Ascultă Radio România Iași Live

Vacanţele de primăvară şi de Paşte, în topul anulărilor şi amânărilor (turoperator)

Vacanţele de primăvară şi de Paşte, în topul anulărilor şi amânărilor (turoperator)

Publicat de Andreea Drilea, 20 martie 2020, 11:36

Vacanţele de primăvară şi de Paşte se află în topul celor mai numeroase anulări şi amânări din partea turiştilor, în timp ce căutările pentru sejururi au scăzut cu peste o treime (35%) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată o analiză realizată de un turoperator ce activează pe piaţa din România.

‘Aproximativ 75 de vacanţe au fost anulate, în timp ce de trei ori mai multe au fost amânate. De asemenea, în această perioadă căutările de pachete turistice pe site-ul turoperatorului au scăzut cu 35% faţă de perioada similară a anului trecut. Din cauza pandemiei de coronavirus, cele mai afectate destinaţii sunt, aşa cum era de aşteptat, cele din Asia (China, Japonia, Coreea de Sud) şi din Vestul Europei (Italia, Spania, Franţa).Turiştii români care aveau deja cumpărate pachete turistice (city break-uri, circuite sau sejururi) cu plecare în perioada martie-aprilie au solicitat turoperatorului anularea acestora. Acolo unde amânarea plecării nu a fost posibilă (în 5% dintre cazuri), vacanţele au fost anulate. În cazul pachetelor estivale, planificate în perioada iunie – septembrie 2020, nu au existat încă solicitări de anulare, ci doar întrebări referitoare la situaţia actuală şi cum se preconizează a se proceda pe viitor’, se menţionează într-un comunicat de presă al Cocktail Holidays.

Potrivit sursei citate, cele mai afectate sunt plecările din această perioadă şi programele de Paşte, care sunt în mare parte anulate.

‘În ceea ce priveşte vacanţele estivale, puţini turişti au ales să se intereseze de condiţiile de anulare în acest moment, majoritatea sunând şi informându-se despre situaţia acestor vacanţe early booking pe care le-au rezervat. Pachetele noastre au o politică de anulare destul de permisivă, pornind de la 20% la sejururi şi penalităţile cresc doar cu a 30-a zi înainte de data plecării. Astfel, turiştii noştri au înţeles că este mai bine să mai aştepte înainte de a lua decizia de anulare’, explică Dan Goicea, director general al turoperatorului.

Pe segmentul destinaţiilor interne, cererile de vacanţe rămân la fel de scăzute ca şi în cazul celor externe.

‘Şi pe destinaţiile interne cererile sunt la fel de scăzute ca şi pe outgoing. Deşi au bugete de călătorie, turiştii aşteaptă să vadă cum va escalada pandemia. Este o perioadă foarte dificilă pentru turism, industrie în care lucrează sute de mii de oameni şi, probabil, cea mai afectată de actuala situaţie. Menţinerea personalului angajat este foarte importantă pentru noi şi avem nevoie de o serie de măsuri de ajutor din partea statului, cele mai importante fiind amânarea pentru 4 sau 6 luni a taxelor pe salarii, amânarea sau chiar micşorarea unor taxe şi impozite (TVA, taxe locale), relaxarea politicilor de finanţare a băncilor (stabilirea unor noi indicatori pentru acordarea creditelor, comisioane mai reduse) şi, după ce pandemia va trece, ajutor din partea statului pentru a impulsiona creşterea turismului’, susţine Goicea.

În această perioadă, turoperatorul a decis să pună la dispoziţia clienţilor consultanţi de turism, pentru a le răspune în timp real la întrebări generale despre pachetele, zborurile sau cazările pe care le-au achiziţionat, indiferent dacă sunt sau nu clienţi ai agenţiei. Prin urmare, a demarat campania ‘Tu întreabă, Cocktail îţi răspune’, a creat o pagină în site, iar turiştii sunt îndemnaţi să pună întrebări privind vacanţa lor.

Brandul Cocktail Holidays a apărut în urmă cu 13 ani, dar compania care îl deţine, Prompt Service Travel Company, a fost deschisă încă din 1993. Agenţia şi-a început activitatea oferind turiştilor vacanţe cu zboruri charter în Grecia – Creta, în prezent operând peste 25 de destinaţii din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Constanţa.

Anual, Cocktail Holidays organizează circuite culturale, istorice sau tematice, dar şi vacanţe în destinaţii exotice precum Sri Lanka, Thailanda, Cuba. Anul trecut, touroperatorul a deservit peste 35.000 de turişti şi a înregistrat o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro.

(Agerpres/FOTO radioiasi.ro)

Etichete:
Studiu: Majoritatea prosumatorilor ar achiziționa un sistem de stocare cu baterii, dar indică prețul drept principalul impediment
Fapt divers marți, 25 martie 2025, 10:25

Studiu: Majoritatea prosumatorilor ar achiziționa un sistem de stocare cu baterii, dar indică prețul drept principalul impediment

Studiu: Majoritatea prosumatorilor ar achiziționa un sistem de stocare cu baterii, dar indică prețul drept principalul impediment  82% ar fi...

Studiu: Majoritatea prosumatorilor ar achiziționa un sistem de stocare cu baterii, dar indică prețul drept principalul impediment
Purple Day și Ziua Mondială a Teatrului, la Teatrul Luceafărul Iași
Fapt divers luni, 24 martie 2025, 16:15

Purple Day și Ziua Mondială a Teatrului, la Teatrul Luceafărul Iași

În această săptămână, activitatea Teatrului Luceafărul Iași stă sub semnul a două date semnificative pentru breasla internațională, pe...

Purple Day și Ziua Mondială a Teatrului, la Teatrul Luceafărul Iași
Schimbările bruşte de temperatură reprezintă un mare stres pentru organism
Fapt divers miercuri, 19 martie 2025, 11:35

Schimbările bruşte de temperatură reprezintă un mare stres pentru organism

Schimbările bruşte de temperatură reprezintă un mare stres pentru organism şi sunt ca o „ruletă rusească” pentru corpul nostru....

Schimbările bruşte de temperatură reprezintă un mare stres pentru organism
Cât dau părinții pe meditații, costurile ascunse ale educației – STUDIU NAȚIONAL
Fapt divers marți, 18 martie 2025, 11:58

Cât dau părinții pe meditații, costurile ascunse ale educației – STUDIU NAȚIONAL

Părinții sunt nevoiți să plătească, în medie, aproape 10.000 de lei anual pentru meditații, after school și materiale didactice, arată un...

Cât dau părinții pe meditații, costurile ascunse ale educației – STUDIU NAȚIONAL
Fapt divers luni, 17 martie 2025, 07:21

Speranţa medie de viaţă în Europa creşte la 81,4 ani

Biroul European de Statistică (Eurostat) a publicat datele privind speranţa de viaţă în ţările UE. Conform statisticii, speranţa medie de...

Speranţa medie de viaţă în Europa creşte la 81,4 ani
Fapt divers vineri, 14 martie 2025, 15:10

Pregătire gratuită pentru ADMITERE la Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul TUIASI

Sâmbătă, 15 martie a.c., TUIASI deschide seria ședințelor gratuite de pregătire pentru admiterea la Facultatea de Automatică și Calculatoare...

Pregătire gratuită pentru ADMITERE la Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul TUIASI
Fapt divers marți, 11 martie 2025, 14:59

Concurs național pentru elevii pasionați de istorie

Liceenii creativi vor avea din nou ocazia să reimagineze istoria în cadrul concursului Problema Solvenda Romania. Competiția de soluționare...

Concurs național pentru elevii pasionați de istorie
Fapt divers miercuri, 5 martie 2025, 10:07

Aici, Cinema Ateneu! Campanie de refresh la Cinema Ateneu Iași

Luna martie aduce o schimbare mult așteptată: Cinema Ateneu a început campania de refresh & rebranding. Aceasta își propune să adapteze,...

Aici, Cinema Ateneu! Campanie de refresh la Cinema Ateneu Iași