Studiu: TV – distracţia favorită la cină în gospodăriile europene… 52% dintre români iau masa în faţa televizorului
Publicat de nicolaetomescu, 24 noiembrie 2017, 11:08
Jumătate dintre europeni au un oaspete nelipsit de la cinele în familie: televizorul. Aceasta este concluzia unui sondaj realizat de către E.ON în opt ţări europene. Programul de la televizor se potriveşte de cele mai multe ori cu pizza şi pastele, asta de vreme ce în Italia 68% din totalul gospodăriilor au televizorul pornit în timpul mesei.
După italieni şi britanici (58%), românii urmează în topul celor care obişnuiesc să se uite la ştiri, reportaje, filme sau seriale în timp ce servesc cina, 52% dintre ei luând cina cu partenerul sau familia în faţa televizorului. Germania, unde 37% din populaţie deschide televizorul când mănâncă, este aproape de coada listei, cu procente mai mici lăudându-se doar Suedia (36%) şi Ungaria (33%).
La mare trecere în Germania este şi ascultatul radioului în timpul meselor în familie. 23% din germani fac acest lucru, urmaţi de 14% dintre români, în timp ce în alte ţări procentajul celor care preferă această formă de distracţie în timpul cinei se reduce la o singură cifră, ca de pildă Italia (6%) şi Turcia (8%). Cei care nu se uită tot timpul la televizor sau nu ascultă radioul, pot folosi smartphone-ul sau tableta în timpul mesei. Cel mai des acest lucru se întâmplă în Marea Britanie şi Turcia, lucru confirmat de câte 15% din respondenţii din fiecare. Românii se plasează la medie, 11% având acest obicei în timpul ce iau masa.
Chiar dacă mai demult cititul ziarului era cea mai populară activitate la micul dejun, ea a trecut acum pe ultimul loc între distracţiile de la masă. În prezent, numai 4% din europeni se mai bucură de această activitate la masă.
Noi nu avem abonamente la ziar, dar în schimb avem electricitate şi gaze naturale la preţuri bune pentru cei care se uită la televizor în timpul mesei. Detalii aici: https://www.eonflash.ro/
Aceste rezultate sunt parte din sondajul „Living in Europe”, în cadrul căruia E.ON şi Kantar EMNID au chestionat 8.000 de persoane din Germania, Marea Britanie, Italia, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia şi Ungaria.
Departament Comunicare Corporatistă
E.ON România