Botoșani: Datoriile consumatorilor casnici către Modern Calor, în creștere
Publicat de isoreanu, 16 ianuarie 2017, 08:46
Datoriile botoşănenilor la societatea Modern Calor au crescut exponenţial. La 31 octombrie 2016, unitatea avea de recuperat de la clienţii casnici 4,9 milioane de lei. La această sumă s-au calculat penalităţi în valoare de 1,5 milioane de lei. Datele centralizate la 30 noiembrie 2016, arătau că datoriile clienţilor casnici la producătorul de energie termică ajunseseră la aproximativ 6,4 milioane de lei, la care se adăugau penalităţi de 1,6 milioane de lei.
Reprezentanţii societăţii Modern Calor susţin că au apelat la toate măsurile legale pentru a-i determina pe clienţii casnici să-şi achite obligaţiile financiare. Măsurile au vizat invitaţia la conciliere, reeşalonarea plăţilor, trimiterea de somaţii, acţionarea în judecată şi executarea silită. Aceşti paşi legali au fost parcurşi pentru debitele înregistrate până în noiembrie. Pentru facturile emise începând cu luna decembrie, se aplică reguli noi. Potrivit noilor reglementări legale, „factura emisă pentru serviciile de utilităţi publice constituie titlu executoriu”, ceea ce înseamnă că persoanele care nu-şi vor achita la timp facturile vor putea fi executate silit fără să se mai ajungă în instanţă.
Măsura este valabilă încă de anul trecut în cazul facturilor la apă şi canalizare, iar din luna decembrie a anului trecut s-a extins şi la facturile de la încălzire şi salubrizare. „În momentul de faţă se elaborează o procedură de lucru internă a societăţii, care urmează a fi aprobată şi aplicată ulterior. Cel mai probabil, până la transmiterea facturilor către executor, restanţierii vor fi notificaţi în acest sens şi abia apoi se va proceda la executare, termenul pe care clienţii îl vor avea la dispoziţie până la momentul respectiv urmând a fi unul rezonabil”, a declarat Florin Sandu, directorul general al Modern Calor. (Radio Iași/ FOTO Ziare Botoșani)