(AUDIO) Iaşi: Actualul master-plan de transporturi a fost criticat
Publicat de Andreea Drilea, 9 februarie 2015, 15:55 / actualizat: 9 februarie 2015, 20:48
Actualul master-plan de transporturi a fost criticat, astăzi, într-o conferinţă de presă comună de co-preşedinţii PNL, organizația municipală Iaşi, Marius Dangă şi respectiv Dragomir Sava Tomaşeschi.
Marius Dangă, a subliniat că actualul master-plan de transporturi situează Aeroportul din Craiova, deasupra Iaşului, iar în cazul nostru sunt folosite datele de trafic din 2011.
Marius Dangă a mai spus că dacă actualul master-plan va fi aprobat, atunci, aeroportul de la Iaşi va rămâne fără zonă cargo.
[quote align=”center” color=”#999999″]Problema este că Aeroportul Iaşi este evaluat cu nişte indicatori din 2011 şi nu este trecut în lista de finanţare. Aeroportul din Craiova este tratat altfel, pe alte considerenţe de evaluare şi este trecut în finanţare. Eu pot să văd aici chiar faptul că Guvernul se gândeşte deja că în 2021, Craiova, va fi Capitală Culturală Europeană şi are de modernizat un aeroport ca să poată să răspundă cerinţelor. Sper să nu fie aşa. Sper doar ca ceea ce este a Iaşului să fie doar a Iaşului, lumea să se uite ce înseamnă Aeroportul Iaşi în 2015, ce nevoi de dezvoltare are. Nu poţi să le ceri în master-plan, să vă finanţăm un terminal. Nu, terminal îl facem, avem deja pe 2007 – 2013 un terminal finanţat. Uită-te şi vezi că am nevoie doar de zona cargo. [/quote]
În replică, viceprimarul Iaşului, Mihai Chirica, preşedintele organizaţiei municipale a PSD, a arătat că datele din master plan au fost reactualizate, iar potrivit ultimului studiu, care va fi supus aprobării parlamentului, aeroportul din Iaşi va avea zonă cargo.
[quote align=”center” color=”#999999″] Master – planul în varianta iniţială, înainte de a începe dezbaterea publică la Iaşi, aşa spunea: că va fi un trafic foarte mare de regim aerian în zona Craiova şi Iaşul era chiar şi undeva mai jos de Bacău. Ulterior, toate aceste date s-au cerut a fi analizate, probabil că a rămas la mapa unor parlamentari şi ieşeni un material mai vechi care are să spunem în momentul de faţă o traiectorie politică care poate fi exploatată. Eu zic altceva, a fost premierul României la Iaşi, a fost Ministrul Transporturilor la Iaşi, au fost consilierii dumnealui la Iaşi şi au prezentat o propunere de autostradă care vine dinspre Ungheni spre Transilvania pe un traseu cu care toţi am fost de acord. De atunci au fost date drumul la procedurile de achiziţie a serviciilor de proiectare a acestui traseu, prin urmare, restul comentariilor referitoare la apartenenţa sau nu a unui terminal cargo la Iaşi sau în altă parte rămâne doar o chestie de interpretare subiectivă. Aeroportul din Iaşi, din indicatorii tehnico – economici sunt aprobaţi de către ieşeni are terminal cargo[/quote]
(Constantin Mihai, redactor Radio Iaşi/FOTO cnadnr.ro)