Ascultă Radio România Iași Live

Record de medalii obținute de studenții Universității Tehnice la Olimpiada internațională de matematică online

Record de medalii obținute de studenții Universității Tehnice la Olimpiada internațională de matematică online

Publicat de , 14 februarie 2017, 15:57

Studenții Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIAȘI) au stabilit un nou record ca număr de medalii obținute la cea de-a opta ediție a olimpiadei internaționale de matematică online „Team Internet Mathematical Olympiad – Blitz and Championship”, organizată de către Universitatea „Ariel” din Israel.

Studenții ieșeni au obținut șase medalii de argint și cinci de bronz, în contextul în care universitatea a avut un număr de 12 echipe înscrise, de la Facultățile de Automatică și Calculatoare (AC), de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației (ETTI) și de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”.

Competiția a avut loc pe data de 19 decembrie 2016, iar corectarea lucrărilor s-a terminat la începutul acestei săptămâni. În total, la competiție au participat 154 de echipe, un număr de 616 studenții, concursul desfășurându-se pe două secțiuni – Blitz și Championship.

Studenții au fost pregătiți la „Centrul de Pregătire Performantă în Matematică” al TUIAȘI, coordonat de către lect. univ. dr. Marcel Roman, alături de conf. univ. dr. Ariadna-Lucia Pletea, lect. univ. dr. Daniela Roșu, prof. univ. dr. Radu Strugariu și lect. univ. dr. Marian Panțiruc.

Concursul a crescut de la an la an și a ajuns în momentul de față să aibă o foarte mare anvergură, cu cele 154 de echipe înscrise. Au fost universități din foarte multe țări, printre care și Rusia, Belarus, Turkmenistan, Polonia, Serbia, Bulgaria sau Ungaria. Anul acesta am observat că această competiție a luat amploare și în Universitatea noastră, a devenit mai populară”, a declarat lect. univ. dr. Marcel Roman.

El a specificat că anul acesta s-au obținut cele mai multe premii de către echipele Universității, din toate participările de până în prezent.

Competiția are un mod de desfășurare atipic – este exclusiv online, echipele sunt formate din câte patru studenți, gradul de dificultate al problemelor este crescător, de la prima la ultima, iar punctajul este proporțional cu numărul de persoane care reușesc să rezolve o problemă.

Punctajul este ponderat de greutatea problemei – dacă o problemă are 100 de puncte și o rezolvă 100 de persoane, ai să primești un punct. Dacă e rezolvată doar de patru, ai să primești 25 de puncte. Sistemul acesta ofensiv de punctaj te încurajează să ataci problemele tari, fiindcă la cele mai ușoare nu vei câștiga multe puncte dacă le rezolvă toată lumea”, a explicat lect. univ. dr. Marcel Roman.

Următorul concurs pentru care se pregătesc studenții TUIAȘI este Olimpiada internațională de Matematică SEEMOUS 2017, care va avea loc în prima săptămână din luna martie, iar apoi va avea loc, în luna mai, faza pe țară a Concursului Național „Traian Lalescu”.

Prezentăm mai jos lista completă a câștigătorilor, în funcție de categoria la care au fost înscriși și de medalia obținută. La „Blitz”, studenții TUIAȘI au luat două medalii de argint și patru de medalii de bronz.

Echipele câștigătoare au avut în componență următorii studenți:

Medalii de argint:

  • Florin-Cosmin CRIHAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Maria GRIGORIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Florina PANTILIMONESCU (Facultatea de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”, anul I)
  • Anda UNGUREANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Iuliana-Bianca POROȘNIUC (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Roxana-Ana- Maria APETREI (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Oana-Maria BLEJUȘCĂ (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Bogdan-Ionuț LUCHIAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)

Medalii de bronz:

  • Robert-Andrei BRUTARU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Delia-Gabriela BURDEA (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Ana-Maria PUȘCAȘU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Florin-Alexandru VASLUIANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Dănuț TRĂSNEA (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul al II-lea)
  • Darius APETROAEI (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul II-lea)
  • Gabriel GIURGICĂ (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul al II-lea)
  • Ștefan STOICA (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, anul al II-lea)
  • Maria FRENȚESCU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Ovidiu DĂSCĂLESCU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Cosmin TĂRNĂUCEANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Bogdan VĂCĂRIUC (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Constantin-Marian MEREU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Andrei-Alexandru BACIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Rareș IFRIM (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Sabina-Ioana STOIAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)

La categoria „Championship” studenții TUAȘI au obținut patru medalii de argint și o medalie de bronz.

Echipele câștigătoare au avut în componență următorii studenți:

Medalii de argint:

  • Constantin-Marian MEREU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Andrei-Alexandru BACIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Rareș IFRIM (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Sabina-Ioana STOIAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Florin-Cosmin CRIHAN (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Maria GRIGORIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Florina PANTILIMONESCU (Facultatea de Arhitectură „G. M. Cantacuzino”, anul I)
  • Anda UNGUREANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Robert-Andrei BRUTARU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Delia-Gabriela BURDEA (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Ana-Maria PUȘCAȘU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Florin-Alexandru VASLUIANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al II-lea)
  • Ioana HUȘTIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Mihaela-Alexandra BARB-CIORBEA (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Mihail MUNTEANU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul I)
  • Sofia HUȘTIU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)

Medalie de bronz:

  • Codruț-Andrei DIACONU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Bogdan BĂLĂU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Tudor-Andrei VRABIE (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)
  • Victor-Eduard ROBU (Facultatea de Automatică și Calculatoare, anul al III-lea)

 

(comunicat Biroul de presă TUIAŞI/ FOTO tuiasi.ro)

Etichete:
#StareaEducației (INTERVIU) Tinu Bosînceanu, absolvent de Harvard: “Există pentru oricine o modalitate de a studia în străinătate. O facultate peste hotare nu-ți garantează, însă, o carieră de succes. Studiul în străinătate poate fi o rampă de lansare, dar dacă nu te situezi peste medie, șansele de angajare nu sunt la fel de mari.”
Life vineri, 27 decembrie 2024, 10:28

#StareaEducației (INTERVIU) Tinu Bosînceanu, absolvent de Harvard: “Există pentru oricine o modalitate de a studia în străinătate. O facultate peste hotare nu-ți garantează, însă, o carieră de succes. Studiul în străinătate poate fi o rampă de lansare, dar dacă nu te situezi peste medie, șansele de angajare nu sunt la fel de mari.”

Mulți elevi din România aleg să studieze în străinătate, motivele fiind variate, dar în principal legate atât de dorința de a obține o...

#StareaEducației (INTERVIU) Tinu Bosînceanu, absolvent de Harvard: “Există pentru oricine o modalitate de a studia în străinătate. O facultate peste hotare nu-ți garantează, însă, o carieră de succes. Studiul în străinătate poate fi o rampă de lansare, dar dacă nu te situezi peste medie, șansele de angajare nu sunt la fel de mari.”
#StareaEducației (INTERVIU) Un proiect transdisciplinar, care promovează gândirea critică și spiritul civic, susținut de mai multe instituții europene, s-a desfășurat la Colegiul Național “Costache Negruzzi” din Iași
Life joi, 19 decembrie 2024, 13:49

#StareaEducației (INTERVIU) Un proiect transdisciplinar, care promovează gândirea critică și spiritul civic, susținut de mai multe instituții europene, s-a desfășurat la Colegiul Național “Costache Negruzzi” din Iași

La Colegiul Național “Costache Negruzzi” din Iași a avut loc, în lunile noiembrie și decembrie, un proiect interdisciplinar care și-a propus...

#StareaEducației (INTERVIU) Un proiect transdisciplinar, care promovează gândirea critică și spiritul civic, susținut de mai multe instituții europene, s-a desfășurat la Colegiul Național “Costache Negruzzi” din Iași
#InfoEconomic: Antreprenortiatul social, model de afacere îndreptat către comunitate. Andrei Ioniță, World Vision România: ”este un domeniu unde este foarte mult loc de dezvoltare și unde trebuie schimbată percepția la nivelul oamenilor”
Life vineri, 13 decembrie 2024, 11:32

#InfoEconomic: Antreprenortiatul social, model de afacere îndreptat către comunitate. Andrei Ioniță, World Vision România: ”este un domeniu unde este foarte mult loc de dezvoltare și unde trebuie schimbată percepția la nivelul oamenilor”

La nivel mondial, antreprenoriatul social, prin prisma fondurilor alocate pentru inițiativele de profil, poate fi privit și în cheia unei...

#InfoEconomic: Antreprenortiatul social, model de afacere îndreptat către comunitate. Andrei Ioniță, World Vision România: ”este un domeniu unde este foarte mult loc de dezvoltare și unde trebuie schimbată percepția la nivelul oamenilor”
#StareaEducației (INTERVIU) Sorin Borodi, profesor de matematică: “Meditațiile, în ultimă instanță, înseamnă o cvasidresură. Sunt cultivate niște automatisme, care au, într-o anumită măsură, valoarea lor. Însă în momentul în care acest stil de învățare a matematicii primează în fața învățării logice și cu aplicabilitate în viața reală, toată lumea are de suferit.”
Life duminică, 8 decembrie 2024, 05:59

#StareaEducației (INTERVIU) Sorin Borodi, profesor de matematică: “Meditațiile, în ultimă instanță, înseamnă o cvasidresură. Sunt cultivate niște automatisme, care au, într-o anumită măsură, valoarea lor. Însă în momentul în care acest stil de învățare a matematicii primează în fața învățării logice și cu aplicabilitate în viața reală, toată lumea are de suferit.”

România se află în topul țărilor care alocă cele mai multe ore pentru studierea matematicii, dar se poziționează la finalul clasamentului...

#StareaEducației (INTERVIU) Sorin Borodi, profesor de matematică: “Meditațiile, în ultimă instanță, înseamnă o cvasidresură. Sunt cultivate niște automatisme, care au, într-o anumită măsură, valoarea lor. Însă în momentul în care acest stil de învățare a matematicii primează în fața învățării logice și cu aplicabilitate în viața reală, toată lumea are de suferit.”
Life joi, 5 decembrie 2024, 00:38

„Radu Afrim – picătura prințului Rupert”, o carte despre „universul afrimian”, semnată de actrița Ada Lupu

Foaierul Teatrului Național „Vasile Alecsandri” din Iași a găzduit marți seara lansarea cărții „Radu Afrim – picătura prințului...

„Radu Afrim – picătura prințului Rupert”, o carte despre „universul afrimian”, semnată de actrița Ada Lupu
Life duminică, 1 decembrie 2024, 08:53

#StareaEducației (INTERVIU) Roxana Mihai, psiholog: “În cazul utilizării rețelelor sociale de către adolescenți, nu aș merge pe ideea de interdicție, ci pe cea de responsabilizare. Controlul parental pe dispozitivele electronice este necesar până la o anumită vârstă.”

În ultimul deceniu, rețelele sociale au schimbat semnificativ modul în care ne petrecem timpul liber, diseminăm informațiile sau comunicăm cu...

#StareaEducației (INTERVIU) Roxana Mihai, psiholog: “În cazul utilizării rețelelor sociale de către adolescenți, nu aș merge pe ideea de interdicție, ci pe cea de responsabilizare. Controlul parental pe dispozitivele electronice este necesar până la o anumită vârstă.”
Life miercuri, 27 noiembrie 2024, 20:03

#InfoEconomic: profesor universitar doctor Cristian Popescu, prodecan al Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor: ”pentru a ajunge la ținta de deficit bugetar pe care Comisia Europeană a recomandat-o Guvernului României, va fi nevoie de măsuri drastice în ceea ce privește fiscalitatea și în ceea ce privește limitarea cheltuielilor publice”

La jumătatea lunii noiembrie, Comisia Europeană a redus la 1,4% de la 3,3, anterior, estimările privind creșterea economiei românești în acest...

#InfoEconomic: profesor universitar doctor Cristian Popescu, prodecan al Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor: ”pentru a ajunge la ținta de deficit bugetar pe care Comisia Europeană a recomandat-o Guvernului României, va fi nevoie de măsuri drastice în ceea ce privește fiscalitatea și în ceea ce privește limitarea cheltuielilor publice”
Life marți, 19 noiembrie 2024, 23:59

#InfoEconomic: Horia Popa, CEO Singularity9, companie de IT din SUA: pentru ca Iașiul să urce în clasamente de profil, ”firmele din oraș ar trebui să se ducă în zona de excelență, să facă mai vizibilă zona de performanță în tehnologia informației”

Horia Popa este ieșean, specialist în IT și, din această postură profesională, a deschis o companie în Statele Unite ale Americii; numele ei,...

#InfoEconomic: Horia Popa, CEO Singularity9, companie de IT din SUA: pentru ca Iașiul să urce în clasamente de profil, ”firmele din oraș ar trebui să se ducă în zona de excelență, să facă mai vizibilă zona de performanță în tehnologia informației”