90% dintre ei au evitat produsele cu aditivi, 86% au folosit ingrediente naturale sau organice în prepararea mâncării, iar 82% au evitat băuturile carbogazoase.

‘Perioada pandemică a accentuat nevoia românilor din mediul urban de a avea un stil de viaţă mai sănătos pentru a contrabalansa sedentarismul şi a crescut gradul de apreciere a meselor în familie. Legumele şi fructele au fost la mare căutare în dieta românilor în această perioadă, în detrimentul produselor cu aditivi şi conservanţi artificiali. Totodată, contextul pandemic a creat mediul perfect ca oamenii să gătească mai mult în casă, acordând o mai mare atenţie produselor folosite în prepararea mâncării, ingredientelor naturale sau chiar organice’, a explicat Andreea Zanfir, Consumer Insights & Research Coordinator, Starcom România.

Pandemia i-a determinat pe români să cumpere mai mult ca în alţi ani alimente ambalate, din motive de igienă (93%), dar aceştia au continuat să cumpere şi alimente neambalate, în principal din motive de protejare a mediului (82%). Românii au făcut cumpărăturile pe baza unor liste stabilite anterior (83%) şi au achiziţionat cantităţi mari deodată (74%), pentru a se aproviziona şi evita spaţiile aglomerate. În mare măsură, respondenţii au declarat că s-au orientat către alimente la oferte speciale (90%), acordând o mai mare atenţie preţului comparativ cu alţi ani. Cu toate acestea, mărcile cunoscute au rămas printre alegerile consumatorilor, precum şi produsele gustoase, consumate pentru a satisface nevoia de răsfăţ.

Magazinele fizice (supermarket-urile/hypermarket-urile) rămân principalele mijloace ale românilor din mediul urban de a-şi face cumpărăturile săptămânale. Ocazional, de cel mult 2-3 ori pe lună, aceştia apelează şi la cumpărăturile online de alimente.

Pe lângă preţ (69%), românii au luat în considerare şi alte criterii atunci când au ales să îşi cumpere alimentele: calitatea produselor (68%), prospeţimea (56%), experienţa anterioară (39%) şi lista de ingrediente (37%).

Persoanele tinere, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani, au fost mai atrase de ambalaj şi promovare/reclamă, comparativ cu alte segmente de vârstă, în timp ce pentru adulţii de peste 55 de ani a contat în mai mare măsură prospeţimea, experienţa personală, ingredientele naturale şi mărcile preferate.

Deşi 84% dintre respondenţi au declarat că mâncarea este o componentă importantă în viaţa lor socială, persoanele din mediul urban au fost precaute în perioada pandemiei: au luat mesele în familie (87%), în faţa televizorului (67%), sau în faţa computerului (57%).

Persoanele cu vârsta cuprinsă între 25-34 ani şi-au schimbat cel mai mult comportamentul alimentar.

Pentru 7 din 10 români din mediul urban, fructele şi legumele proaspete au devenit indispensabile în perioada pandemică. Similar, cafeaua (62%), produsele lactate (58%) şi carnea de pasăre (55%) reprezintă acum elemente de bază în dieta românilor.

Studiul a fost realizat de agenţia de media Starcom, prin interviuri online, pe un eşantion de 806 persoane, de sex feminin şi masculin, cu vârsta peste 18 ani, utilizatoari de internet, din mediul urban, în perioada 28 aprilie – 10 mai 2021.

Agenţia Starcom este parte din cea mai mare reţea de media din lume, Starcom Worldwide. AGERPRES

Etichete:
În acest weekend la Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ Galați: UN LOC BUN DE MUNCĂ
Fapt divers marți, 14 ianuarie 2025, 11:50

În acest weekend la Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ Galați: UN LOC BUN DE MUNCĂ

Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ invită publicul la spectacolul programat la sfârşitul acestei săptămâni. Vineri, 17 ianuarie, ora...

În acest weekend la Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ Galați: UN LOC BUN DE MUNCĂ
Luna lui gerar cu spectacole și evenimente speciale la Ateneul Național din Iași
Fapt divers luni, 13 ianuarie 2025, 12:58

Luna lui gerar cu spectacole și evenimente speciale la Ateneul Național din Iași

Ateneul Național din Iași invită publicul iubitor de cultură și spectacole de calitate să participe la o serie de evenimente remarcabile în...

Luna lui gerar cu spectacole și evenimente speciale la Ateneul Național din Iași
Primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru realizarea lucrărilor de modernizare a 13 străzi din toate zonele orașului
Fapt divers vineri, 10 ianuarie 2025, 12:37

Primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru realizarea lucrărilor de modernizare a 13 străzi din toate zonele orașului

Primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru realizarea lucrărilor de modernizare a 13 străzi din toate zonele orașului:  strada Fermei...

Primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru realizarea lucrărilor de modernizare a 13 străzi din toate zonele orașului
2024 a fost primul an în care încălzirea globală a depăşit 1,5 grade Celsius, spun oamenii de ştiinţă
Fapt divers vineri, 10 ianuarie 2025, 08:12

2024 a fost primul an în care încălzirea globală a depăşit 1,5 grade Celsius, spun oamenii de ştiinţă

Omenirea tocmai a încheiat primul an în care temperaturile globale au depăşit pragul de 1,5 grade Celsius în comparaţie cu epoca...

2024 a fost primul an în care încălzirea globală a depăşit 1,5 grade Celsius, spun oamenii de ştiinţă
Fapt divers luni, 6 ianuarie 2025, 09:58

Teatrul Luceafărul Iași – Primul spectator din 2025

2025 este un an cu o semnificație specială pentru Teatrul Luceafărul Iași, care aniversează 75 de ani de existență. ”Înființat la 1 Martie...

Teatrul Luceafărul Iași – Primul spectator din 2025
Fapt divers luni, 6 ianuarie 2025, 08:13

Actorul american de origine română Sebastian Stan a câştigat, la Los Angeles, primul său Glob de Aur

Actorul american de origine română Sebastian Stan a câştigat azi-noapte, la Los Angeles, primul său Glob de Aur. A fost recompensat cu Premiul...

Actorul american de origine română Sebastian Stan a câştigat, la Los Angeles, primul său Glob de Aur
Fapt divers luni, 6 ianuarie 2025, 06:37

Globurile de Aur 2025: Lista premiilor

Prezentăm mai jos lista completă a premiilor atribuite la cea de-a 82-a ediţie a galei de decernare a Globurilor de Aur, organizată de Asociaţia...

Globurile de Aur 2025: Lista premiilor
Fapt divers vineri, 3 ianuarie 2025, 12:37

Hanoi, declarat cel mai poluat oraş din lume; autorităţile încearcă să ia măsuri

Capitala Vietnamului, Hanoi, învăluită într-un strat dens de smog în ultimele săptămâni, se află în fruntea celor mai poluate oraşe din...

Hanoi, declarat cel mai poluat oraş din lume; autorităţile încearcă să ia măsuri