În judeţul Vrancea anul trecut au fost înregistrate aproximativ 16 mii de apeluri de urgenţă
Publicat de , 11 februarie 2019, 18:47
Mai mult de jumătate dintre apelurile efectuate în 2018 la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 nu sunt urgenţe.
Potrivit unor date prezentate, astăzi, de Serviciul pentru Telecomunicaţii Speciale, la 112 unele persoane reclamă că nu pot returna produse la magazine, că este aprinsă lumina pe stradă sau pentru că vor să afle mersul trenurilor.
În judeţul Vrancea, de exemplu, anul trecut au fost înregistrate aproximativ 16 mii de apeluri de urgenţă.
Aşa cum indică statistica anului trecut, media a fost de un apel la jumătate de oră prin 112 în Dispeceratul comun pentru situaţii de urgenţă. 24 de ore din 24 şi 365 de zile pe an toate urgenţele sunt preluate cu profesionalism de către dispeceri. Uneori totul se derulează contracronometru.
Ce anume trebuie să facem atunci când sunăm la 112 a explicat plutonier Cristina Pârvu, purtător de cuvânt al ISU Vrancea:
Cristina Pârvu: Atunci când sunaţi la 112 trebuie să anunţaţi următoarele: ce urgenţă aveţi, unde este urgenţa, unde vă aflaţi, de la ce număr de telefon sunaţi, cum vă numiţi. După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puşi în legătură cu serviciul de urgenţă de care aveţi nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări.
Chiar dacă numărul apelurilor pentru false urgenţe a scăzut, trebuie ştiut că o astfel de intervenţie poate ocupa linia pentru un caz real, iar apelarea abuzivă ori falsă a numărului unic de urgenţă 112 este pedepsită contravenţional.
(Rador/FOTO rtv.net)