AUDIENȚE: Radio România Actualităţi, cea mai mare cotă de piață. Radio Iași, cel mai ascultat post regional
Publicat de Lucian Bălănuţă, 12 ianuarie 2022, 14:31
Radio România Actualităţi îşi menţine poziţia de lider, înregistrând cea mai mare valoare a indicatorului market share (cota de piaţă) din România, pe mediile de rezidenţă naţional, urban şi Bucureşti, în ultima parte a anului 2021, potrivit celui mai recent sondaj publicat luni de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA).
La nivel naţional, Radio România Actualităţi a înregistrat o cotă de piaţă de 12,7%, în mediul urban de 13,7% şi în Bucureşti de 15,4%.
În aceeași ordine de idei, Radio Iași rămâne singurul post public regional care înregistrează peste 300.000 de ascultători zilnic (346.400).
Audienţa zilnică a programelor Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) însumează 3,3 milioane de ascultători zilnic, înregistrând astfel o cotă de piaţă de circa 25%, ceea ce poziţionează Societatea Română de Radiodifuziune pe locul I în preferinţele ascultătorilor.
Valul de toamna al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat în perioada 30 august – 12 decembrie 2021 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research. În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, respectiv în urban, rural şi în municipiul Bucureşti.
Eşantionul are un volum de 11.114 persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de ±0,9%. În mediul urban au fost realizate 7.765 interviuri, în mediul rural, 3.349 interviuri, iar în Bucureşti, 1.829 interviuri. În eşantion au fost incluse 1.848 de localităţi din România.
Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).
DATELE SE REGĂSESC AICI