Un român din trei s-ar odihni mai mult, dacă ziua ar avea 26 de ore (studiu)
Publicat de Andreea Drilea, 12 august 2020, 12:31
Trei din zece români consideră că au mai mult timp decât înainte de pandemia COVID-19, însă dacă ziua ar avea cu două ore în plus, patru din zece români ar dori să doarmă mai mult, conform unui studiu ING Bank, publicat cu ocazia lansării noii direcţii de brand, la nivel local.
Rezultatele sondajului evidenţiază, totodată, faptul că pentru jumătate dintre respondenţi, hobby-urile sunt un prilej de a socializa şi a se simţi incluşi în comunitate. În acelaşi timp, 19% din totalul persoanelor chestionate afirmă că hobby-urile pe care le aleg au scopuri de dezvoltare personală, iar 17% spun că activităţile pe care le practică îi ajută să schimbe în bine lumea din jurul lor şi să se simtă utili. Mai mult, 15% susţin că practică hobby-uri pentru a se simţi mai veseli şi pentru menţinerea echilibrului emoţional.
Întrebaţi despre activităţile care le lipsesc cel mai mult, majoritatea respondenţilor a invocat activităţi de socializare, precum distracţia cu prietenii (64%), aniversările şi ocaziile speciale sărbătorite împreună cu cei dragi (56%), călătoriile (54%), servirea mesei la restaurant (53%), socializarea în baruri şi terase (52%), mersul la cinema (51%), precum şi participarea la concerte şi festivaluri (48%).
În acest context, al lipsei activităţilor de socializare faţă în faţă, 46% dintre români au ales să stea în siguranţa şi confortul propriului cămin pentru a urmări mai multe filme şi seriale. Pe locul doi şi trei în topul preferinţelor s-au clasat petrecerea timpului pe reţelele de socializare (37%) şi mai mult timp petrecut cu partenerul de viaţă şi cu familia (36%). De asemenea, 34% dintre respondenţi s-au odihnit mai mult, sau au ascultat muzică, iar 32% au declarat că au citit cărţi.
Potrivit studiului, doar trei din zece români consideră că au mai mult timp decât înainte, dar dacă ziua ar avea cu două ore în plus, patru din zece români ar dori să doarmă mai mult, în timp ce trei din zece ar opta pentru activităţi recreaţionale (plimbare în natură sau citit).
Cercetarea intitulată ‘Hobby-uri şi activităţi recreaţionale ale românilor’ a fost realizată de Unlock Market Research pe un eşantion naţional, reprezentativ, format din 600 de persoane cu vârste între 18 şi 55 de ani, care utilizează cel puţin un serviciu financiar. Peste jumătate dintre persoanele chestionate (52%) au fost femei şi 48% bărbaţi. Din numărul total al celor intervievaţi, 69% au studii superioare.
Metodologia folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interviews).
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.
(Agerpres/FOTO arhivă)