Povestea automobilului Dacia
Publicat de Andreea Drilea, 21 august 2016, 07:00
Acum 48 de ani, pe poarta Fabricii de automobile Piteşti, ieşea prima Dacie. Modelul 1100 a fost produs timp de trei ani.
Construcţia fabricii de la Mioveni a început în 1966, în baza unui acord între autorităţile române de atunci şi producătorul francez de automobile Renault. Doi ani mai târziu, chiar într-o zi de 20 august, aveam primul autoturism românesc – Dacia 1100, o copie a Renault, exemplar devenit astăzi obiect de muzeu, aflat în posesia Automobil Clubului Român (ACR).
I-a urmat, la scurt timp, Dacia 1300, apoi varianta îmbunătăţită, 1310, cam singurul tip de maşină cu care i-a prins Revoluţia pe români. După 1989, nimeni nu mai credea în renaşterea mărcii, mai ales că alte două maşini româneşti, Oltcit şi Aro, îşi trăiau ultimele zile.
Salvarea a venit de la Renault, care a cumpărat, în 1999, 51% din capitalul Dacia şi a anunţat ca va lansa un nou model.
Cine n-a auzit, astăzi, de Logan? O marcă ale cărei modele tot mai îmbunătăţite şi diverse, au ajuns nu numai în ţări europene, ci şi în America Latină sau Africa, în primul rând, pentru că este ieftină şi accesibilă. Tot la fabrica de la Mioveni se produce, de câţiva ani, şi SUV-ul Duster, o maşină mai puternică decât Loganul, care şi-a găsit şi ea repede locul pe piaţă. Şi povestea Dacia continuă…
(Rador/FOTO arhivă specialarad.ro)