Ascultă Radio România Iași Live

Facebook îi poate face pe utilizatori să bea sau să-şi dorească un pahar cu alcool

Publicat de Andreea Drilea, 15 februarie 2015, 08:03

Cercetătorii americani au descoperit că utilizatorii reţelei de socializare Facebook sunt mai predispuşi să consume alcool cu cât interacţionează mai mult cu mesaje şi postări legate de alcool, fie că dau „like”, distribuie sau comentează materialele de pe platforma de socializare.

Studiul ridică întrebări serioase referitor la consumul de alcool în rândul tinerilor sub vârsta legală, potrivit dailymail.co.uk.

În cadrul studiului realizat de Michigan State University, peste 400 de participanţi au fost întrebaţi în legătură cu sentimentele pe care le percep la cei din jur şi pe care le au la rândul lor privind mesajele despre alcool publicate pe Facebook.

„Am descoperit că oamenii care devin foarte interesaţi de un mesaj despre alcool, încât vor să facă ceva legat de acel mesaj, cum ar fi să apese butonul «like», să distribuie mesajul sau să comenteze, au mai mari şanse să se gândească şi să îşi dorească să consume alcool”, a declarat Saleem Alhabash, care a condus cercetarea.

Studiul are o serie de implicaţii serioase, mai ales în ceea ce priveşte prezentarea consumului de alcool în rândul tinerilor sub 21 de ani (în Statele Unite ale Americii, consumul de alcool este interzis persoanelor sub 21 de ani), potrivit cercetătorului.

„Conţinutul digital despre alcool este prezent peste tot”, a spus Alhabash. „Consumatorii sub vârsta legală vor vedea aceste anunţuri, se vor gândi că sunt rebeli şi interesanţi şi vor distribui mesajul respectiv. Interacţionează cu mesajul despre alcool şi se gândesc la consumul de alcool”, a precizat cercetătorul.

Participanţilor la studiu li s-au arătat trei pagini de Facebook – una care conţinea un mesaj publicitar afişat alături de un conţinut care promova consumul de alcool, alta care conţinea un alt mesaj însoţit de un conţinut care promova o campanie socială împotriva consumului de alcool, iar alta – un mesaj care era însoţit de un conţinut neutru, cum ar fi un anunţ publicitar pentru o bancă.

Cercetătorii au descoperit că participanţii care erau interesaţi în a aprecia (like), a distribui sau a comenta la mesajele de promovare a consumului de alcool prezentau cea mai mare intenţie de a consuma alcool. Intenţia era şi mai mare când mesajul publicitar avea deja un mare număr de aprecieri şi comentarii de la alţi utilizatpri ai reţelei sociale.

De asemenea, cercetătorii au descoperit că atunci când mesajul de pe Facebook era însoţit de un conţinut împotriva consumului de alcool, utilizatorul era mai predispus să ia în considerare consumul de alcool.

Cercetătorii au precizat că intenţia este considerată cel mai bun indiciu referitor la probabilitatea unei acţiuni. (mediafax.ro/FOTO go4it.ro)

Etichete:
Luceafărul, prin telescop
Fapt divers marți, 21 ianuarie 2025, 12:16

Luceafărul, prin telescop

Teatrul Luceafărul Iași, instituție de spectacole care aniversează 75 de ani de existență, a pus la cale o nouă întâlnire care să...

Luceafărul, prin telescop
TAROM: Bilete de avion la preţuri începând de la 23 de euro pe rutele interne, timp de trei zile
Fapt divers luni, 20 ianuarie 2025, 11:30

TAROM: Bilete de avion la preţuri începând de la 23 de euro pe rutele interne, timp de trei zile

Operatorul aerian naţional TAROM aduce, în perioada 20 – 22 ianuarie, oferte speciale la bilete de de avion pentru rutele interne, cu tarife...

TAROM: Bilete de avion la preţuri începând de la 23 de euro pe rutele interne, timp de trei zile
Dr. Anamaria Ciubară: ‘Blue Monday’ ar trebui să inspire oamenii să îşi îmbunătăţească viaţa, nu să incite la teamă
Fapt divers luni, 20 ianuarie 2025, 05:14

Dr. Anamaria Ciubară: ‘Blue Monday’ ar trebui să inspire oamenii să îşi îmbunătăţească viaţa, nu să incite la teamă

‘Blue Monday’ ar trebui să inspire oamenii să îşi îmbunătăţească viaţa, nu să incite la teamă, spune medicul psihiatru...

Dr. Anamaria Ciubară: ‘Blue Monday’ ar trebui să inspire oamenii să îşi îmbunătăţească viaţa, nu să incite la teamă
A 2-a ediție FILMIKON, festivalul internațional al filmelor premiate de juriile ecumenice, la București, Iași, Oradea, Cluj și Vatican
Fapt divers miercuri, 15 ianuarie 2025, 10:01

A 2-a ediție FILMIKON, festivalul internațional al filmelor premiate de juriile ecumenice, la București, Iași, Oradea, Cluj și Vatican

Asociația SIGNIS România anunță a doua ediție a Festivalului Internațional FILMIKON, care propune o selecție de filme premiate de-a lungul...

A 2-a ediție FILMIKON, festivalul internațional al filmelor premiate de juriile ecumenice, la București, Iași, Oradea, Cluj și Vatican
Fapt divers marți, 14 ianuarie 2025, 11:50

În acest weekend la Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ Galați: UN LOC BUN DE MUNCĂ

Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ invită publicul la spectacolul programat la sfârşitul acestei săptămâni. Vineri, 17 ianuarie, ora...

În acest weekend la Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ Galați: UN LOC BUN DE MUNCĂ
Fapt divers luni, 13 ianuarie 2025, 12:58

Luna lui gerar cu spectacole și evenimente speciale la Ateneul Național din Iași

Ateneul Național din Iași invită publicul iubitor de cultură și spectacole de calitate să participe la o serie de evenimente remarcabile în...

Luna lui gerar cu spectacole și evenimente speciale la Ateneul Național din Iași
Fapt divers vineri, 10 ianuarie 2025, 12:37

Primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru realizarea lucrărilor de modernizare a 13 străzi din toate zonele orașului

Primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru realizarea lucrărilor de modernizare a 13 străzi din toate zonele orașului:  strada Fermei...

Primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru realizarea lucrărilor de modernizare a 13 străzi din toate zonele orașului
Fapt divers vineri, 10 ianuarie 2025, 08:12

2024 a fost primul an în care încălzirea globală a depăşit 1,5 grade Celsius, spun oamenii de ştiinţă

Omenirea tocmai a încheiat primul an în care temperaturile globale au depăşit pragul de 1,5 grade Celsius în comparaţie cu epoca...

2024 a fost primul an în care încălzirea globală a depăşit 1,5 grade Celsius, spun oamenii de ştiinţă