G20: Premierul australian le cere oaspeţilor să folosească prenumele în cursul discuţiilor
Publicat de Andreea Drilea, 15 noiembrie 2014, 06:16
Premierul australian, Tony Abbott, gazdă a summitului G20 care se desfăşoară la Brisbane, le-a cerut şefilor de stat şi de guvern să se adreseze reciproc folosind prenumele pentru a da căldură unei reuniuni tensionate din cauza opoziţiei dintre Rusia şi Occident, transmite AFP.
Într-o scurtă alocuţiune în deschiderea reuniunii şefilor de stat şi de guvern din cele mai puternice ţări ale lumii, Tony Abbott le-a solicitat omologilor săi ‘să vorbească din inimă’.
‘Dacă putem vorbi cu inima în loc să citim un discurs, ar fi bine. Dacă putem fi rezonabil de concişi, maxim cinci minute, vă rog, ar fi bine. Şi dacă putem folosi prenumele, ar fi la fel de bine, pentru că orice dezacorduri ar fi, consider că ajută dacă există puţină căldură umană între noi’, a cerut el.
Şefii de stat şi de guvern erau aşezaţi în fotolii într-o sală a parlamentului regional din Queensland, un stat din estul Australiei unde se află oraşul Brisbane care găzduieşte sâmbătă şi duminică summitul G20.
Solicitarea premierului Abbott a avut loc în contextul în care opoziţia virulentă dintre Rusia şi Occident eclipsează dezbaterile economice: relansarea economică, frauda fiscală, infrastructurile.
Prim-ministrul australian a alimentat el însuşi această spirală criticând deschis Rusia vineri când l-a acuzat pe preşedintele Vladimir Putin că vrea să restaureze ‘gloria pierdută a ţarismului sau a Uniunii Sovietice’.
Vladimir Putin era aşezat între reprezentantul Coreii de Sud şi al Arabiei Saudite. Tony Abbott îi avea la dreapta sa pe preşedintele american, Barack Obama, iar la stânga pe ministrul argentinian al economiei, Axel Kiciloff.
Preşedintele francez, François Hollande, era aşezat între cancelarul german, Angela Merkel, şi preşedintele Consiliului European, Herman Van Rompuy.
În aceeaşi dorinţă a umaniza raporturile dintre participanţi, premierul australian şi-a invitat oaspeţii la un dejun în jurul unui barbecue. (Agerpres/FOTO australianmarketinginstituteblog.wordpress.com)