Ascultă Radio România Iași Live

Peste 60% dintre consumatori se aşteaptă ca preţurile să crească şi mai mult în următoarele şase luni (sondaj)

Peste 60% dintre consumatori se aşteaptă ca preţurile să crească şi mai mult în următoarele şase luni (sondaj)

Publicat de Andreea Drilea, 11 iulie 2022, 13:12 / actualizat: 11 iulie 2022, 14:13

Peste 60% dintre consumatorii de retail din întreaga lume estimează că vor creşte şi mai mult costurile vieţii în următoarele şase luni, potrivit celui mai recent indice EY Future Consumer Index (FCI), remis, luni, AGERPRES.

Consumatorii din întreaga lume se pregătesc să se retragă pentru o lungă perioadă de criză financiară, deoarece costul tot mai ridicat al vieţii şi incertitudinile geopolitice îi împing să caute controlul financiar pe fondul unei încrederi economice scăzute.

Cea de-a zecea ediţie a cercetării globale a 18.000 de consumatori, realizată în perioada 18 mai – 7 iunie 2022, arată că 79% dintre consumatori spun că finanţele lor reprezintă o preocupare, iar 62% dintre ei se aşteaptă să crească şi mai mult costurile vieţii în următoarele şase luni. Aceste preocupări legate de finanţele personale afectează majoritatea nivelurilor de venituri, de la venituri mici (87%) la clasa de mijloc (77%) şi până la venituri mari (64%).

În condiţiile în care încrederea consumatorilor este în scădere, cercetarea relevă o perspectivă economică semnificativ pesimistă din partea pieţelor occidentale, în comparaţie cu pieţele emergente/alte pieţe.

Un număr mult mai mare de consumatori din SUA (54%), Regatul Unit (65%), Germania (84%) şi Franţa (85%) sunt de părere că viaţa va rămâne la fel sau se va înrăutăţi în următorii trei ani, în comparaţie cu Brazilia (21%), India (24%), Arabia Saudită (37%) şi China (38%).

Cu această continuă ‘mentalitate de urgenţă permanentă’ adoptată de pandemie, consumatorii la nivel global se concentrează din ce în ce mai mult pe controlul cheltuielilor şi pe reajustarea priorităţilor pentru a-şi menţine valorile şi stilul de viaţă în faţa perturbărilor.

În condiţiile în care costurile de trai cresc în spirală în fiecare săptămână, cercetarea FCI arată că acum consumatorii cer accesibilitate, deoarece mai mult de unul din trei consumatori (35%) declară că sunt îngrijoraţi că nu vor avea suficienţi bani pentru a cheltui pe alte lucruri decât cheltuielile de trai. Consumatorii nu se limitează la a renunţa la produsele esenţiale pentru a reduce costurile, ci încearcă noi branduri (33%) şi trec la branduri private sau ‘mărci proprii’ (21%), expunând în cele din urmă la risc o treime din piaţa de adresabilitate a unui brand.

Sondajul arată că un număr mic, dar în creştere, de respondenţi sunt interesaţi să exploreze experienţele digitale emergente. Aproximativ unul din zece (12%) dintre consumatorii respondenţi (18% în rândul milenialilor şi 15% în rândul generaţiei Z) au folosit monede digitale, au experimentat metaversul (9%) sau au cumpărat un produs virtual (8%), în mare parte datorită consumatorilor mai tineri şi mai înstăriţi.

Cu toate acestea, pe măsură ce lumea digitală se extinde, consumatorii devin extrem de precauţi în ceea ce priveşte partajarea datelor lor. La nivel global, 86% dintre respondenţi spun că sunt îngrijoraţi de furtul de identitate/fraudă şi 72% sunt îngrijoraţi atunci când împărtăşesc informaţii personale pe un site web/aplicaţie. În plus, 80% sunt îngrijoraţi de aplicaţiile care le urmăresc mişcările, temeri care sunt resimţite puternic de toate generaţiile.

‘Sectorul bunurilor de larg consum se află din nou la o răscruce de drumuri. Văzând cum consumatorii caută să preia controlul asupra finanţelor lor şi să facă faţă inflaţiei în creştere, producătorii şi comercianţii deopotrivă vor trebui să acţioneze agil şi rapid pentru a adresa temerile consumatorilor, în special cele legate de preţ, folosindu-se de brandurile private ca o ancoră pentru loialitatea clientelei. Fidelizarea consumatorilor va ajuta furnizorii să culeagă beneficiile atunci când clienţii se vor putea întoarce cu mai multe venituri disponibile’, consideră Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România.

O altă provocare pentru sectorul bunurilor de larg consum este aceea de a asigura sustenabilitatea produselor la preţuri accesibile.

‘Şi nu în ultimul rând, odată cu extinderea online-ului peste offline, comercianţii vor trebui să investească în securitatea cibernetică în toate elementele afacerii lor pentru a putea capta beneficiile accesului la datele şi preferinţele consumatorilor – neîncrederea vizavi de protecţia datelor arătată chiar şi în rândul consumatorilor tineri, cu un apetit mai mare pentru experienţe digitale de consum, ridică un semnal de alarmă pentru comerţul online şi o zonă de focus pentru operatorii care acţionează în domeniu’, a mai spus Iancu. AGERPRES/FOTO imagine ilustrativă radioiasi.ro

Etichete:
Luna lui gerar cu spectacole și evenimente speciale la Ateneul Național din Iași
Fapt divers luni, 13 ianuarie 2025, 12:58

Luna lui gerar cu spectacole și evenimente speciale la Ateneul Național din Iași

Ateneul Național din Iași invită publicul iubitor de cultură și spectacole de calitate să participe la o serie de evenimente remarcabile în...

Luna lui gerar cu spectacole și evenimente speciale la Ateneul Național din Iași
Primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru realizarea lucrărilor de modernizare a 13 străzi din toate zonele orașului
Fapt divers vineri, 10 ianuarie 2025, 12:37

Primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru realizarea lucrărilor de modernizare a 13 străzi din toate zonele orașului

Primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru realizarea lucrărilor de modernizare a 13 străzi din toate zonele orașului:  strada Fermei...

Primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru realizarea lucrărilor de modernizare a 13 străzi din toate zonele orașului
2024 a fost primul an în care încălzirea globală a depăşit 1,5 grade Celsius, spun oamenii de ştiinţă
Fapt divers vineri, 10 ianuarie 2025, 08:12

2024 a fost primul an în care încălzirea globală a depăşit 1,5 grade Celsius, spun oamenii de ştiinţă

Omenirea tocmai a încheiat primul an în care temperaturile globale au depăşit pragul de 1,5 grade Celsius în comparaţie cu epoca...

2024 a fost primul an în care încălzirea globală a depăşit 1,5 grade Celsius, spun oamenii de ştiinţă
Teatrul Luceafărul Iași – Primul spectator din 2025
Fapt divers luni, 6 ianuarie 2025, 09:58

Teatrul Luceafărul Iași – Primul spectator din 2025

2025 este un an cu o semnificație specială pentru Teatrul Luceafărul Iași, care aniversează 75 de ani de existență. ”Înființat la 1 Martie...

Teatrul Luceafărul Iași – Primul spectator din 2025
Fapt divers luni, 6 ianuarie 2025, 08:13

Actorul american de origine română Sebastian Stan a câştigat, la Los Angeles, primul său Glob de Aur

Actorul american de origine română Sebastian Stan a câştigat azi-noapte, la Los Angeles, primul său Glob de Aur. A fost recompensat cu Premiul...

Actorul american de origine română Sebastian Stan a câştigat, la Los Angeles, primul său Glob de Aur
Fapt divers luni, 6 ianuarie 2025, 06:37

Globurile de Aur 2025: Lista premiilor

Prezentăm mai jos lista completă a premiilor atribuite la cea de-a 82-a ediţie a galei de decernare a Globurilor de Aur, organizată de Asociaţia...

Globurile de Aur 2025: Lista premiilor
Fapt divers vineri, 3 ianuarie 2025, 12:37

Hanoi, declarat cel mai poluat oraş din lume; autorităţile încearcă să ia măsuri

Capitala Vietnamului, Hanoi, învăluită într-un strat dens de smog în ultimele săptămâni, se află în fruntea celor mai poluate oraşe din...

Hanoi, declarat cel mai poluat oraş din lume; autorităţile încearcă să ia măsuri
Fapt divers joi, 2 ianuarie 2025, 17:59

Studiu – 2024 a fost anul cu cea mai mică ofertă de locuri de muncă în străinătate din ultimii 5 ani

2024 a fost anul cu cea mai mică ofertă de locuri de muncă în străinătate din ultimii 5 ani, arată un studiu făcut de platforma de recrutare...

Studiu – 2024 a fost anul cu cea mai mică ofertă de locuri de muncă în străinătate din ultimii 5 ani